Çin’in Vuhan kentinde baş gösteren koronavirüs kısa bir süre içerisinde tüm dünyayı etkisi altına alarak bir pandemiye dönüşmüştür. 10 Mart 2020 tarihinde Türkiye’de ilk vakanın görülmesiyle hızlı bir şekilde üniversitelerde eğitime ara verilmiştir. Ardından, gerekli altyapının sağlanması ile birçok üniversite uzaktan eğitim sürecine geçiş yapmıştır. Bu çalışma, koronavirüs pandemisi sürecinde öğrencilerin uzaktan eğitim sisteminden memnuniyet düzeyleri değerlendirilerek uzaktan eğitim sürecini öğrenci bakış açısı ile gözler önüne sermeyi ve uzaktan eğitim sürecinde ileride yaşanabilecek problemlere ışık tutmatı amaçlanmıştır. Bu doğrultuda, bir devlet üniversitesinde farklı fakültelerde ve meslek yüksek okullarında (MYO) eğitim gören 2371 öğrenciye bir anket çalışması uygulanmıştır. Cinsiyet, not ortalaması, eğitim görülen birim ve dönem değişkenleri ile öğrencilerin uzaktan eğitim sisteminden memnuniyet düzeyleri arasında bir ilişki olup olmadığı detaylı bir şekilde analiz edilmiştir. Verilerin analizinde ki-kare testi, t testi ve ANOVA testine başvurulmuştur. Sonuçlar incelendiğinde MYO öğrencilerinin fakülte öğrencilerine kıyasla uzaktan eğitim sistemini daha başarılı bulduğu görülmektedir. Ancak, fakülte öğrencileri ve not ortalaması yüksek olan öğrencilerin canlı dersleri daha düzenli takip ettikleri söylenebilir.
The Coronavirus emerged in Wuhan/China turned into a pandemic in a short time by affecting the whole world. The education system at universities is quickly interrupted along with the appearance of the first case in Turkey on 10 March 2020. Then, universities have switched to distance learning with the provision of necessary infrastructure services. This study aims to evaluate the distance learning system from the perspective of students. In this context, a survey study is applied to 2371 students studying at different faculties and vocational school of higher education at a state university. It is analyzed in detail whether there is a relationship between the variables of gender, grade point averages, department and semester, and students’ satisfaction level from the distance education system. Chi-square test, t test and ANOVA test are used for the analysis of data. When the results are examined, it is seen that vocational school of higher education students find the distance education system more successful than the faculty students. However, it can be said that faculty students and students with high grade point averages follow online courses more regularly.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 24 Issue: 4 |