Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Globalization Phenomenon Toward the Opinions of Durkheim and Globalization Function of Education

Yıl 2018, Cilt: 22 Sayı: 2, 977 - 988, 25.06.2018

Öz

Nowadays, there is a change and
transformation in all fields based on the development in information
technologies. This changing process is called 
as globalization. Based on these changes, it has been moved to a new
society which is called as information society. In this study, the subjects of
globalization and information society have been investigated toward the views
of Durcheim who is one of the most important names of functionalism movement.
For this purpose, firstly functionalism, it is discussed about social
phenomenon and the subjects of social function of education according to
Durkheim. Afterwards, globalization and the subjects of information society are
investigated. Finally, globalization and global functions of education are
discussed in the context of Durkheim’s views.

Kaynakça

  • Akgün, S. (2009). Karl Popper’ın Tarih, Toplum ve Siyaset Felsefesi Üzerine Görüşleri. Flsf, (7), 59 – 77.
  • Balay, R. (2004). Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 61-82
  • Balcı, A. (2006). Roland Robertson, Küreselleşme ve Kültür. Bilgi (12), 1, 25-36.
  • Birkök, M. C. (2013). Eğitim Sosyolojisine Kuramsal Yaklaşımlar, Eğitim Sosyolojisi, Ed. M. Türkkahraman ve İ. Keskin. Lisans Yayıncılık, İstanbul.
  • Çalık, T., & Sezgin, F. (2005). Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(1), 55-66.
  • Durkheim, E. (2016). Sosyolojik Yöntemin Kuralları.(Çeviren: Özcan Doğan). Doğubatı: Ankara.
  • Ergün, M. (1997). Eğitim Sosyolojisi. Türkiye Sanal Eğitim Bil. Kütüphanesi, Afyon Kocatepe Üniversitesi. http://www. egitim. aku. edu. tr/ergun8. Erişi Tarihi: 31.12. 2016.
  • Evren, M. (2015). Küresel Seküler Ahlakın Dini mi? Dinin Ahlakı mı?. Mütefekkir, 2(3), 257-263.
  • Güzel, M. (2006). Küreselleşme, İnternet ve Gençlik Kültürü. Küresel İletişim Dergisi, 1(1), 1-16.
  • İnal, K. (1991). Durkhaim’in Eğitim Anlayışı. Ankara Eğitim Bilimleri Dergisi, 24 (2).
  • Karip, E. (2005). Küreselleşme ve Lizbon Eğitim 2010 Hedefleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 11(2), 195-209.
  • Lala, A. (2010). Dini-Sosyal Hareketlerin Sosyolojik Tahlilinde İşlevselci Yaklaşım (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Uludağ Üniversitesi: Bursa.
  • Lyotard, J. F. (2013). Postmodern Durum (Çev.: İsmet Birkan). Bilge Su Yayınları, Ankara.
  • Öz Kılınç, M. (2009). Küreselleşme Sürecinin Eğitim Üzerine Etkileri Ve Öğretmen Kimliği (Yayınlanmamış doktora tezi), Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Özcan, K. (2008). Bilgi Toplumunda Bilginin Önemi, Entelektüel Sermaye: Teori, Uygulama ve Yeni Perspektifler, Ed. R. Aşıkoğlu, M. Kurt ve K. Özcan, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Ritzer, G. (1992). Sociological Theory. (Çeviren: Ümit Tatlıcan). McGraw-Hill, Third Edition, Inc. http://www.umittatlican.com/uploadsF/1/Emile-Durkheim-(Ritzer,-1992).pdf Erişi Tarihi: 28.12.2016.
  • Turhan, H. (2010). Durkheim Sosyolojisi ve Durkheim’in Sosyolojik Düşünceye Katkıları (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi: Ankara.
  • Turner, B. S. (2003). Oryantalizm, Postmodernizm ve Globalizm. çev. İbrahim Kapaklıkaya. İstanbul: Anka Yay, 2.
  • Ulubey, Ö. (2008). Toplumsal Dayanışmanın Sağlanmasında Eğitimin İşlevi: Emile Durkheim ve Ziya Gökalp’in Görüşlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Muğla Üniversitesi: Muğla.
  • Ünal, Y. (2009). Bilgi Toplumunun Tarihçesi. Tarih Okulu Dergisi, (V).
  • Yaşar, E. (2006). Bilgi Toplumunun Üretici ve Tüketici İlişkilerindeki Etkileşimi (Yayınlanmamış yüksek lisan tezi). Selçuk Üniversitesi: Konya.

Durkheim’in Görüşleri Doğrultusunda Küreselleşme Olgusu ve Eğitimin Küresel İşlevi

Yıl 2018, Cilt: 22 Sayı: 2, 977 - 988, 25.06.2018

Öz

Günümüzde her alanda
bilgi teknolojilerindeki gelişmeler dayalı olarak değişim ve dönüşüm
yaşanmaktadır. Yaşanan bu değişim süreci küreselleşme olarak
adlandırılmaktadır. Bu değişimlere bağlı olarak bilgi toplumu olarak
adlandırılan yeni bir toplum düzene geçilmiştir. Bu çalışmada klasik sosyoloji
kuramlarından işlevselcilik akımının önemli isimlerinden biri olan Durkheim’in ortaya
koyduğu görüşleri doğrultusunda küreselleşme ve bilgi toplumu incelenmeye
çalışılmıştır.  Bu amaçla ilk olarak
işlevselcilik, Durkheim’a göre toplumsal
olgu ve eğitimin toplumsal işlevi ele alınmıştır. Daha sonra
küreselleşme ve bilgi toplumu konuları incelenmiştir. Son olarak küreselleşme ve
eğitimin küresel işlevleri Durkheim'in görüşleri bağlamında ele alınmıştır. 

Kaynakça

  • Akgün, S. (2009). Karl Popper’ın Tarih, Toplum ve Siyaset Felsefesi Üzerine Görüşleri. Flsf, (7), 59 – 77.
  • Balay, R. (2004). Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 61-82
  • Balcı, A. (2006). Roland Robertson, Küreselleşme ve Kültür. Bilgi (12), 1, 25-36.
  • Birkök, M. C. (2013). Eğitim Sosyolojisine Kuramsal Yaklaşımlar, Eğitim Sosyolojisi, Ed. M. Türkkahraman ve İ. Keskin. Lisans Yayıncılık, İstanbul.
  • Çalık, T., & Sezgin, F. (2005). Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(1), 55-66.
  • Durkheim, E. (2016). Sosyolojik Yöntemin Kuralları.(Çeviren: Özcan Doğan). Doğubatı: Ankara.
  • Ergün, M. (1997). Eğitim Sosyolojisi. Türkiye Sanal Eğitim Bil. Kütüphanesi, Afyon Kocatepe Üniversitesi. http://www. egitim. aku. edu. tr/ergun8. Erişi Tarihi: 31.12. 2016.
  • Evren, M. (2015). Küresel Seküler Ahlakın Dini mi? Dinin Ahlakı mı?. Mütefekkir, 2(3), 257-263.
  • Güzel, M. (2006). Küreselleşme, İnternet ve Gençlik Kültürü. Küresel İletişim Dergisi, 1(1), 1-16.
  • İnal, K. (1991). Durkhaim’in Eğitim Anlayışı. Ankara Eğitim Bilimleri Dergisi, 24 (2).
  • Karip, E. (2005). Küreselleşme ve Lizbon Eğitim 2010 Hedefleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 11(2), 195-209.
  • Lala, A. (2010). Dini-Sosyal Hareketlerin Sosyolojik Tahlilinde İşlevselci Yaklaşım (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Uludağ Üniversitesi: Bursa.
  • Lyotard, J. F. (2013). Postmodern Durum (Çev.: İsmet Birkan). Bilge Su Yayınları, Ankara.
  • Öz Kılınç, M. (2009). Küreselleşme Sürecinin Eğitim Üzerine Etkileri Ve Öğretmen Kimliği (Yayınlanmamış doktora tezi), Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Özcan, K. (2008). Bilgi Toplumunda Bilginin Önemi, Entelektüel Sermaye: Teori, Uygulama ve Yeni Perspektifler, Ed. R. Aşıkoğlu, M. Kurt ve K. Özcan, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Ritzer, G. (1992). Sociological Theory. (Çeviren: Ümit Tatlıcan). McGraw-Hill, Third Edition, Inc. http://www.umittatlican.com/uploadsF/1/Emile-Durkheim-(Ritzer,-1992).pdf Erişi Tarihi: 28.12.2016.
  • Turhan, H. (2010). Durkheim Sosyolojisi ve Durkheim’in Sosyolojik Düşünceye Katkıları (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi: Ankara.
  • Turner, B. S. (2003). Oryantalizm, Postmodernizm ve Globalizm. çev. İbrahim Kapaklıkaya. İstanbul: Anka Yay, 2.
  • Ulubey, Ö. (2008). Toplumsal Dayanışmanın Sağlanmasında Eğitimin İşlevi: Emile Durkheim ve Ziya Gökalp’in Görüşlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Muğla Üniversitesi: Muğla.
  • Ünal, Y. (2009). Bilgi Toplumunun Tarihçesi. Tarih Okulu Dergisi, (V).
  • Yaşar, E. (2006). Bilgi Toplumunun Üretici ve Tüketici İlişkilerindeki Etkileşimi (Yayınlanmamış yüksek lisan tezi). Selçuk Üniversitesi: Konya.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Kesici 0000-0002-4252-887X

Yayımlanma Tarihi 25 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 22 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kesici, A. (2018). Durkheim’in Görüşleri Doğrultusunda Küreselleşme Olgusu ve Eğitimin Küresel İşlevi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(2), 977-988.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.