Fagot ülkemize ilk
kez Tanzimat Dönemi’nde giren, o dönemden günümüze orkestraların vazgeçilmezleri
arasında yer alan ve Mesleki Müzik Eğitimi kurumlarında da çalgı eğitimi
boyutuyla eğitimi verilen tahta üflemeli bir enstrümandır. Çalgı eğitiminde
başlangıç düzeyinde, her çalgı eğitimcisi öğrenciye belli teknik ve yöntemler
dahilinde beceri kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu becerileri kazandırırken, her
çalgı eğitimcisi kendine has yöntem ve teknikler kullanmaktadır. Bu çalışmada
ülkemizde çok az sayıda olan fagot eğitimcilerinin görüşleri doğrultusunda,
başlangıç düzeyi fagot eğitiminde uygulanan teknik ve yöntemlere ortak bir
yaklaşım getirmek ve bu anlamda alan yazına katkı sağlamak amaçlanmıştır. Araştırma, Betimsel Modele dayalı Nitel bir araştırmadır. Veri
toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışma
grubu, Türkiye genelinde fagot eğitimi veren Mesleki Müzik Eğitimi
kurumlarından Silahlı Kuvvetler Bando Okullar Komutanlığı Hazırlama Okulu,
Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Bilkent Üniversitesi Müzik ve
Sahne Sanatları Fakültesi, Trakya Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Eskişehir
Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Mimar Sinan Güzel Sanatlar
Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı
ve Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müzik Bölümlerinde görev
yapan 12 fagot eğitimcisinden oluşmaktadır. Araştırmada fagot eğitimcilerinden
elde edilen veriler doğrultusunda, başlangıç düzeyi fagot eğitiminde uygulanan
ortak teknik ve yöntemler ile bunların sırası belirlenmiş, öğrenciye
kazandırılması gereken hedef davranışlar tespit edilmiş ve fagot
eğitimcilerinin ders işleme yöntemleri ve önerileri ortaya koyulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 23 Issue: 3 |