Araştırmada,
oluşturulan piyano sınıflarında yapılan derslerde, grup piyano eğitiminin
öğrencilerin artistik becerilerinin gelişimine etkilerinin neler olacağı sorusu
araştırmanın problem durumunu ortaya koymaktadır. Bu problem durumunun
ekseninde, daha önce yapılmış olan çalışmalar sonucunda belirlenmiş olan
öğrencilerin piyano çalgısında artistik becerilerinin geliştirilmesinde
karşılaştıkları sorunların, grup piyano eğitimi ile çözüme kavuşturulup
kavuşturulamayacağının ve grup piyano eğitimi ile geleneksel piyano eğitimi
arasında bir fark olup olmadığının ortaya konması amaçlanmıştır. Araştırmada, grup piyano öğretiminin piyano
becerilerine etkilerinin neler olacağının ortaya konması amaçlandığından, nicel
araştırma yöntemleri kapsamında eşitlenmemiş kontrol gruplu yarı-deneysel desen
kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubu katılımcılarına, geliştirilen grup
piyano öğretimi üniteleri doğrultusunda piyano eğitimi verilmiştir. Eğitim
öncesi ve sonrasında ölçümler yapılarak veriler elde edilmiştir. Yapılan çalışma
sonucunda Grup Piyano Öğretimi ile öğrencilerin artistik piyano becerilerini
geliştirdikleri ve gelişimlerinin gruplara göre değerlendirmesi yapıldığında
ise deney grubu lehine anlamlı farklılıklar olduğu ortaya konulmuştur. Elde
edilen veriler ışığında ve araştırma konusu ile benzerlikler gösteren
çalışmalarda incelendiğinde temel piyano becerilerinin kazandırılmasında grup
piyano öğretiminin kullanılabilir olduğu söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 22 Issue: Özel Sayı 3 |