Bankalar pazar paylarını korumak ve artırmak için
müşteri memnuniyetini ve bağlılığı artırmak zorundadır. Müşteri sadakatini
sağlamanın maliyet, güven, teknoloji, iletişim vb. faktörlerin etkili olduğu
açıktır. Ancak bağlılığı ortaya koyması ve tüm ürünlerin aynı bankadan
kullanılması bakımından eksik kalmaktadır. Sadakati sağlamanın önemli bir yolu
banka müşterilerinin ürün çeşitliliğinin artırılmasıdır. Yani “Ürün Müşterisi”
yerine, müşteri ihtiyaçlarının tek bir yerden yapılması anlamına gelen “Banka
Müşterisi” modeli benimsenmelidir. Bu çalışmada kredi kartı, kredili mevduat
hesabı, kredi (tüketici, taşıt, konut), mevduat hesabı gibi ürünlerden birinin kullanımının
diğer ürünlerin kullanım talebi üzerindeki etkisini belirlenmeye çalışılmıştır.
Bu amaçla üç farklı bağımlı değişkenle ikili lojistik regresyon analizi
yapılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 23 Sayı: 3 |