Bu araştırmanın amacı hizmet ve mamül üreten işletmelerde yöneticilik yapan bireylerin, 21. yüzyıl yönetici yeteneklerinin belirlenmesidir. Araştırmada nicel araştırma modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Marmara Bölgesi’nde çalışan hizmet ve mamül üreten işletmeler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu ise Marmara Bölgesi’nde İstanbul ve Bursa’da faaliyet gösteren işletme çalışanları oluşturmaktadır. Araştırmada geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan “Eğitim Yöneticisi 21. yüzyıl Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada, tanımlayıcı istatistiksel analizler, t-testi, ANOVA ve ilişki analizi tekinkleri kullanılmıştır. Hizmet ve mamül üreten işletme çalışanları, yöneticilerinin öğrenmeye ve yenilik becerilerine açık olduklarını, yaratıcılık ve yenileşme, eleştirel düşünme ve problem çözme, iletişim ve işbirliği boyutlarında kendilerini geliştirmiş olduklarını belirtmişlerdir. Erkek çalışanlar kadın çalışanlara göre yöneticilerinin yaratıcı ve yenilikçi, eleştirel düşünen ve problem çözen, iletişim kurabilen, işbirliği yapabilen, bilgi okuryazarı, özyönetim becerisine sahipve inisiyatif kullanan, üretken hesapverebilen, lider ve sorumluluk sahibi, sosyal ve kültürel becerilere sahip olduklarını düşünmektedirler. Araştırmaya katılan hizmet üreten çalışanlarla, mamül üreten çalışanlar arasında görüş farklılığı yoktur.
21. Yüzyıl becerileri hizmet ve mamül üreten çalışanları teknolojik liderlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 24 Sayı: 3 |