Bu
araştırmada, Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü öğrencilerinin mükemmeliyetçilik
ve akademik erteleme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada
ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma gurubu, 2017-2018 eğitim öğretim yılında öğrenim
görmekte olan; Hatay Bedii Sabuncu, Balıkesir T.C. Ziraat Bankası, Osmaniye
Abdurrahman Keskiner, Adana Çukurova, Mersin Nevit Kodallı, Gaziantep Ticaret
Odası ve Niğde Güzel Sanatlar Liseleri 10, 11 ve 12. sınıflarda okuyan 450
müzik bölümü öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada, “Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik
Ölçeği” ve “Akademik Erteleme Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; kız öğrencilerin erkeklere göre daha az mükemmeliyetçi oldukları,
erkek öğrencilerin akademik erteleme seviyelerinin kız öğrencilere göre daha
yüksek olduğu, katılımcıların babalarının eğitim durumunun
Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeğinin “hatalara aşırı ilgi” alt boyutu ile pozitif
yönde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiş, babası ortaöğretim ve
ilköğretim mezunu olanlara göre babası örgün temel eğitim almamış olanların
mükemmeliyetçilik seviyelerinin istatistiki olarak anlamlı şekilde daha yüksek
olduğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 23 Issue: 3 |