BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2005, Cilt: 38 Sayı: 2, 167 - 185, 01.10.2005
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000120

Öz

Türkiye'den Bir Profil: 11-13 Yaş Gurubu Matematik Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilim ve Becerileri

Yıl 2005, Cilt: 38 Sayı: 2, 167 - 185, 01.10.2005
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000120

Öz

Bu araştırma ilköğretim matematik öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilim ve becerilerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bir eleştirel düşünme ölçeği ve matematiksel eleştirel düşünme problemleri veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Çalışma grubu Türkiye’nin batısında yer alan bir büyük üniversiteden seçilmiştir. 227 matematik öğretmen adayı bu çalışmaya katılmıştır. Verilerin analizleri sonucunda, öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri pozitif yönde fakat yeterince yüksek çıkmamıştır. Ayrıca eleştirel düşünme eğilim ölçeği sonuçları ve matematiksel eleştirel düşünme problemleri sonuçları bir uyum göstermiştir. Elde edilen bu sonuçlar dikkate alınarak, öğretmen adaylarının güçlü ve zayıf yanları ortaya çıkarılmıştır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA36JP83VT
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Elif Beymen Türnüklü Bu kişi benim

Sibel Yeşildere Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 38 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Beymen Türnüklü, E., & Yeşildere, S. (2005). Türkiye’den Bir Profil: 11-13 Yaş Gurubu Matematik Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilim ve Becerileri. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 38(2), 167-185. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000120

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License