Bu çalışmanın amacı, postmodern perspektifin
eğitim yönetimindeki etkilerini Fenwick English üzerinden irdelemektir. English
(1939-), eğitim yönetimi alanında aykırı ve postmodern düşünceleri ile büyük
yankı uyandırmış bir eğitim bilimcidir. 1970’li yıllardan başlayarak etkin
biçimde eğitim yönetimi alanında çalışan yazar, Türkiye kaynaklı alanyazında
yeterli ölçüde yer almamıştır. English, araştırmalarında daha çok eğitim
önderliği üzerine yoğunlaşır. O’na göre, eğitim lideri hayal kurabilmeli,
hayalini gerçeğe dönüştürebilmeli, devrimci olabilmeli ve risk alabilmelidir.
English, eğitimin pek çok alanında son derece önemli, günümüze ve özellikle
geleceğe yön verecek fikirler ortaya koymuştur. Örneğin, English’e göre modern
eğitim işlerliğini yitirmiştir; oysa gelecek, çocukların elindedir. Bu nedenle,
English eğitimin amacı, okulun işlevi, öğretmenlerin rolü ve öğretim
programlarının üzerinde önemle durulması gereken konular olduğunu
düşünmektedir. Dolayısıyla yazar, okulların çocukları geleceğe hazırlaması
gerektiği üzerinde ısrarla durur. Modern eğitim sistemini eleştiren English,
eserlerinde postmodern bakış açısı ile tek bir kuram ve yönteme bağlı olmayan
eğitim yönetimi uygulamaları üzerinde yoğunlaşır. Bu çalışma, English’in eğitim
yönetimi düşüncesini postmodernizm ışığında betimlemekte ve sonuç olarak
Türkiye eğitim yönetimi alanyazınının English’in farklı fikirlerinden
yararlanması girişimlerine destek olmayı amaçlamaktadır. Bu çerçevede öncelikle
modernizm ve postmodernizm kavramları mercek altına alınmış sonra da
modernizmin ve postmodernizmin eğitim alanına nasıl yansıdığı incelenmiştir.
Son olarak ise English’in yaşamı ve eğitim yönetimine ilişkin düşünceleri
sunulmuştur.
Modernizm postmodernizm postmodern eğitim eğitim yönetimi Fenwick English
This paper focuses on the reflections of postmodernism according
to Fenwick W. English’s views on education and educational administration.
English (b.1939) is known for his contradictory and postmodern views in the
field of educational administration. Although he has been working in this field
since 1970, he and his ideas are not well known in Turkey. English focuses
mainly on leadership and believes that an educational leader should imagine,
make his dreams real, be revolutionary and take risks. He has suggested many
important and stimulating ideas about different aspects of education. According
to him, the aim of education, the function of school, the role of teachers and
curriculum are important topics to be studied. He criticizes modern education
insisting that it has lost its function and it does not prepare children for
the future. Therefore, he justifies postmodernism and focuses on educational
implications that are not based on only one theory and method. This paper
describes English’s ideas on educational administration in the light of
postmodernism. In this sense, the paper
begins with the introduction of modernism and postmodernism and continues with
their impacts on education. Lastly, it presents the life of English and his
views on education.
Modernism postmodernism postmodern education educational administration Fenwick W. English
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 52 Sayı: 2 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.