Araştırma karşılaştırmalı olarak, Almanya, Japonya ve Türkiye’nin eğitim sistemlerinde teknolojiye yapılan yatırımlarıyla teknolojiyi kullanmadaki durumlarını ortaya koymak ve konu ile ilgili mevcut durumlarını irdelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden belge tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Almanya, Japonya ve Türkiye ülkeleri oluşturmaktadır. Ülkelerle ilgili veriler, OECD, STAT, TUİK ve WIPO istatistiklerinden alınmıştır. Çalışma bu verilerle sınırlıdır. Verilerin çözümlenmesinde, istatistiksel olarak sayısal değerlere, yüzdeliklere bakılmıştır. İlgili değerler belirtilen ülkeler arasında karşılaştırılmıştır. Türkiye’nin diğer gelişmiş ülkelere göre uzaktan eğitim ve bilgisayar destekli eğitim gibi teknolojinin etkilerinin üst düzeyde olduğu eğitim uygulamalarında gerilerde olduğu, AR-GE harcamaları ele alındığında Almanya ve Japonya’nın harcama tutarları Türkiye’ye oranla oldukça yüksek olduğu gibi sonuçlara ulaşılmış ve Türkiye’de eğitimin, teknolojiyle iç içe entegre edilerek, mevcut sorunların giderilmesine çalışılması, bilim ve teknolojiye gerekli önemin verilmesi gibi önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 25 Issue: 4 |