Bu araştırmanın amacı; İlköğretim 7. sınıf
müzik öğretiminde teknoloji destekli öğretim materyali kullanımının
öğrencilerin akademik başarı düzeylerine etkisini tespit etmektir. Bu çalışmada,
nicel araştırma yöntemlerinden eşleştirilmemiş ön
test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu; 2017-2018
eğitim-öğretim yılı ikinci yarıyılına devam eden Kars ili merkezinde bulunan 2
İlköğretim okulunun 7. sınıfları oluşturmaktadır. Araştırmada
veri toplama araçları olarak; araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testi
ile programlı öğretim yöntemine göre hazırlanmış müzik öğretim materyali ve
internetten ulaşılan müzik konulu çizgi film/animasyonlar kullanılmıştır. Araştırmada
10 hafta süre ile deneysel çalışma yapılmıştır. Deneysel çalışma öncesinde
öğrencilerin mevcut bilgilerinin ortaya çıkarılması için ön test (başarı
testi), uygulamaya başlanmadan önce gerçekleştirilmiştir. Deney grubu
öğrencileri müzik derslerini, bilgisayar laboratuvarında, bilgisayar karşısında
ve akıllı tahtada, Adobe Flash CS3 programı ile hazırlanan bilgisayar destekli
öğretim materyali ile işlerken, kontrol grubu öğrencileri ise dersleri sınıf
ortamında, anlatım, soru-cevap yöntemlerini kullanarak işlemişlerdir.
Bağımsız örneklem grupları için parametrik ve non-parametrik testler
kullanılarak, deney ve kontrol gruplarının ön test-son test ortalamaları
karşılaştırılmış ve ön test-son test arasındaki farka bakılmıştır. Müzik
öğretiminde teknoloji destekli materyal kullanımının akademik başarıya
etkisinin incelenmesi sürecinde, deney grubunun başarı seviyesinin kontrol
grubuna göre anlamlı ölçüde arttığı belirlenmiştir. Araştırma
bulguları sonucunda; çalışılan okullarda müzik derslerinde teknoloji destekli
materyal kullanımının etkili olduğu, işitsel ve görsel algının bir arada
kullanımının başarıyı arttırmaya etkisi olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 23 Özel Sayı |