Modern çağda öğretmenlerin mesleki gelişimi, eğitim kalitesini artırmanın temel koşullarından biri olarak kabul edilmektedir. Eğitim sistemindeki değişimler, yeni müfredatların uygulanması, dijitalleşme ve 21. yüzyıl becerilerinin öğretime entegrasyonu, öğretmenlerin bilgi ve becerilerini sürekli olarak güncellemelerini gerektirmektedir. Bu bağlamda mesleki gelişim, yalnızca bir eğitim ya da seminerle sınırlı olmayıp, sürekli ve sistematik bir süreç olarak ele alınmaktadır. Öğretmenlerin mesleki gelişimi, modern eğitim sisteminin temel önceliklerinden biri olarak görülmektedir. Mesleki gelişimin, öğretmenlerin bilgi, beceri ve öğretim yeterliklerinin artırılması ile eğitim kalitesinin iyileştirilmesi açısından önemi vurgulanmaktadır. Makalede; kolaylaştırma, koçluk, mentorluk, yansıtıcı öğrenme, meslektaşça öğrenme ve etkinlik temelli yaklaşımlar dâhil olmak üzere çeşitli eğitim yöntemlerinin öğretmen gelişimindeki rolü incelenmektedir. Ayrıca, bu yöntemlerin gerçek eğitim ortamlarındaki pratik uygulamaları, avantajları ve karşılaşılan zorluklar analiz edilmektedir. Sonuç olarak, sürekli mesleki gelişim fırsatları sağlandığında öğretmenlerin yenilikçi öğrenme teknolojilerine uyum sağlayabilecekleri, öğrenci başarısı üzerinde olumlu etkiler oluşturabilecekleri ve öğretim faaliyetlerini sürekli olarak geliştirebilecekleri ifade edilmektedir.
In the modern era, teacher professional development is regarded as one of the fundamental conditions for improving the quality of education. Changes in educational systems, the implementation of new curricula, digitalization, and the integration of 21st-century skills into teaching require teachers to continuously update their knowledge and competencies. In this context, professional development is not limited to a single training or seminar but is considered a continuous and systematic process. Teacher professional development is recognized as a key priority of modern education systems. It is emphasized that professional development plays a critical role in enhancing teachers’ knowledge, skills, and instructional competencies, thereby improving the overall quality of education. This article examines the role of various training methods—such as facilitation, coaching, mentoring, reflective learning, peer learning, and activity-based approaches—in teachers’ professional growth. Moreover, the practical applications of these methods in real educational settings, along with their advantages and challenges, are analyzed. In conclusion, it is argued that when continuous professional development opportunities are provided, teachers are more likely to adapt to innovative learning technologies, positively influence student achievement, and continuously improve their instructional practices.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
| Bölüm | Derleme |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 20 Ekim 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 2 Eylül 2025 |
| Kabul Tarihi | 30 Eylül 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 12 Sayı: Özel Sayı 2025-1 |