Bu araştırma, 2005-2016 yılları arasında
Türkiye’deki ilköğretim okullarında uygulanan sosyal bilgiler dersi öğretim
programlarının çeşitli boyutlarına ilişkin öğretmen görüşlerini derlemek
amacıyla yapılmıştır. Tematik içerik analizi (meta sentez) yöntemi ile
yürütülen araştırmanın örneklemini, nitel araştırma yöntemleriyle çalışılmış ve
sosyal bilgiler programına ilişkin öğretmen görüşleri içeren 6 makale ve 1
bildiri oluşturmaktadır. Çalışmada, öğretmenlerin, programın geneline,
değerlendirme boyutuna, öğrenme süreci ve öğrencilere etkisi boyutuna, ders
kitapları ve etkinlikler boyutuna ve kazanımlar boyutuna ilişkin görüşleri analiz
edilmiştir. Ayrıca çalışmalardaki öğretmen görüşlerine bağlı olarak elde edilen
öneriler de analiz edilmiştir. Bu programa ilişkin görüş ve önerilerden elde
edilen ortak ve farklı görüşler listelenmiştir. En fazla sayıda belirtilen
görüşün, uygulamada zaman yetersizliği olduğu görülmüştür. En göze çarpan
önerinin ise öğretmenlere yönelik hizmet içi eğitimlerin artırılması olduğu
görülmüştür.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 22, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 22 Issue: Özel Sayı 2 |