Bu
araştırmanın temel amacı, Hofstede’nin Türkiye için tanımladığı kültürel
değerlerin turizm çalışanları için geçerli olup olmadığını incelemektir. Araştırmanın
örneklemi, Diyarbakır’da faaliyet gösteren konaklama işletmelerinde en az 1
yıldır çalışanlardır. Araştırmada veri toplama tekniği olarak anket
kullanılmıştır. Araştırmada olasılık dışı örnekleme yöntemlerinden, amaçlı
örnekleme kullanılmıştır. Dolayısıyla araştırmanın sonuçları genelleme gibi bir
amacı bulunmamaktadır. Araştırma verisi, 1 Haziran-15 Temmuz 2018 tarihleri
arasında toplanmıştır. Veri toplama süreci sonunda, 209 çalışana ulaşılmıştır.
Otel çalışanlarının kültürel değerlerini tespit etmek üzere, kültürel değerler
ölçeği verisine açıklayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Faktör analizi
sonucunda, otel çalışanlarının biz odaklı, gelecek odaklı, belirsizlikten
kaçınan, dişil ve düşük güç mesafeli bir kültür eğiliminde olduğu tespit
edilmiştir. Sonuç olarak, Hofstede’nin Türkiye için tanımladığı kültürün güç
mesafesi kapsamında turizm çalışanları için geçerli olmadığı söylenebilir.
Turizm Sektörü Hizmet Sektöründe Kültür Kültürel Değerler Hofstede Otel Çalışanları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 25 Sayı: 3 |