Research Article
BibTex RIS Cite

Evaluation The Views Of Stakeholders Regarding The Development Of Ordu-Çambaşı Ski Center

Year 2020, Volume: 24 Issue: 1, 315 - 332, 15.03.2020

Abstract

The aim of this research is to investigate the stakeholder views about Ordu-Çambaşı ski center which is a destination in the development process. In order to emphasize the importance of the destination, Çambaşı ski center has been the subject of the research and the development process has been revealed by using qualitative research methods. Phenomenology and case study were used as research design. Snowball sampling method, one of the purposeful sampling methods, was chosen for the determination of the participants. Interview and document review technique was used as data collection tool. In this research, telephone interviews were conducted and 9 participants were reached. Content analysis was used as the data analysis strategy and “MAXQDA 18” software program was used to visualize the data. The processing of the data was carried out by using a combination of deductive and inductive methods. In the determination of the research questions, firstly closed code system was used and the themes and sub-themes were determined in accordance with the literature and then the themes and sub-themes were re-discussed with the open code system in the light of the data coming from the field. As a result of the research, three main themes and ten sub-themes were determined and the opinions of the stakeholders regarding Ordu-Çambaşı ski center were evaluated through the main themes and sub-themes and suggestions were made.

References

  • Ağger, V. (2011). Universiade 2011 Kış Oyunlarının Erzurum Kış Turizmi Potansiyeline Etkileri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Albayrak, A. (2013). “Kış Turizmi Turistlerinin Seyahat Motivasyonları”. http://arelarsiv.arel.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/20.500.12294/609/Albayrak,A._2013_03.pdf?sequence=1
  • Ayaz, N. ve Apak, Ö.C. (2017). “Kış Turizmine Katılan Yerli Ziyaretçilerin Seyahat Davranışları: Erciyes Kayak Merkezi Örneği”. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (49), 27-43.
  • Berg, B.L. ve Lune, H. (2015). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (Çev.: Hasan Aydın). Konya: Eğitim Kitabevi.
  • Bilgin, N. (2014). Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Creswell, J.W. (2018). Nitel Araştırma Yöntemleri. (Çev.: Mesut Bütün, Selçuk Beşir Demir). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Emekli, G. (2006). “Coğrafya, Kültür ve Turizm: Kültürel Turizm”. Ege Coğrafya Dergisi, 15(1-2), 51-59.
  • Gibson, H.J. (2005). “Understanding Sport Tourism Experiences”. İçinde James Higham (Ed.), İçinde Sport Tourism Destinations: Issues, Opportunities and Analysis. (s. 57-72). Londra: Routledge.
  • Goeldner, C. ve Ritchie, B. (2012). Tourism: Practices, Principles, Philosophies. New Jersey: John Wiley & Sons.
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Hayta, A.B. (2008). “Turizm Pazarlamasında Tüketici Satın Alma Süreci ve Karşılaşılan Sorunlar”. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(1), 31-48.
  • İlban, M.O. ve Kaşlı, M. (2011). Kış Turizmi. İçinde N. Hacıoğlu ve C. Avcıkurt (Ed.), İçinde Turistik Ürün Çeşitlendirmesi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Karadeniz, C., Sarı, S. ve Çağlayan, A.B. (2018). “İklim Değişikliğinin Doğu Karadeniz Turizmine Olası Etkileri”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 170-179.
  • Karadeniz, C., ve Sarı, S. (2018). “Ordu İlinin Doğal Kaynaklara Dayalı Turizm Potansiyelinin Değerlendirilmesi”. Journal Of International Social Research, 11(61).
  • Koşan, A. (2013). “Kış Sporları Turizmi-Kayak Turistlerinin Kış Turizm Merkezlerini Algı ve Değerlendirmelerine Ait Bir Araştırma (Palandöken’de Bir Uygulama)”. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(2).
  • Merriam, S.B. (2018). Nitel Araştırma. (Çev.: Selahattin Turan). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Mursalov, M. (2009). Bir Turistik Ürün Çeşitlendirmesi Olarak Kış Turizmi ve Kış Turizmi Açısından Azerbaycan’ın Guba-Haçmaz Turizm Bölgesinin Arz Potansiyeli. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ordu İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2019), https://ordu.ktb.gov.tr/TR-106498/genel-bilgiler.html. (Erişim Tarihi: 8-23 Kasım, 2019).
  • Özbay, G. (2018). “Alternatif Turizm Politikaları İçerisinde Kış Turizmi: Türkiye'ye Yönelik Swot Analizi”. The Journal Of International Lingual Social And Educational Sciences, 4(2), 203-213.
  • Saban, A. ve Ersoy, A. (2017). Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Ordu- Çambaşı Kayak Merkezinin Gelişimine İlişkin Paydaşların Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Year 2020, Volume: 24 Issue: 1, 315 - 332, 15.03.2020

Abstract

Bu araştırmanın amacı gelişim sürecindeki bir destinasyon olan Ordu-Çambaşı kayak merkezine ilişkin paydaş görüşlerinin derinlemesine incelenmesidir. Destinasyonun önemini vurgulamak amacıyla Çambaşı kayak merkezi araştırmaya konu olmuş ve nitel araştırma yöntemlerinden yararlanılarak gelişim süreci ortaya konulmuştur. Araştırma deseni olarak fenomenoloji ve durum araştırmasından yararlanılmıştır. Katılımcıların belirlenmesi için amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan kartopu örnekleme yöntemi seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak görüşme/mülakat ve doküman inceleme tekniği kullanılmıştır. Bu araştırmada telefonla görüşme yapılmış olup 9 katılımcıya ulaşılmıştır. Veri analiz stratejisi olarak içerik analizinden yararlanılmış ve verilerin görselleştirilmesi için “MAXQDA 18” yazılım programı kullanılmıştır. Verilerin işlenmesi tümdengelimsel ve tümevarımsal yöntemlerin bir arada kullanılması ile gerçekleşmiştir. Araştırma sorularının belirlenmesinde öncelikle kapalı kod sisteminden yararlanılmış olup literatür doğrultusunda temalar ve alt temalar belirlenmiş ve sonrasında sahadan gelen veriler ışığında açık kod sistemiyle temalar ve alt temalar yeniden ele alınmıştır. Araştırma sonucunda üç ana tema ve on alt tema belirlenmiş olup, belirlenen temalar ve alt temalar vasıtasıyla Ordu-Çambaşı kayak merkezine ilişkin paydaşların görüşleri değerlendirilerek öneriler sunulmuştur.

References

  • Ağger, V. (2011). Universiade 2011 Kış Oyunlarının Erzurum Kış Turizmi Potansiyeline Etkileri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Albayrak, A. (2013). “Kış Turizmi Turistlerinin Seyahat Motivasyonları”. http://arelarsiv.arel.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/20.500.12294/609/Albayrak,A._2013_03.pdf?sequence=1
  • Ayaz, N. ve Apak, Ö.C. (2017). “Kış Turizmine Katılan Yerli Ziyaretçilerin Seyahat Davranışları: Erciyes Kayak Merkezi Örneği”. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (49), 27-43.
  • Berg, B.L. ve Lune, H. (2015). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (Çev.: Hasan Aydın). Konya: Eğitim Kitabevi.
  • Bilgin, N. (2014). Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Creswell, J.W. (2018). Nitel Araştırma Yöntemleri. (Çev.: Mesut Bütün, Selçuk Beşir Demir). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Emekli, G. (2006). “Coğrafya, Kültür ve Turizm: Kültürel Turizm”. Ege Coğrafya Dergisi, 15(1-2), 51-59.
  • Gibson, H.J. (2005). “Understanding Sport Tourism Experiences”. İçinde James Higham (Ed.), İçinde Sport Tourism Destinations: Issues, Opportunities and Analysis. (s. 57-72). Londra: Routledge.
  • Goeldner, C. ve Ritchie, B. (2012). Tourism: Practices, Principles, Philosophies. New Jersey: John Wiley & Sons.
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Hayta, A.B. (2008). “Turizm Pazarlamasında Tüketici Satın Alma Süreci ve Karşılaşılan Sorunlar”. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(1), 31-48.
  • İlban, M.O. ve Kaşlı, M. (2011). Kış Turizmi. İçinde N. Hacıoğlu ve C. Avcıkurt (Ed.), İçinde Turistik Ürün Çeşitlendirmesi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Karadeniz, C., Sarı, S. ve Çağlayan, A.B. (2018). “İklim Değişikliğinin Doğu Karadeniz Turizmine Olası Etkileri”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 170-179.
  • Karadeniz, C., ve Sarı, S. (2018). “Ordu İlinin Doğal Kaynaklara Dayalı Turizm Potansiyelinin Değerlendirilmesi”. Journal Of International Social Research, 11(61).
  • Koşan, A. (2013). “Kış Sporları Turizmi-Kayak Turistlerinin Kış Turizm Merkezlerini Algı ve Değerlendirmelerine Ait Bir Araştırma (Palandöken’de Bir Uygulama)”. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(2).
  • Merriam, S.B. (2018). Nitel Araştırma. (Çev.: Selahattin Turan). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Mursalov, M. (2009). Bir Turistik Ürün Çeşitlendirmesi Olarak Kış Turizmi ve Kış Turizmi Açısından Azerbaycan’ın Guba-Haçmaz Turizm Bölgesinin Arz Potansiyeli. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ordu İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2019), https://ordu.ktb.gov.tr/TR-106498/genel-bilgiler.html. (Erişim Tarihi: 8-23 Kasım, 2019).
  • Özbay, G. (2018). “Alternatif Turizm Politikaları İçerisinde Kış Turizmi: Türkiye'ye Yönelik Swot Analizi”. The Journal Of International Lingual Social And Educational Sciences, 4(2), 203-213.
  • Saban, A. ve Ersoy, A. (2017). Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Nilgün Demirel This is me 0000-0003-2407-9932

Ezgi Kırıcı Tekeli 0000-0002-1613-8448

Publication Date March 15, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 24 Issue: 1

Cite

APA Demirel, N., & Kırıcı Tekeli, E. (2020). Ordu- Çambaşı Kayak Merkezinin Gelişimine İlişkin Paydaşların Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(1), 315-332.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.