Course books have an important role in terms of planning, applying, evaluating and developing education and training activities in schools. It is a research subject whether high school religious culture and moral education course books fit the necessities of the teenagers. Teenagers studying in high schools are in a quite critical period with regard to religious belief development. Thus, high school religious culture and moral knowledge course books should have a content which can meet their expectations. How is realized was investigated in this study
Religious Culture and Moral Knowledge Belief Learning Domain Adolescent Religious Development
Okullarda eğitim ve öğretim etkinliklerinin planlanmasında, uygulanmasında,
değerlendirilmesinde ve geliştirilmesinde ders kitabının önemli bir yeri bulunmaktadır.
Lise Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders kitaplarında yer alan inanç öğrenme alanlarının,
ergenin ilgi ve ihtiyacına ne kadar uygun bir içeriğe sahip olduğu bir araştırma konusudur.
Çünkü Lise öğrenimini gören ergenler dini inanç gelişimi açısından oldukça kritik
bir dönem geçirmektedirler. Bu nedenle lise DKAB ders kitapları onların bu ihtiyaçlarına
cevap verebilecek bir içeriğe sahip olmalıdır. Bu çalışmada bu durumun ne kadar gerçekleştiği
incelenmiştir.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 22, 2015 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 18 Issue: 3 |