BibTex RIS Kaynak Göster

Yirmibirinci Yüzyılda Psikolojik Danışman

Yıl 2006, Cilt: 39 Sayı: 1, 117 - 133, 01.05.2006
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000131

Öz

Son yıllarda ülkemizde psikolojik danışmanlık mesleği çeşitli açılardan, farklı kesimlerce tartışılmaktadır. Bu tartışmalar, psikolojik danışmanların sahip olmaları beklenen özellikler ve beceriler ile okul psikolojik danışmanlarının istihdamları üzerinde odaklanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, psikolojik danışmanlığın günümüzdeki durumu üzerine genel bir çerçeve sunmaktır. Bu amaçla, psikolojik danışmanların sahip olması gereken kişisel ve mesleki nitelikler açıklanmış, okul psikolojik danışmanlarının okullarda yapmaları beklenen etkinlikler özetlenmiş, okul psikolojik danışmanlığının geleceğine ilişkin görüşler belirtilmiş ve mesleğin ülkemizdeki uygulamaları için bazı öneriler sunulmuştur

Counselor in the 21st Century

Yıl 2006, Cilt: 39 Sayı: 1, 117 - 133, 01.05.2006
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000131

Öz

Counseling profession has been discussed in our country in recent years. These discussions focus on the characteristics and skills that counselors have, and the employment of school counselors. The purpose of this study is to present a general perspective about counseling profession. For this purpose, the personal and professional qualities of counselors are described, activities performed by school counselors are summarized, and thoughts about the future of school counseling profession are explained. In addition some suggestions for practicing of school counseling profession in our country are offered

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA36AR66RR
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İlhan Yalçın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 39 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yalçın, İ. (2006). Counselor in the 21st Century. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 39(1), 117-133. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000131
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.