Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KALKINMADA KADIN EĞİTİMİ

Yıl 1993, Cilt: 26 Sayı: 2, 335 - 355, 05.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000482

Öz

Genelde kadın nüfusun okullaştırılmasının, eğitilmesinin ekonomik verimliliği yüksektir. Özellikle toplumsal verimliliği, erkek nüfusunkin-den daha önemlidir. Eğitim iktisatçılarına göre kadın olsun erkek olsun, bireyin verimliliği, dolayısıyle kazancı öğrenim düzeyiyle doğru orantdı olarak artmaktadır. Ancak, anne-babaları iyi eğitim görmüş çocuklar en sağlıklı nüfus kesitini oluşturmaktadır. Çocuklarının sağlığı üzerinde babanın bir etkisi varsa kuşkusuz annenin daha da fazladır. Eğitilmiş anneler, çocuklarını daha çok öğrenim görmeye özendirmektedirler, hatta zorlamaktadırlar.

Kaynakça

  • Bu yazı, “Laisser Les Filles S’insıruire”, The World Bank, Washington D, C. 1991 adlı yayının ilk XVIII + 12 sayfasının özetlenerek çevirisidir.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mahmut âdem Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 5 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1993 Cilt: 26 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA âdem, M. (2019). KALKINMADA KADIN EĞİTİMİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 26(2), 335-355. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000482
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.