Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Mesleki Gelişimi: Öğretim Yöntemleri ve Pratik Uygulamalar

Yıl 2025, Cilt: 12 Sayı: Özel Sayı 2025-1, 72 - 78, 31.10.2025
https://doi.org/10.46868/atdd.2025.1019

Öz

Modern çağda öğretmenlerin mesleki gelişimi, eğitim kalitesini artırmanın temel koşullarından biri olarak kabul edilmektedir. Eğitim sistemindeki değişimler, yeni müfredatların uygulanması, dijitalleşme ve 21. yüzyıl becerilerinin öğretime entegrasyonu, öğretmenlerin bilgi ve becerilerini sürekli olarak güncellemelerini gerektirmektedir. Bu bağlamda mesleki gelişim, yalnızca bir eğitim ya da seminerle sınırlı olmayıp, sürekli ve sistematik bir süreç olarak ele alınmaktadır. Öğretmenlerin mesleki gelişimi, modern eğitim sisteminin temel önceliklerinden biri olarak görülmektedir. Mesleki gelişimin, öğretmenlerin bilgi, beceri ve öğretim yeterliklerinin artırılması ile eğitim kalitesinin iyileştirilmesi açısından önemi vurgulanmaktadır. Makalede; kolaylaştırma, koçluk, mentorluk, yansıtıcı öğrenme, meslektaşça öğrenme ve etkinlik temelli yaklaşımlar dâhil olmak üzere çeşitli eğitim yöntemlerinin öğretmen gelişimindeki rolü incelenmektedir. Ayrıca, bu yöntemlerin gerçek eğitim ortamlarındaki pratik uygulamaları, avantajları ve karşılaşılan zorluklar analiz edilmektedir. Sonuç olarak, sürekli mesleki gelişim fırsatları sağlandığında öğretmenlerin yenilikçi öğrenme teknolojilerine uyum sağlayabilecekleri, öğrenci başarısı üzerinde olumlu etkiler oluşturabilecekleri ve öğretim faaliyetlerini sürekli olarak geliştirebilecekleri ifade edilmektedir.

Kaynakça

  • Kavcar, C , (1998). Edebiyat ve Güzel Sanatlar Eğitimi. Türkiye’de Eğitim Yönetimi. Kültür Koleji Eğitim Vakfı Yayını
  • Əliyeva, F. A., & Məmmədova, Ü. R. (2014). Müasir təlim texnologiyaları. MBM.
  • Bayram, D. (2010). Türkiye, ABD, Japonya, İngiltere ve Avustralya’da fen ve fizik öğretmenlerine yönelik mesleki gelişim programlarının karşılaştırılması [Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi.

Teacher Professional Development: Teaching Methods and Practical Applications

Yıl 2025, Cilt: 12 Sayı: Özel Sayı 2025-1, 72 - 78, 31.10.2025
https://doi.org/10.46868/atdd.2025.1019

Öz

In the modern era, teacher professional development is regarded as one of the fundamental conditions for improving the quality of education. Changes in educational systems, the implementation of new curricula, digitalization, and the integration of 21st-century skills into teaching require teachers to continuously update their knowledge and competencies. In this context, professional development is not limited to a single training or seminar but is considered a continuous and systematic process. Teacher professional development is recognized as a key priority of modern education systems. It is emphasized that professional development plays a critical role in enhancing teachers’ knowledge, skills, and instructional competencies, thereby improving the overall quality of education. This article examines the role of various training methods—such as facilitation, coaching, mentoring, reflective learning, peer learning, and activity-based approaches—in teachers’ professional growth. Moreover, the practical applications of these methods in real educational settings, along with their advantages and challenges, are analyzed. In conclusion, it is argued that when continuous professional development opportunities are provided, teachers are more likely to adapt to innovative learning technologies, positively influence student achievement, and continuously improve their instructional practices.

Kaynakça

  • Kavcar, C , (1998). Edebiyat ve Güzel Sanatlar Eğitimi. Türkiye’de Eğitim Yönetimi. Kültür Koleji Eğitim Vakfı Yayını
  • Əliyeva, F. A., & Məmmədova, Ü. R. (2014). Müasir təlim texnologiyaları. MBM.
  • Bayram, D. (2010). Türkiye, ABD, Japonya, İngiltere ve Avustralya’da fen ve fizik öğretmenlerine yönelik mesleki gelişim programlarının karşılaştırılması [Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi.

Yıl 2025, Cilt: 12 Sayı: Özel Sayı 2025-1, 72 - 78, 31.10.2025
https://doi.org/10.46868/atdd.2025.1019

Öz

Kaynakça

  • Kavcar, C , (1998). Edebiyat ve Güzel Sanatlar Eğitimi. Türkiye’de Eğitim Yönetimi. Kültür Koleji Eğitim Vakfı Yayını
  • Əliyeva, F. A., & Məmmədova, Ü. R. (2014). Müasir təlim texnologiyaları. MBM.
  • Bayram, D. (2010). Türkiye, ABD, Japonya, İngiltere ve Avustralya’da fen ve fizik öğretmenlerine yönelik mesleki gelişim programlarının karşılaştırılması [Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi.

Yıl 2025, Cilt: 12 Sayı: Özel Sayı 2025-1, 72 - 78, 31.10.2025
https://doi.org/10.46868/atdd.2025.1019

Öz

Kaynakça

  • Kavcar, C , (1998). Edebiyat ve Güzel Sanatlar Eğitimi. Türkiye’de Eğitim Yönetimi. Kültür Koleji Eğitim Vakfı Yayını
  • Əliyeva, F. A., & Məmmədova, Ü. R. (2014). Müasir təlim texnologiyaları. MBM.
  • Bayram, D. (2010). Türkiye, ABD, Japonya, İngiltere ve Avustralya’da fen ve fizik öğretmenlerine yönelik mesleki gelişim programlarının karşılaştırılması [Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi.

Yıl 2025, Cilt: 12 Sayı: Özel Sayı 2025-1, 72 - 78, 31.10.2025
https://doi.org/10.46868/atdd.2025.1019

Öz

Kaynakça

  • Kavcar, C , (1998). Edebiyat ve Güzel Sanatlar Eğitimi. Türkiye’de Eğitim Yönetimi. Kültür Koleji Eğitim Vakfı Yayını
  • Əliyeva, F. A., & Məmmədova, Ü. R. (2014). Müasir təlim texnologiyaları. MBM.
  • Bayram, D. (2010). Türkiye, ABD, Japonya, İngiltere ve Avustralya’da fen ve fizik öğretmenlerine yönelik mesleki gelişim programlarının karşılaştırılması [Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi.

Yıl 2025, Cilt: 12 Sayı: Özel Sayı 2025-1, 72 - 78, 31.10.2025
https://doi.org/10.46868/atdd.2025.1019

Öz

Kaynakça

  • Kavcar, C , (1998). Edebiyat ve Güzel Sanatlar Eğitimi. Türkiye’de Eğitim Yönetimi. Kültür Koleji Eğitim Vakfı Yayını
  • Əliyeva, F. A., & Məmmədova, Ü. R. (2014). Müasir təlim texnologiyaları. MBM.
  • Bayram, D. (2010). Türkiye, ABD, Japonya, İngiltere ve Avustralya’da fen ve fizik öğretmenlerine yönelik mesleki gelişim programlarının karşılaştırılması [Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Derleme
Yazarlar

İnci Adilzadə Bu kişi benim 0009-0005-1916-1642

Erken Görünüm Tarihi 20 Ekim 2025
Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2025
Gönderilme Tarihi 2 Eylül 2025
Kabul Tarihi 30 Eylül 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 12 Sayı: Özel Sayı 2025-1

Kaynak Göster

APA Adilzadə, İ. (2025). Öğretmen Mesleki Gelişimi: Öğretim Yöntemleri ve Pratik Uygulamalar. Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, 12(Özel Sayı 2025-1), 72-78. https://doi.org/10.46868/atdd.2025.1019

Copyright and Licensing Policy

All articles published in the Journal of Academic History and Ideas / Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi are copyrighted by the journal. The journal’s content is made available as open access under the Creative Commons Attribution–NonCommercial–NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ Under this license: Content may be shared and reproduced in any medium or format for non-commercial purposes, provided that proper scholarly attribution is given. Modification, adaptation, translation, or the creation of derivative works is not permitted (ND). Requests for commercial reuse, translation, or republication must be directed to the Editorial Board at akademiktarihvedusunce@gmail.com. The scientific, legal, and ethical responsibility for published works rests entirely with the author(s); the editors and Editorial Board assume no liability for the content.
 
©  ATDD Tüm Hakları Saklıdır