Bu araştırmanın amacı, 2019 yılında ülkemizde etkileri görülmeye başlamış olan COVID-19 pandemisinden dolayı uygulanan uzaktan eğitim sürecinde okul yöneticilerinin teknoloji liderliği yeterliklerine ilişkin öğretmen görüşlerini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim yaklaşımı tercih edilmiş, görüşme tekniğinden faydalanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılında Artvin ili Merkez ilçesindeki ana sınıfı, ortaokul ve liselerde görev yapan ve rastgele seçilen 16 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından önceden hazırlanmış 7 sorunun bulunduğu yarı yapılandırılmış gözlem formu kullanılmıştır. Veriler araştırmacı tarafından pandemi koşullarına uygun bir ortamda öğretmenlerle yüz yüze görüşmelerle toplanmıştır. Verilerin analizinde, nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları uzaktan eğitim sürecinde okul müdürlerinin teknoloji liderliği yeterliklerine ait öğretmen görüşlerinden oluşmaktadır. Bu görüşler; alınan önlemler, mesleki gelişimi desteklemek, zaman yönetimi, öğretmenlerin görev ve sorumlukları, yöneticilerin teknoloji liderliği yeterlikleri, değişkenler bazında teknoloji liderliği rolü, öğrencinin derse devam takibi olmak üzere 7 alt temada kümelenmiştir. Araştırmanın sonucuna göre, okul müdürlerinin COVID-19 sürecinde sergiledikleri teknoloji liderliği davranışları öğretmenler tarafından yetersiz bulunmuştur.
Teknoloji liderliği eğitim yöneticileri liderlik eğitim ve teknoloji uzaktan eğitim ISTE NETS-A
The purpose of this research is to examine the views of teachers on technology leadership competencies of school administrators in the distance education process implemented due to the COVID-19 pandemic, the effects of which started to appear in our country in 2019. In the research, the phenomenological approach, which is one of the qualitative research methods, was preferred and the interview technique was used. The study group of the research consists of 16 randomly selected teachers working in kindergarten, secondary and high schools in the Central district of Artvin province in the 2021-2022 academic year. In the research, a semi-structured observation form with 7 questions prepared in advance by the researcher was used as a data collection tool. The data were collected by the researcher through face-to-face interviews with teachers in an environment suitable for pandemic conditions. Content analysis technique, one of the qualitative research methods, was used in the analysis of the data. The findings of the research are the opinions of the teachers regarding the technology leadership competencies of the school principals in the distance education process; The measures taken, supporting professional development, time management, teachers' duties and responsibilities, technology leadership competencies of administrators, technology leadership role on the basis of variables, and student attendance are clustered under 7 sub-themes. According to the results of the research, the technology leadership behaviors of school principals during the COVID-19 process were found insufficient by the teachers. Participants' views on the technology leadership roles of school administrators.
Technology leadership education managers leadership education and technology distance education ISTE NETS-A
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Tel: +90 222 335 05 79 Faks: +90 222 335 05 73 E-posta: aujef@anadolu.edu.tr
İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.