Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

X ve Y Kuşaklarının Dışarıdan Kahvaltı Satın Alma Davranış Farklılıkları

Yıl 2018, Cilt: 22 Özel Sayı, 707 - 728, 16.04.2018

Öz

Kahvaltı sektörü, günümüzde
yaşanan yoğun iş temposu nedeniyle evlerinden kahvaltı yapmadan çıkan ve
genellikle simit veya poğaça gibi atıştırmalıkları tercih eden bireylerin,
hafta sonları aileleri ile birlikte dışarıda vakit geçirerek kahvaltı yapma isteğinden
ötürü günümüzde oldukça önem kazanmış ve yaygınlaşmıştır. Kuşak teorileri baz
alınarak, X ve Y kuşaklarının dışarıda kahvaltı satın alma davranış
farklılıkları incelenen bu çalışma, kahvaltı salonu açacak kişiler için
fizibilite çalışması niteliğinde olması bakımında da önemlidir. Konu üzerinde
daha önce bir araştırma yapılmamış olması, çalışmayı X ve Y kuşağı teorilerine
ilişkin literatüre katkı sağlar nitelikte kılmaktadır. Kolayda örnekleme
yöntemi ile İstanbul ilinde yaşayan X ve Y kuşağına mensup 432 kişiden Tüketici
Tarzları Envanteri kapsamında, anket ile elde edilen verilerin analizinde
ölçekte oluşan alt boyut puanları arasındaki farklılık incelenmiş ve yalnızca
alışkanlık/marka bağlılığı/odaklılık boyutu düzeyinde X ve Y Kuşağı arasında farklılık
oluştuğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Albayrak, A. & Özkul, E. (2013). “Y Kuşağı Turistlerin Destinasyon İmaj Algıları Üzerine Bir Araştırma”. Turkish Studies, 8 (6), 15-31.
  • Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2004). Modern Pazarlama. İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Arkonaç, S.A. (1998). Psikoloji Zihin Süreçleri Bilimi. İstanbul: Alfa Basım Yayım.
  • Arslan, K. (2003). “Otomobil Alımında Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler”. İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi, 3, 83-103.
  • Aytuğ, S. (1997). Pazarlama Yönetimi. İzmir: İlkem Ofset.
  • Başgöze, P., & Bayar, N. A. (2015). “Eko Otellerden Hizmet Satın Alımında Kuşaklar Arası Farklılaşmalar Üzerine Bir Çalışma”. Sosyoekonomi, 23(24), 118-130.
  • Blythe, J., (2008). Consumer Behaviour. Thomson Learning, London.
  • Büyük, S. S. (2005). “Biz Kuşağı Geliyor”. Capitl. https://www.capital.com.tr/ ekonomi/makro- ekonomi/biz-kusagi-geliyor
  • Cambridge Dictionary, https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/generation
  • Ceylan, H. H. (2013). “Tüketici Tipleri Envanterinin Türk KültürüneUyarlanması”. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22 (2), 41-58.
  • Chaney, D. (1999). Yaşam Tarzları. (Çev.: İrem Kutluk). İstanbul: Dost Kitabevi. (1996).
  • Dhanapal, S., Vashu. D., & Subramaniam, T. (2015). “Perceptions on the Challenges of Online Purchasing: a Study from “Baby Boomers”, Generation “X” and Generation “Y” Point of Views”. Contaduría y Administracion, 60(1), 107-132.
  • Durmaz, Y., Oruç R. B., & Kurtlar M. (2011). “Kişisel Faktörlerin Tüketici Satın Alma Davranışlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma”. Akademik YaklaşımlarDergisi, 2(1), 114-133.
  • Dursun, İ., Alnıaçık, Ü., & Kabadayı, E.T. (2013). “Tüketici Karar Verme Tarzları Ölçeği: Yapısı ve Boyutları”. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 9(19), 293-304.
  • Duvendack, C. M. (2010). Correlation of Work-Life Balance Decisions of Different Generations of Physicians. (Unpublished PhD. Thesis). USA: Capella University.
  • Engizek, N., & Şekerkaya, A. (2016). “X ve Y Kuşağı Kadınlarının Karar Verme Tarzları Bakımından İncelenmesi”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(36), 242-271.
  • Escalas, J., White, K., Argo, J., Sengupta, J., Townsend, C., Sood, S,. & Forehand, M. (2013). “Self-Identity and Consumer Behavior”. Journal of Consumer Research, 39(5), xv-xviii.
  • Gündüz, Ş. (2016). “Y Kuşağını Anlamak” adlı sunumdan alınmıştır. Maltepe Üniversitesi.
  • Gürbüz, S. (2015). “Kuşak Farklılıkları: Mit mi, Gerçek mi?”. İş ve İnsan Dergisi, 2(1), 39-57.
  • Hole, D., Zhong L. & Schwartz J. (2010). “Talking about Whose Generation? Why Western Generational Models Can’t Account for a Global Workforce”. Deloitte Review, 6, 84-97.
  • Hume, M. (2010). “Compassion without Action: Examining the Young Consumers Consumption and Attitude to Sustainable Consumption”. Journal of World Business, 45(4), 385-394.
  • İslamoğlu, A. H. ,& Altunışık, R. (2008). Tüketici Davranışları. 2. Baskı, İstanbul: Beta Basım Yayın.
  • İşçimen, D. S. (2012). Y Kuşağı Çalışanların İş Yaşamından Beklentilerinin Karşılanma Düzeyi ile Kurumsal Bağlılık Arasındaki İlişki ve Bir Örnek Uygulama. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • İşlek, M.S. (2012). Sosyal Medyanın Tüketici Davranışlarına Etkileri: Türkiye’deki Sosyal Medya Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma. (Yüksek Lisans Tezi). Karaman: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kalaycı, Ş. (2005). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın.
  • Kara, K. (2006). Gençlerin Satın Alma Davranışı Üzerinde Marka Bağlılığının Etkisi ve Örnek Olay İncelemesi. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. İkinci yazım, 30. Basım, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kavas, A.,& Yesilada, F. (2007). “Decision Making Styles of Young Turkish Consumers”. European Journal of Economics, Financeand Administrative Sciences, 9 (11), 73-85.
  • Kim, D., & Jang, S. (2014). “Motivational Drivers for Status Consumption: A Study of GenerationY Consumers”. International Journal of Hospitality Management, 38, 39-47. Koç, M., Öztürk, L., & Yıldırım, A. (2016). “X Ve Y Kuşağının Örgütsel Bağlılık Farklılıklarını Belirlemeye Yönelik Ampirik Bir Çalışma”. Press Academia Procedia, Global Business Research Congress (GBRC), 2, 69-78.
  • Kotler, P., Armstrong, G., Saunders, J., & Wong, V. (1999). Principles of Marketing. New Jersey: Prentice Hall Europe.
  • Kotler, P., & Armstrong, G. (2005). Principles of Marketing. Eleventh Edition, New Jersey: Pearson Prentice Hall.
  • Kotler, P., & G. Armstrong, (2011). Principles of Marketing. Fourteenth Edition, Boston: Pearson Prentice Hall,
  • Köse, S., Oral, L., & Tetik, H. T. (2014). “Y kuşağının birinci ve ikinci yarısında iş değerlerinin karşılaştırılması üzerine bir araştırma”. Humanitas, 2(3), 149-165.
  • Mannheim, K.(1952). The Problem of Generations. New York: Routledge, Chapter VII, 276-322.
  • Mucuk, İ. (2004). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Kitapevi.
  • Mücevher, M. H. (2015). X ve Y Kuşağının Birbirlerine Karşı Özellik ve Etkileşim Algıları: SDÜ Örneği. (Yüksek Lisans Tezi). Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Müderrisoğlu, F. (2009). Tüketici Satın Alma Kararını Etkileyen Faktörler ve Ailede Satın Alma Kararının Verilmesi: Pilot Bir Araştırma. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Beykent Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ordun, G. (2015). “Millennial (Gen Y) Consumer Behavior, Their Shopping Preferences and Perceptual Maps Associated with Brand Loyalty”. Canadian Social Science, 11(4), 40-55.
  • Örücü, S., & Tavşancı, S. (2001). “Gıda Ürünlerinde Tüketicilerin Satın Alma Eğilimini Etkileyen Faktörler ve Ambalajlama”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3.
  • Özer, A.C. (2008). Gıda Sektöründe Marka İmajının Tüketici Satın Alma Davranışı Üzerine Etkisi ve Bir Uygulama. (Yüksek Lisans Tezi). Muğla: Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özkan, G. (2007). Tüketici Davranışında Marka Algılamalarının Etkileri ve Bir Uygulama. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Parment, A. (2013). “Generation Y vs. Baby Boomers: Shopping Behavior, Buyer Involvement and Implications for Retailing”. Journal of Retailing and Consumer Services, 20, 189-199.
  • Penpece, D. (2006). Tüketici Davranışlarını Belirleyen Etmenler: Kültürün Tüketici Davranışları Üzerindeki Etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). Kahramanmaraş: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Petra, K. K. (2016). “Generation Y Attitudes towards Shopping: A Comparison of the Czech Republic and Slovakia”. Journal of Competitiveness, 8(1), 38-54.
  • Rahulan, M., Troynikova, O., Watsona, C., Jantab, M., & Sennerb, V. (2013). “Consumer Purchase Behaviour of Sports Compression Garments: A Studyof Generation Y and Baby Boomer Cohort”s. Procedia Engineering, 60, 163-169.
  • Sarıkaya, N., & Sütütemiz, N. (2004). “Tüketicilerin Satın Alma Davranışı ve Yaşam Tarzı Üzerinde Renklerin Etkisine Yönelik Bir Araştırma”. 3. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Eskişehir.
  • Seçkin, F. (2000). “Türkiye’nin Kuşak Profili”. Capital Dergisi, 12, 100-106.
  • Solomon, M. R. (2009) Consumer Behavior. Pearson Prentice Hall, Eight Edition, USA.
  • Sproles, G. B., & Kendall, E. (1986). “A Methodology for Profiling Consumers' Decision Making Styles”. The Journal of Consumer Affairs, 20(2), 267-279.
  • Şimşek, M. S.,Akgemci, T., & Çelik A. (2001). Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Teke, B. (2014). Gıda Ürünleri Ambalajının Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerine Etkisi: Ankara İli Mamak İlçesi Örneği. (Yüksek Lisans Tezi). Tokat: Gaziosmanpaşa Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Tokol, T. (2007). Pazarlama Yönetimi. 10. Basım, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Türk, Z. (2004). Tüketici Satın Alma Davranışını Etkileyen Faktörler ve Perakendeci Markası Üzerine Bir Alan Araştırması. (Yüksek Lisans Tezi). Muğla: Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Türkay, A. (2011). Satın Alma Davranışları Açısından Üniversite Öğrencileri Arasında Marka Bağımlılığının Önemi: Batı Akdeniz Üniversitesi Üzerinde Bir Uygulama. (Yüksek Lisans Tezi). Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • Türk Dil Kurumu. http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid =TDK.GTS.58d907623f2f74.32518481
  • Ünal, S., & Erciş, A. (2006). “Tüketicilerin Kişisel Değerlerinin Satın Alma Tarzları Üzerindeki Etkisi”. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 23-48.
  • Wayman, E. (2008). “Consumer Anthropology”. Current Anthropology, 49(2), 169-169.
  • Williams, C. K., & Page, A. R. (2011). “Marketing to the Generations”. Journal of Behavioral Studies in Business,3, 3-11.
  • Yasa, E., & Bozyiğit, S. (2012). “Y Kuşağı Tüketicilerinin Cep Telefonu ve GSMOperatörler Tercihi: Mersin İlindeki Üniversite Öğrencilerinin Tercihlerini Belirlemeye Yönelik Pilot Bir Araştırma”. Cag University Journal of Social Sciences, 9(1), 29-46.
  • Yaşin, B. (2009). “The Role of Gender on Turkish Consumers' Decision-Making Styles”. Advances in Consumer Research, 8, 301-308.
  • Yüksekbilgili, Z. (2013). “Türk Tipi Y Kuşağı”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(45), 342-353.
  • Yüksekbilgili, Z. (2015). “Türkiye’de Y Kuşağının Yaş Aralığı”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(53), 259-267.
  • Yüksekbilgili, Z. (2016). “Tüketici Karar Verme Tarzlarının Kuşaklara Göre Değerlendirilmesi”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(59), 1392-1402.
  • Yükselen, C. (2006). Pazarlama İlkeler –Yönetim. Ankara: Detay Yayıncılık.
Yıl 2018, Cilt: 22 Özel Sayı, 707 - 728, 16.04.2018

Öz

Kaynakça

  • Albayrak, A. & Özkul, E. (2013). “Y Kuşağı Turistlerin Destinasyon İmaj Algıları Üzerine Bir Araştırma”. Turkish Studies, 8 (6), 15-31.
  • Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2004). Modern Pazarlama. İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Arkonaç, S.A. (1998). Psikoloji Zihin Süreçleri Bilimi. İstanbul: Alfa Basım Yayım.
  • Arslan, K. (2003). “Otomobil Alımında Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler”. İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi, 3, 83-103.
  • Aytuğ, S. (1997). Pazarlama Yönetimi. İzmir: İlkem Ofset.
  • Başgöze, P., & Bayar, N. A. (2015). “Eko Otellerden Hizmet Satın Alımında Kuşaklar Arası Farklılaşmalar Üzerine Bir Çalışma”. Sosyoekonomi, 23(24), 118-130.
  • Blythe, J., (2008). Consumer Behaviour. Thomson Learning, London.
  • Büyük, S. S. (2005). “Biz Kuşağı Geliyor”. Capitl. https://www.capital.com.tr/ ekonomi/makro- ekonomi/biz-kusagi-geliyor
  • Cambridge Dictionary, https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/generation
  • Ceylan, H. H. (2013). “Tüketici Tipleri Envanterinin Türk KültürüneUyarlanması”. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22 (2), 41-58.
  • Chaney, D. (1999). Yaşam Tarzları. (Çev.: İrem Kutluk). İstanbul: Dost Kitabevi. (1996).
  • Dhanapal, S., Vashu. D., & Subramaniam, T. (2015). “Perceptions on the Challenges of Online Purchasing: a Study from “Baby Boomers”, Generation “X” and Generation “Y” Point of Views”. Contaduría y Administracion, 60(1), 107-132.
  • Durmaz, Y., Oruç R. B., & Kurtlar M. (2011). “Kişisel Faktörlerin Tüketici Satın Alma Davranışlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma”. Akademik YaklaşımlarDergisi, 2(1), 114-133.
  • Dursun, İ., Alnıaçık, Ü., & Kabadayı, E.T. (2013). “Tüketici Karar Verme Tarzları Ölçeği: Yapısı ve Boyutları”. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 9(19), 293-304.
  • Duvendack, C. M. (2010). Correlation of Work-Life Balance Decisions of Different Generations of Physicians. (Unpublished PhD. Thesis). USA: Capella University.
  • Engizek, N., & Şekerkaya, A. (2016). “X ve Y Kuşağı Kadınlarının Karar Verme Tarzları Bakımından İncelenmesi”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(36), 242-271.
  • Escalas, J., White, K., Argo, J., Sengupta, J., Townsend, C., Sood, S,. & Forehand, M. (2013). “Self-Identity and Consumer Behavior”. Journal of Consumer Research, 39(5), xv-xviii.
  • Gündüz, Ş. (2016). “Y Kuşağını Anlamak” adlı sunumdan alınmıştır. Maltepe Üniversitesi.
  • Gürbüz, S. (2015). “Kuşak Farklılıkları: Mit mi, Gerçek mi?”. İş ve İnsan Dergisi, 2(1), 39-57.
  • Hole, D., Zhong L. & Schwartz J. (2010). “Talking about Whose Generation? Why Western Generational Models Can’t Account for a Global Workforce”. Deloitte Review, 6, 84-97.
  • Hume, M. (2010). “Compassion without Action: Examining the Young Consumers Consumption and Attitude to Sustainable Consumption”. Journal of World Business, 45(4), 385-394.
  • İslamoğlu, A. H. ,& Altunışık, R. (2008). Tüketici Davranışları. 2. Baskı, İstanbul: Beta Basım Yayın.
  • İşçimen, D. S. (2012). Y Kuşağı Çalışanların İş Yaşamından Beklentilerinin Karşılanma Düzeyi ile Kurumsal Bağlılık Arasındaki İlişki ve Bir Örnek Uygulama. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • İşlek, M.S. (2012). Sosyal Medyanın Tüketici Davranışlarına Etkileri: Türkiye’deki Sosyal Medya Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma. (Yüksek Lisans Tezi). Karaman: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kalaycı, Ş. (2005). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın.
  • Kara, K. (2006). Gençlerin Satın Alma Davranışı Üzerinde Marka Bağlılığının Etkisi ve Örnek Olay İncelemesi. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. İkinci yazım, 30. Basım, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kavas, A.,& Yesilada, F. (2007). “Decision Making Styles of Young Turkish Consumers”. European Journal of Economics, Financeand Administrative Sciences, 9 (11), 73-85.
  • Kim, D., & Jang, S. (2014). “Motivational Drivers for Status Consumption: A Study of GenerationY Consumers”. International Journal of Hospitality Management, 38, 39-47. Koç, M., Öztürk, L., & Yıldırım, A. (2016). “X Ve Y Kuşağının Örgütsel Bağlılık Farklılıklarını Belirlemeye Yönelik Ampirik Bir Çalışma”. Press Academia Procedia, Global Business Research Congress (GBRC), 2, 69-78.
  • Kotler, P., Armstrong, G., Saunders, J., & Wong, V. (1999). Principles of Marketing. New Jersey: Prentice Hall Europe.
  • Kotler, P., & Armstrong, G. (2005). Principles of Marketing. Eleventh Edition, New Jersey: Pearson Prentice Hall.
  • Kotler, P., & G. Armstrong, (2011). Principles of Marketing. Fourteenth Edition, Boston: Pearson Prentice Hall,
  • Köse, S., Oral, L., & Tetik, H. T. (2014). “Y kuşağının birinci ve ikinci yarısında iş değerlerinin karşılaştırılması üzerine bir araştırma”. Humanitas, 2(3), 149-165.
  • Mannheim, K.(1952). The Problem of Generations. New York: Routledge, Chapter VII, 276-322.
  • Mucuk, İ. (2004). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Kitapevi.
  • Mücevher, M. H. (2015). X ve Y Kuşağının Birbirlerine Karşı Özellik ve Etkileşim Algıları: SDÜ Örneği. (Yüksek Lisans Tezi). Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Müderrisoğlu, F. (2009). Tüketici Satın Alma Kararını Etkileyen Faktörler ve Ailede Satın Alma Kararının Verilmesi: Pilot Bir Araştırma. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Beykent Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ordun, G. (2015). “Millennial (Gen Y) Consumer Behavior, Their Shopping Preferences and Perceptual Maps Associated with Brand Loyalty”. Canadian Social Science, 11(4), 40-55.
  • Örücü, S., & Tavşancı, S. (2001). “Gıda Ürünlerinde Tüketicilerin Satın Alma Eğilimini Etkileyen Faktörler ve Ambalajlama”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3.
  • Özer, A.C. (2008). Gıda Sektöründe Marka İmajının Tüketici Satın Alma Davranışı Üzerine Etkisi ve Bir Uygulama. (Yüksek Lisans Tezi). Muğla: Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özkan, G. (2007). Tüketici Davranışında Marka Algılamalarının Etkileri ve Bir Uygulama. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Parment, A. (2013). “Generation Y vs. Baby Boomers: Shopping Behavior, Buyer Involvement and Implications for Retailing”. Journal of Retailing and Consumer Services, 20, 189-199.
  • Penpece, D. (2006). Tüketici Davranışlarını Belirleyen Etmenler: Kültürün Tüketici Davranışları Üzerindeki Etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). Kahramanmaraş: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Petra, K. K. (2016). “Generation Y Attitudes towards Shopping: A Comparison of the Czech Republic and Slovakia”. Journal of Competitiveness, 8(1), 38-54.
  • Rahulan, M., Troynikova, O., Watsona, C., Jantab, M., & Sennerb, V. (2013). “Consumer Purchase Behaviour of Sports Compression Garments: A Studyof Generation Y and Baby Boomer Cohort”s. Procedia Engineering, 60, 163-169.
  • Sarıkaya, N., & Sütütemiz, N. (2004). “Tüketicilerin Satın Alma Davranışı ve Yaşam Tarzı Üzerinde Renklerin Etkisine Yönelik Bir Araştırma”. 3. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Eskişehir.
  • Seçkin, F. (2000). “Türkiye’nin Kuşak Profili”. Capital Dergisi, 12, 100-106.
  • Solomon, M. R. (2009) Consumer Behavior. Pearson Prentice Hall, Eight Edition, USA.
  • Sproles, G. B., & Kendall, E. (1986). “A Methodology for Profiling Consumers' Decision Making Styles”. The Journal of Consumer Affairs, 20(2), 267-279.
  • Şimşek, M. S.,Akgemci, T., & Çelik A. (2001). Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Teke, B. (2014). Gıda Ürünleri Ambalajının Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerine Etkisi: Ankara İli Mamak İlçesi Örneği. (Yüksek Lisans Tezi). Tokat: Gaziosmanpaşa Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Tokol, T. (2007). Pazarlama Yönetimi. 10. Basım, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Türk, Z. (2004). Tüketici Satın Alma Davranışını Etkileyen Faktörler ve Perakendeci Markası Üzerine Bir Alan Araştırması. (Yüksek Lisans Tezi). Muğla: Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Türkay, A. (2011). Satın Alma Davranışları Açısından Üniversite Öğrencileri Arasında Marka Bağımlılığının Önemi: Batı Akdeniz Üniversitesi Üzerinde Bir Uygulama. (Yüksek Lisans Tezi). Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • Türk Dil Kurumu. http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid =TDK.GTS.58d907623f2f74.32518481
  • Ünal, S., & Erciş, A. (2006). “Tüketicilerin Kişisel Değerlerinin Satın Alma Tarzları Üzerindeki Etkisi”. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 23-48.
  • Wayman, E. (2008). “Consumer Anthropology”. Current Anthropology, 49(2), 169-169.
  • Williams, C. K., & Page, A. R. (2011). “Marketing to the Generations”. Journal of Behavioral Studies in Business,3, 3-11.
  • Yasa, E., & Bozyiğit, S. (2012). “Y Kuşağı Tüketicilerinin Cep Telefonu ve GSMOperatörler Tercihi: Mersin İlindeki Üniversite Öğrencilerinin Tercihlerini Belirlemeye Yönelik Pilot Bir Araştırma”. Cag University Journal of Social Sciences, 9(1), 29-46.
  • Yaşin, B. (2009). “The Role of Gender on Turkish Consumers' Decision-Making Styles”. Advances in Consumer Research, 8, 301-308.
  • Yüksekbilgili, Z. (2013). “Türk Tipi Y Kuşağı”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(45), 342-353.
  • Yüksekbilgili, Z. (2015). “Türkiye’de Y Kuşağının Yaş Aralığı”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(53), 259-267.
  • Yüksekbilgili, Z. (2016). “Tüketici Karar Verme Tarzlarının Kuşaklara Göre Değerlendirilmesi”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(59), 1392-1402.
  • Yükselen, C. (2006). Pazarlama İlkeler –Yönetim. Ankara: Detay Yayıncılık.
Toplam 64 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Şahin Danışman 0000-0001-5422-1843

Şafak Gündüz 0000-0002-2589-8780

Yayımlanma Tarihi 16 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 22 Özel Sayı

Kaynak Göster

APA Danışman, A. Ş., & Gündüz, Ş. (2018). X ve Y Kuşaklarının Dışarıdan Kahvaltı Satın Alma Davranış Farklılıkları. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi707-728.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.