Viral pazarlama, internet üzerinden ağızdan ağıza iletişim olup, son derece güçlü ve etkili bir pazarlama stratejisidir. Viral pazarlama sosyal ağları kullandığından, işletmelerin potansiyel müşterilerine ve kullanıcılarına hızlı ve düşük maliyetli bir şekilde ulaşmalarını sağlamaktadır.
Sivil Toplum Kuruluşları toplumdaki çeşitli sorunları bağımsız olarak ele alıp kamuoyunu bilgilendirme görevi üstlenen, üyelerini gönüllülük usulüyle alan kâr amacı gütmeyen kuruluşlardır. Sivil Toplum Kuruluşları sosyal, kültürel, coğrafi konum, ekonomik, siyasak farklılıklae sonucunda yerel, bölgesel ve uluslararası boyutta gelişim göstermekte olup, toplumsal düzene fayda sağlamaktadır.
Bu çalışmada her geçen gün önemi giderek artan Sivil Toplum Kuruluşların tüketicide oluşturdukları farkındalık düzeyi ve bu farkındalık üzerinde viral pazarlama uygulamalarının etkisini araştırmak amaçlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Sivil Toplum Kuruluşlarının farkındalık yaratmalarında Sivil Toplum Kuruluşlarına duyulan güven, Sivil Toplum Kuruluşlarının itibarı, iletişimi ve tüketicilerin Sivil Toplum Kuruluşlarına yönelik ilgilenimi etkilidir. Ayrıca Sivil Toplum Kuruluşlarının viral olarak yayınladıkları mesaj içeriğinin bilgilendirici olması farkındalık yaratmada etkilidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Cilt: 23 Özel Sayı |