Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bireysel Kredi Ürünlerinin “Banka Müşterisi Modeli” ’Ne Katkısı

Yıl 2019, Cilt: 23 Sayı: 3, 1191 - 1209, 15.10.2019

Öz

Bankalar pazar paylarını korumak ve artırmak için
müşteri memnuniyetini ve bağlılığı artırmak zorundadır. Müşteri sadakatini
sağlamanın maliyet, güven, teknoloji, iletişim vb. faktörlerin etkili olduğu
açıktır. Ancak bağlılığı ortaya koyması ve tüm ürünlerin aynı bankadan
kullanılması bakımından eksik kalmaktadır. Sadakati sağlamanın önemli bir yolu
banka müşterilerinin ürün çeşitliliğinin artırılmasıdır. Yani “Ürün Müşterisi”
yerine, müşteri ihtiyaçlarının tek bir yerden yapılması anlamına gelen “Banka
Müşterisi” modeli benimsenmelidir. Bu çalışmada kredi kartı, kredili mevduat
hesabı, kredi (tüketici, taşıt, konut), mevduat hesabı gibi ürünlerden birinin kullanımının
diğer ürünlerin kullanım talebi üzerindeki etkisini belirlenmeye çalışılmıştır.
Bu amaçla üç farklı bağımlı değişkenle ikili lojistik regresyon analizi
yapılmıştır. 

Kaynakça

  • Akın, B. ve Şentürk, E. (2012), Bireylerin Mutluluk Düzeylerinin Ordinal Lojistik Regresyon Analizi İle İncelenmesi, Öneri, 10(37), 183-193
  • Bankalararası Kart Merkezi, Faydalı Bilgiler, 31 Mayıs 2018 tarihinde, http://bkm.com.tr/faydali-bilgiler/kart-bilinci/faydali-bilgiler-2/ adresinden erişildi.
  • Çankaya, F. ve Çilingir, Z. (2008). Hizmet Sadakatinin Geliştirilmesinde Bir Fayda-Maliyet Yaklaşımı: Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 8, No: 1, 25-46.
  • Çelikkol, H., Uzgören, E., Gürdal, H. ve Çelik, B. (2016). Dumlupınar Üniversitesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Memnuniyetini Etkileyen Faktörlerin İstatistiksel Analizi: Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Avrasya Özel Sayısı, 91-101.
  • Çokluk, Ö. (2010). Lojistik Regresyon Analizi: Kavram ve Uygulama. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10(3), 1357-1407.
  • Demirel, Y. (2007) Türk Bankacılık Sektöründe Müşteri İlişkileri Yönetimi‟nin Müşteri Sadakati Üzerine Etkisi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (13) 2007 /1: 56-81.
  • Garanti Bankası, 02 Haziran 2018 tarihinde, https://www.garanti.com.tr/tr/bireysel/krediler/avans_hesap.page#calcContent3=UID196f43f adresinden erişildi.
  • Güngör, M.ve Bulut, Y. (2008). Ki-kare testi üzerine. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 7(1), 84-89.
  • Oktay, E., Naralan, A. ve Özçomak, S. (2007) Erzurum’daki Konutlarda Tercih Edilen Doğal Gaz Sistem Araştırması, Erzurum: Aktif Yayınevi
  • Oktay, E., Toksoy,T. ve Çebi, K. (2016) Suriyeli Mülteci Algısının Araştırılması: Erzurum Örneği, Erzurum: Zafer Ofset Matbaacılık Parasız, İ. (1992). Para, Banka ve Finansal Piyasalar, Ezgi Yayınevi, Bursa.
  • Şendoğdu, A. A. (2014). Özel Kamu Ve Katılım Bankalarında Müşteri Memnuniyeti Ve Müşteri Sadakatine Yönelik Bir Araştırma. Suleyman Demirel University Journal of Faculty of Economics & Administrative Sciences, 19(2).
  • Takan, M. ve Boyacıoğlu M.A. (2010).Bankacılık Teori, Uygulama ve Yöntem. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Taşkın, Ç., Akat, Ö. ve Erol, Z. (2010). Tüketicilerin Banka Tercihini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Bursa’da Bir Araştırma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(3):11-22.
  • Tuğay, O. ve Dokur, Ş. (2015). Müşteri Sadakat Programları Kapsamında Verilen Promosyon Ürünlerinin Tekdüzen Hesap Planı ve Türkiye Muhasebe Standartları Açısından Muhasebeleştirilmesi. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 13(1), 48-73
  • Tuğay, O., ve Başgül, Ö. G. N. (2007). Önemli Bir Finansman Kaynağı Olarak Kredi Kartları: Kredi Kartlarının Kart Sahiplerinin Harcamaları Üzerindeki Etkisini Belirlemeye Yönelik Burdur İlinde Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(3).
  • Türkiye Bankalar Birliği, 02 Haziran 2018 tarihinde, https://www.tbb.org.tr/tr/bankacilik/banka-ve-sektor-bilgileri/istatistiki-raporlar/59 adresinden erişildi.
  • Türkiye Ekonomi Bankası, 01 Haziran 2018 tarihinde https://www.teb.com.tr/sizin-icin/kredili-mevduat-hesabi/ adresinden erişildi.
  • Yılmaz, V. , Çelik, H. ve Ekiz, E. (2006). Kuruma Bağlılığı Etkileyen Faktörlerin Yapısal Eşitlik Modelleriyle Araştırılması: Özel Ve Devlet Bankası Örneği. Anadolu Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 6(2): 171-183.
  • Ziraat Bankası, 02 Haziran 2018 tarihinde https://www.ziraatbank.com.tr/tr/bireysel/krediler/genel-ihtiyaclar/kredili-mevduat-hesabi adresinden erişildi.
Yıl 2019, Cilt: 23 Sayı: 3, 1191 - 1209, 15.10.2019

Öz

Kaynakça

  • Akın, B. ve Şentürk, E. (2012), Bireylerin Mutluluk Düzeylerinin Ordinal Lojistik Regresyon Analizi İle İncelenmesi, Öneri, 10(37), 183-193
  • Bankalararası Kart Merkezi, Faydalı Bilgiler, 31 Mayıs 2018 tarihinde, http://bkm.com.tr/faydali-bilgiler/kart-bilinci/faydali-bilgiler-2/ adresinden erişildi.
  • Çankaya, F. ve Çilingir, Z. (2008). Hizmet Sadakatinin Geliştirilmesinde Bir Fayda-Maliyet Yaklaşımı: Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 8, No: 1, 25-46.
  • Çelikkol, H., Uzgören, E., Gürdal, H. ve Çelik, B. (2016). Dumlupınar Üniversitesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Memnuniyetini Etkileyen Faktörlerin İstatistiksel Analizi: Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Avrasya Özel Sayısı, 91-101.
  • Çokluk, Ö. (2010). Lojistik Regresyon Analizi: Kavram ve Uygulama. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10(3), 1357-1407.
  • Demirel, Y. (2007) Türk Bankacılık Sektöründe Müşteri İlişkileri Yönetimi‟nin Müşteri Sadakati Üzerine Etkisi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (13) 2007 /1: 56-81.
  • Garanti Bankası, 02 Haziran 2018 tarihinde, https://www.garanti.com.tr/tr/bireysel/krediler/avans_hesap.page#calcContent3=UID196f43f adresinden erişildi.
  • Güngör, M.ve Bulut, Y. (2008). Ki-kare testi üzerine. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 7(1), 84-89.
  • Oktay, E., Naralan, A. ve Özçomak, S. (2007) Erzurum’daki Konutlarda Tercih Edilen Doğal Gaz Sistem Araştırması, Erzurum: Aktif Yayınevi
  • Oktay, E., Toksoy,T. ve Çebi, K. (2016) Suriyeli Mülteci Algısının Araştırılması: Erzurum Örneği, Erzurum: Zafer Ofset Matbaacılık Parasız, İ. (1992). Para, Banka ve Finansal Piyasalar, Ezgi Yayınevi, Bursa.
  • Şendoğdu, A. A. (2014). Özel Kamu Ve Katılım Bankalarında Müşteri Memnuniyeti Ve Müşteri Sadakatine Yönelik Bir Araştırma. Suleyman Demirel University Journal of Faculty of Economics & Administrative Sciences, 19(2).
  • Takan, M. ve Boyacıoğlu M.A. (2010).Bankacılık Teori, Uygulama ve Yöntem. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Taşkın, Ç., Akat, Ö. ve Erol, Z. (2010). Tüketicilerin Banka Tercihini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Bursa’da Bir Araştırma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(3):11-22.
  • Tuğay, O. ve Dokur, Ş. (2015). Müşteri Sadakat Programları Kapsamında Verilen Promosyon Ürünlerinin Tekdüzen Hesap Planı ve Türkiye Muhasebe Standartları Açısından Muhasebeleştirilmesi. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 13(1), 48-73
  • Tuğay, O., ve Başgül, Ö. G. N. (2007). Önemli Bir Finansman Kaynağı Olarak Kredi Kartları: Kredi Kartlarının Kart Sahiplerinin Harcamaları Üzerindeki Etkisini Belirlemeye Yönelik Burdur İlinde Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(3).
  • Türkiye Bankalar Birliği, 02 Haziran 2018 tarihinde, https://www.tbb.org.tr/tr/bankacilik/banka-ve-sektor-bilgileri/istatistiki-raporlar/59 adresinden erişildi.
  • Türkiye Ekonomi Bankası, 01 Haziran 2018 tarihinde https://www.teb.com.tr/sizin-icin/kredili-mevduat-hesabi/ adresinden erişildi.
  • Yılmaz, V. , Çelik, H. ve Ekiz, E. (2006). Kuruma Bağlılığı Etkileyen Faktörlerin Yapısal Eşitlik Modelleriyle Araştırılması: Özel Ve Devlet Bankası Örneği. Anadolu Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 6(2): 171-183.
  • Ziraat Bankası, 02 Haziran 2018 tarihinde https://www.ziraatbank.com.tr/tr/bireysel/krediler/genel-ihtiyaclar/kredili-mevduat-hesabi adresinden erişildi.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayhan Korkulu 0000-0001-6820-7065

Yusuf Akan Bu kişi benim 0000-0002-2446-5043

Yayımlanma Tarihi 15 Ekim 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 23 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Korkulu, A., & Akan, Y. (2019). Bireysel Kredi Ürünlerinin “Banka Müşterisi Modeli” ’Ne Katkısı. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(3), 1191-1209.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.