Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kobi’lerde Büyüme Stratejileri: Erzurum, Erzincan ve Bayburt’ta Kobi’ler Üzerinde Bir Araştırma

Yıl 2017, Cilt: 21 Sayı: 1, 317 - 329, 20.03.2017

Öz

Küreselleşme
ile birlikte ortaya çıkan yoğun rekabet ortamında, dinamik yapıları ve esnek
karar alma mekanizmaları ile yeniliklere, değişen talep yapısına daha kolay
uyum gösteren; daha düşük yatırım maliyetleri ile istihdam sağlayan ve ekonomik
dalgalanmalardan daha az etkilenen Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler
(KOBİ), ülke ekonomilerinin, istikrarlı ve sürdürülebilir büyüme hedefinin
gerçekleşmesinde temel unsur olarak görülmektedir. Bu yönü ile KOBİ’ler ülke
ekonomilerinin en önemli yapı taşlarından biridir. KOBİ’lerin büyümesi rekabet
üstünlüğü, sosyal hedeflerin gerçekleşmesi ve ülke ekonomilerine katma değer
sağlanması açısından önemli bir süreç olmakla birlikte, bu büyüme aynı zamanda
başarıları ve hayatta kalmaları ile ilişkilendirilmektedir. Bu çalışmanın amacı
Erzurum, Erzincan ve Bayburt illerindeki KOBİ’leri büyümeye iten nedenleri ve
büyüme amaçlarını belirlemek, bu amaçlarını gerçekleştirebilmek için bir
stratejilerinin var olup olmadığını tespit etmek, büyüme stratejileri var ise
hangi büyüme stratejilerini uyguladıklarını belirlemek, büyüme stratejilerinin
önemini ortaya koymaktır.

Kaynakça

  • Acar, A. B. ve Dündar G. (2008) “İşyerinde Psikolojik Yıldırmaya (Mobbing) Maruz Kalma Sıklığı İle Demografik Özellikler Arasındaki İlişkinin İncelenmesi” İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 37 (2), 111-120
  • Agnihotri, A (2014) “Corporate Reputation Based Theory Of Choice Between Organic, Hybrid And İnorganic Growth Strategies”. An International Journal, 19(3), 247-259
  • Arslantürk, Z. (2008). Sosyal Bilimciler İçin Araştırma Metot ve Teknikleri. İstanbul: Çamlıca Yayınları
  • Avrupa Toplulukları Komisyonu. (2008). Komisyonun, Konseye, Avrupa Parlamentosuna, Avrupa Ekonomik Ve Sosyal Komitesine ve Bölgeler Komitesine Tebliği. Brüksel: COM (2007) 661.
  • Bayülken, Y. ve Kütükoğlu, C. (2012). Küçük Ve Orta Ölçekte İşletmeler (KOBİ’ler). Ankara: Makine Mühendisleri Odası Yayın No: MMO/583.
  • Chen, X., Zou, H. ve Wang, D.T (2009) “How do new ventures grow? Firm capabilities, growth strategies and performance”. Intern. J. of Research in Marketing, 26, 294–303
  • Dalton, D.R. ve Dalton, C.M (2006) “Corporate growth”. The Journal Of Business Strategy, 27 (2), 5-7
  • Davies, M (2010) “Inorganic growth: Strategic rationale for a merger or acquisition business strategies”. CMA Management, June/July, 13-17
  • Honjo Y. ve Harada N. (2006) “SME Policy, Financial Structure and Firm Growth: Evidence From Japan”. Small Business Economics, 27, 289–300
  • Jerkins, M. ve Meer, D (2005) “Organic Growth: Profiting From The Union Of Finance And Marketing”. Financial Executive, 21(8), 39 -44
  • Li, H.H.JK ve Tan, K.H (2004) “SMEs Business Growth Model: A Medium To Big Effort”. Int. J. Management and Enterprise Development, 1(3), 195-207
  • Liu, X. (2008), ‘SME Development in China: A Policy Perspective on SME Industrial Clustering’, SME in Asia and Globalization, ERIA Research Project Report 2007/5, 37-68.
  • Özdemir, S., Ersöz, H.Y. ve Sarıoğlu, H.İ (2007) “Küçük Girişimcilerin Artan Önemi ve KOBİ’lerin Türkiye Ekonomisindeki Yeri”. İstanbul Üniversitesi Sosyal ve Siyaset Konferansları Dergisi, 53, 173-230
  • Park K. ve Jang, S.C (2011) “Mergers and Acquisitions and Firm Growth: Investigating Restaurant Firms”. International Journal Of Hospitality Management, 30, 141–149
  • Pasanen, M (2007) “SME Growth Strategıes: Organıc Or Non-Organıc?”. Journal of Enterprising Culture, 15(4), 317-338
  • Sabbarwal Seema, SOL eLearning Gateway, University Of Delhi, Entreprenearship Small Business Study Material, Erişim Tarihi: 08.12.2014, (http://elearning.sol.du.ac.in/mod/resource/view.php?id=2410)
  • Sarıtaş, A,. (2012). Batı Akdeniz Bölgesi İmalat KOBİ’lerinin Kümelenme Düzeylerinin Analizi. (Yayınlanmış Doktora Tezi). Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı
  • Seçer, İ. (2013). SPSS ve LISREL ile Pratik Veri Analizi. Ankara: Anı Yayıncılık
Yıl 2017, Cilt: 21 Sayı: 1, 317 - 329, 20.03.2017

Öz

Kaynakça

  • Acar, A. B. ve Dündar G. (2008) “İşyerinde Psikolojik Yıldırmaya (Mobbing) Maruz Kalma Sıklığı İle Demografik Özellikler Arasındaki İlişkinin İncelenmesi” İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 37 (2), 111-120
  • Agnihotri, A (2014) “Corporate Reputation Based Theory Of Choice Between Organic, Hybrid And İnorganic Growth Strategies”. An International Journal, 19(3), 247-259
  • Arslantürk, Z. (2008). Sosyal Bilimciler İçin Araştırma Metot ve Teknikleri. İstanbul: Çamlıca Yayınları
  • Avrupa Toplulukları Komisyonu. (2008). Komisyonun, Konseye, Avrupa Parlamentosuna, Avrupa Ekonomik Ve Sosyal Komitesine ve Bölgeler Komitesine Tebliği. Brüksel: COM (2007) 661.
  • Bayülken, Y. ve Kütükoğlu, C. (2012). Küçük Ve Orta Ölçekte İşletmeler (KOBİ’ler). Ankara: Makine Mühendisleri Odası Yayın No: MMO/583.
  • Chen, X., Zou, H. ve Wang, D.T (2009) “How do new ventures grow? Firm capabilities, growth strategies and performance”. Intern. J. of Research in Marketing, 26, 294–303
  • Dalton, D.R. ve Dalton, C.M (2006) “Corporate growth”. The Journal Of Business Strategy, 27 (2), 5-7
  • Davies, M (2010) “Inorganic growth: Strategic rationale for a merger or acquisition business strategies”. CMA Management, June/July, 13-17
  • Honjo Y. ve Harada N. (2006) “SME Policy, Financial Structure and Firm Growth: Evidence From Japan”. Small Business Economics, 27, 289–300
  • Jerkins, M. ve Meer, D (2005) “Organic Growth: Profiting From The Union Of Finance And Marketing”. Financial Executive, 21(8), 39 -44
  • Li, H.H.JK ve Tan, K.H (2004) “SMEs Business Growth Model: A Medium To Big Effort”. Int. J. Management and Enterprise Development, 1(3), 195-207
  • Liu, X. (2008), ‘SME Development in China: A Policy Perspective on SME Industrial Clustering’, SME in Asia and Globalization, ERIA Research Project Report 2007/5, 37-68.
  • Özdemir, S., Ersöz, H.Y. ve Sarıoğlu, H.İ (2007) “Küçük Girişimcilerin Artan Önemi ve KOBİ’lerin Türkiye Ekonomisindeki Yeri”. İstanbul Üniversitesi Sosyal ve Siyaset Konferansları Dergisi, 53, 173-230
  • Park K. ve Jang, S.C (2011) “Mergers and Acquisitions and Firm Growth: Investigating Restaurant Firms”. International Journal Of Hospitality Management, 30, 141–149
  • Pasanen, M (2007) “SME Growth Strategıes: Organıc Or Non-Organıc?”. Journal of Enterprising Culture, 15(4), 317-338
  • Sabbarwal Seema, SOL eLearning Gateway, University Of Delhi, Entreprenearship Small Business Study Material, Erişim Tarihi: 08.12.2014, (http://elearning.sol.du.ac.in/mod/resource/view.php?id=2410)
  • Sarıtaş, A,. (2012). Batı Akdeniz Bölgesi İmalat KOBİ’lerinin Kümelenme Düzeylerinin Analizi. (Yayınlanmış Doktora Tezi). Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı
  • Seçer, İ. (2013). SPSS ve LISREL ile Pratik Veri Analizi. Ankara: Anı Yayıncılık
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Osman Demirdöğen 0000-0003-4520-4421

Yasemin Tatlı 0000-0003-4520-4421

Yayımlanma Tarihi 20 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 21 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demirdöğen, O., & Tatlı, Y. (2017). Kobi’lerde Büyüme Stratejileri: Erzurum, Erzincan ve Bayburt’ta Kobi’ler Üzerinde Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(1), 317-329.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.