BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Cilt: 17 Sayı: 2, 0 - , 01.01.2014

Öz

The school with multi-grade class has different structure from other schools. The aim of this study is to bring up management problems of multi-grade class schools and solutions of this problems with opinions of education supervisions. For this purpose, qualitative study was conducted with 13 volunteer participants (education supervisor) in Kahramanmaraş. An interview form including five open ended questions was used to collect the data. In analysis process, descriptive analysis techniques were used. At the end of this qulitative research processing data, underdeveloped physical structure, learning process, material and manager official teacher related problems and solutions have been introduced.

Kaynakça

  • Aydın, A. (1998). Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Başaran, İ. E. (1996). Eğitim Yönetimi (5. Basım). Ankara:Yargıcı Matbaası.
  • Baykal, Ö. (2006). 1980 Sonrası Türkiye’de Kamusal Eğitim Harcamalarının Analizi (1980-2003) (Yüksek Lisans Tezi). Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bursalıoğlu, Z. (2011). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış (16. basım). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çelik, V. (2002). Okul Kültürü ve Yönetimi (3. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Dursun, F. (2006). “Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim Sorunları ve Çözüm Önerileri”. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, (2), 33-57. İzci, E., Duran, H. ve Taşar, H. (2010). “Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretimin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Algılarına Göre ve Birleştirilmiş Sınıflarda Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri Açısından İncelenmesi”. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 19–35.
  • Kadivar, P., Nejad, S. N. ve Emamzade, Z. M. (2005). “Effectiveness of Multi-Grade Classes: Cooperative Learning as a Key Element of Success”. World Academy of Science, Engineering and Technology, (8).
  • Kaya, K., Taşdemirci, E. (2005). “Birleştirilmiş Sınıflar İle Bağımsız Sınıflarda İlk Okuma Yazma Öğretiminde Karşılaşılan Sorunların Karşılaştırmalı İncelemesi”. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (19), 1-26.
  • Kazu, İ. Y., Aslan, S. (2011). “Birleştirilmiş Sınıf Uygulamasına Karşılaştırmalı Bir Bakış: Vietnam, Peru, Sri Lanka ve Kolombiya Örnekleri”. International Online Journal of Educational Sciences, 3(3), 1081-1108.
  • Kılınç, D., Abay, S. (2009). “Birleştirilmiş Sınıf Uygulamasında Öğretmenlerin Öğrenme-Öğretme Sürecinde Karşılaştığı Problemlere İlişkin Görüşleri”. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(3), 623-654.
  • Kocabaş, İ., Yirci, R. (2011). Öğretmen ve Yönetici Yetiştirmede Mentorluk. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Lingam, G. I. (2012). “Preparing Teachers For Rural Schools:An Empirical Evidence From a Fiji Case”. Greener Journal of Educational Research, 2(2), 1-12. Little, A. W. (2004). Learning and Teaching in Multigrade Settings Paper Prepared For the UNESCO. EFA Monitoring Report.
  • MEB. (2001). Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim Müfettişleri Başkanlıkları Rehberlik ve Teftiş Yönergesi.
  • MEB. (2012). Milli Eğitim İstatistikleri. Örgün Eğitim 2011-2012. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı .
  • MEB. (2012). Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığının 07/09/2012 Tarihli 151 Sayılı, “Birleştirilmiş Sınıflar Haftalık Ders Programları” Kararı.
  • Özdemir, S. (Ed.) (2010). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (3. Baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Özden, Y. (2005). Eğitim ve Okul Yöneticiliği El Kitabı (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Sağ, R., Sezer, R. (2012). “Birleştirilmiş Sınıf Öğretmenlerinin Mesleki Eğitim İhtiyaçları”. Elementary Education Online, 11(2), 491-503.
  • Sağ, R., Savaş, B. ve Sezer, R. (2009). “Burdur’daki Birleştirilmiş Sınıf Öğretmenlerinin Özellikleri, Sorunları ve İhtiyaçları”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 37-56.
  • Şahin, A. E. (2003). “Birleştirilmiş Sınıflar Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşleri”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (25), 166-175.
  • TÜİK. (2011). Adrese dayalı nüfus kayıt sistemi sonuçları 2011. http://www.tuik.gov. tr/PreHaberBultenleri.do?id=10736. adresinden 06 Haziran 2004 tarihinde indirilmiştir.
  • Unuesco. (2001). A Handbook for teachers of multi-grade calsses. France: UNESCO.
  • Unuesco. (1995). Multigrade teaching in primary schools. Bangkok: Unesco Principal Regional Office For Asia and The Pacific.
  • Uygur, M., Yelken, T. Y. (2010). “Birleştirilmiş Sınıflı Okullarda Uygulanan Fen ve Teknoloji Dersine (Yeni Fen Programına) Yönelik Öğrencilerin ve Öğretmenlerin Görüşleri”. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(38), 1Yıldız, M., Köksal, K. (2009). “Birleştirilmiş Sınıf Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 1-14.

Birleştirilmiş Sınıflı İlkokulların Yönetim Sorunları / Management Problems of Elementary Schools with Multi-grade Classes

Yıl 2013, Cilt: 17 Sayı: 2, 0 - , 01.01.2014

Öz

Öz: Birleştirilmiş sınıflı ilkokullar diğer ilkokullara göre daha farklı bir yapıya sahiptir.
Bu çalışma, birleştirilmiş sınıflı ilkokulların yönetim problemlerini ve bu problemlere
ilişkin çözüm önerilerini il eğitim denetmenlerinin gözlemlerine göre ortaya koymayı
amaçlamaktadır. Bu amaçla Kahramanmaraş ilinde görevli on üç il eğitim denetmeniyle
nitel bir çalışma yapılmıştır. Veriler açık uçlu beş sorudan oluşan form ile görüşme ve
odak grup görüşmesi yoluyla toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi
kullanılmıştır. Çalışma sonunda birleştirilmiş sınıflı ilkokulların fiziki yetersizliklerinden,
öğretimsel süreçten, maddi, malzeme yetersizliklerinden ve müdür yetkili öğretmenlerden
kaynaklı problemler ortaya konulmuş ve çözüm önerileri getirilmiştir


Abstract: The school with multi-grade class has different structure from other schools.
The aim of this study is to bring up management problems of multi-grade class schools
and solutions of this problems with opinions of education supervisions. For this purpose,
qualitative study was conducted with 13 volunteer participants (education supervisor)
in Kahramanmaraş. An interview form including five open ended questions was used to
collect the data. In analysis process, descriptive analysis techniques were used. At the end
of this qulitative research processing data, underdeveloped physical structure, learning
process, material and manager official teacher related problems and solutions have been
introduced.


Anahtar Kelimeler: Birleştirilmiş sınıflı ilkokul, müdür yetkili öğretmen, birleştirilmiş
sınıflı okul sorunları


Keywords: Multigrade Class Elementary School, manager official teacher, problems
of multigrade school.


Kaynakça

  • Aydın, A. (1998). Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Başaran, İ. E. (1996). Eğitim Yönetimi (5. Basım). Ankara:Yargıcı Matbaası.
  • Baykal, Ö. (2006). 1980 Sonrası Türkiye’de Kamusal Eğitim Harcamalarının Analizi (1980-2003) (Yüksek Lisans Tezi). Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bursalıoğlu, Z. (2011). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış (16. basım). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çelik, V. (2002). Okul Kültürü ve Yönetimi (3. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Dursun, F. (2006). “Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim Sorunları ve Çözüm Önerileri”. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, (2), 33-57. İzci, E., Duran, H. ve Taşar, H. (2010). “Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretimin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Algılarına Göre ve Birleştirilmiş Sınıflarda Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri Açısından İncelenmesi”. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 19–35.
  • Kadivar, P., Nejad, S. N. ve Emamzade, Z. M. (2005). “Effectiveness of Multi-Grade Classes: Cooperative Learning as a Key Element of Success”. World Academy of Science, Engineering and Technology, (8).
  • Kaya, K., Taşdemirci, E. (2005). “Birleştirilmiş Sınıflar İle Bağımsız Sınıflarda İlk Okuma Yazma Öğretiminde Karşılaşılan Sorunların Karşılaştırmalı İncelemesi”. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (19), 1-26.
  • Kazu, İ. Y., Aslan, S. (2011). “Birleştirilmiş Sınıf Uygulamasına Karşılaştırmalı Bir Bakış: Vietnam, Peru, Sri Lanka ve Kolombiya Örnekleri”. International Online Journal of Educational Sciences, 3(3), 1081-1108.
  • Kılınç, D., Abay, S. (2009). “Birleştirilmiş Sınıf Uygulamasında Öğretmenlerin Öğrenme-Öğretme Sürecinde Karşılaştığı Problemlere İlişkin Görüşleri”. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(3), 623-654.
  • Kocabaş, İ., Yirci, R. (2011). Öğretmen ve Yönetici Yetiştirmede Mentorluk. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Lingam, G. I. (2012). “Preparing Teachers For Rural Schools:An Empirical Evidence From a Fiji Case”. Greener Journal of Educational Research, 2(2), 1-12. Little, A. W. (2004). Learning and Teaching in Multigrade Settings Paper Prepared For the UNESCO. EFA Monitoring Report.
  • MEB. (2001). Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim Müfettişleri Başkanlıkları Rehberlik ve Teftiş Yönergesi.
  • MEB. (2012). Milli Eğitim İstatistikleri. Örgün Eğitim 2011-2012. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı .
  • MEB. (2012). Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığının 07/09/2012 Tarihli 151 Sayılı, “Birleştirilmiş Sınıflar Haftalık Ders Programları” Kararı.
  • Özdemir, S. (Ed.) (2010). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (3. Baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Özden, Y. (2005). Eğitim ve Okul Yöneticiliği El Kitabı (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Sağ, R., Sezer, R. (2012). “Birleştirilmiş Sınıf Öğretmenlerinin Mesleki Eğitim İhtiyaçları”. Elementary Education Online, 11(2), 491-503.
  • Sağ, R., Savaş, B. ve Sezer, R. (2009). “Burdur’daki Birleştirilmiş Sınıf Öğretmenlerinin Özellikleri, Sorunları ve İhtiyaçları”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 37-56.
  • Şahin, A. E. (2003). “Birleştirilmiş Sınıflar Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşleri”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (25), 166-175.
  • TÜİK. (2011). Adrese dayalı nüfus kayıt sistemi sonuçları 2011. http://www.tuik.gov. tr/PreHaberBultenleri.do?id=10736. adresinden 06 Haziran 2004 tarihinde indirilmiştir.
  • Unuesco. (2001). A Handbook for teachers of multi-grade calsses. France: UNESCO.
  • Unuesco. (1995). Multigrade teaching in primary schools. Bangkok: Unesco Principal Regional Office For Asia and The Pacific.
  • Uygur, M., Yelken, T. Y. (2010). “Birleştirilmiş Sınıflı Okullarda Uygulanan Fen ve Teknoloji Dersine (Yeni Fen Programına) Yönelik Öğrencilerin ve Öğretmenlerin Görüşleri”. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(38), 1Yıldız, M., Köksal, K. (2009). “Birleştirilmiş Sınıf Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 1-14.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İzzet Döş Bu kişi benim

Mahmut Sağır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 17 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Döş, İ., & Sağır, M. (2014). Birleştirilmiş Sınıflı İlkokulların Yönetim Sorunları / Management Problems of Elementary Schools with Multi-grade Classes. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(2).

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.