Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi

Yıl 2023, , 720 - 738, 30.07.2023
https://doi.org/10.34056/aujef.1178486

Öz

Okul öncesi öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla yapılan bu araştırma betimsel tarama modelindedir. 2020-2021 eğitim öğretim yılı Sinop Üniversitesi ve Nigde Omer Halisdemir Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği Programında eğitim-öğretim gören 181 öğretmen adayının katıldığı bu araştırmada veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu” ve “Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmen adayları uygun örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Kişisel bilgiler ve okul öncesi öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının belirlenmesinde betimsel istatistikler kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının eğitim-öğretim gördükleri üniversiteye, online dersleri hangi araçla takip ettiklerine ve ders takip ortamının uygun olup olmamasına göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için t-testi; cinsiyete, evde internet bağlantısı olma durumuna göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için ise Mann Whitney U testi; sınıf düzeyine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için ise tek yönlü varyans analizi kullanımıştır. Bu araştırmanın sonuçlarına genel olarak bakıldığında okul öncesi öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarını cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Araştırmanın sonucunda online dersleri takip ettikleri aracın ve ders takip ortamının uygunluğunun öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik toplam tutum puanları üzerinde anlamlı bir farklılık gösterdiği bulunurken; eğitim-öğretim gördükleri üniversitenin, cinsiyetin, sınıf düzeyinin ve evde internet bağlantısı olma durumunun anlamlı bir farklılık göstermediği bulunmuştur.

Kaynakça

  • Adedoyin, O. B., & Soykan, E. (2020). Covid-19 pandemic and online learning: the challenges and opportunities. Interactive Learning Environments, 28, 1-13.
  • Alomyan, H., & Au, W. (2004). Exploration of Instructional Strategies and Individual Difference within the Context of Web-Based Learning. International Education Journal, 4(4), 86-91.
  • Altınpulluk, H. (2021). Türkiye’deki öğretim üyelerinin Covid-19 küresel salgın sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Gazi University Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(1), 53-89.
  • Arslan, R., Bircan, H., & Eleroğlu, H. (2019). Uzaktan eğitime yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi: Cumhuriyet University örneği. Cumhuriyet University İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20(2), 409-427.
  • Akıncı, M., & Pişkin Tunç, M. (2021). Uzaktan eğitim uygulamalarında matematik öğretmen adaylarının karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. EKEV Akademi Dergisi, 25(85), 359-376.
  • Bahadır, F. (2021). Perception of Teacher Candidates about Distance Education During the Covid-19 Pandemic, International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 6(15), 1010-1039.
  • Barış, M. F. (2015). Üniversite öğrencilerinin uzaktan öğretime yönelik tutumlarının incelenmesi: Namık Kemal University örneği. Sakarya University Journal of Education, 5(2), 36-46.
  • Başar, M., Arslan, S., Günsel, E., & Akpınar, M. (2019). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algısı. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 3(2), 14-22.
  • Bayram, M., Peker, A.T., Aka, S.T., & Vural, M., (2019). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim dersine karşı tutumlarının incelenmesi. Gaziantep University Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 330-345.
  • Birişçi, S. (2013). Video konferans tabanlı uzaktan eğitime ilişkin öğrenci tutumları ve görüşleri. Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi, 2(1), 24-40.
  • Bozkurt, A., & Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), i-vi.
  • Bulut, E. (2021). Üniversite öğrencilerinin salgın dönemi uzaktan eğitim deneyimleri: Ordu University Sosyoloji Bölümü ve Besyo örneği. ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 11(2), 533-548.
  • Can, A. (2023). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi (11. baskı). Pegem Akademi.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Çiftcioğlu, M. (2022). Okul öncesi öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumları ve dijital okuryazarlık becerilerinin çeşitli değişkenlerle olan ilişkilerinin incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Demir, E. (2014). Uzaktan Eğitime Genel Bir Bakış. Dumlupınar University Sosyal Bilimler Dergisi, (39), 203-212.
  • De Oliveira, M. M. S., Penedo, A. S. T., & Pereira, V. S. (2018). Distance education: advantages and disadvantages of the point of view of education and society. Dialogia, (29), 139-152.
  • Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics. Oxford University Press.
  • Dikbaş, E. (2006). Öğretmen adaylarının e-öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Durak, G., Çankaya, S., & İzmirli, S. (2020). COVID-19 pandemi döneminde Türkiye’deki üniversitelerin uzaktan eğitim sistemlerinin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14(1), 787-809.
  • Durmus, A., & Kaya, S. (2011). Computer and instructional technologies preservice teachers’ attitudes regarding distance education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 28, 661-666.
  • Feldman, J. (t.y.). To Grade or Not to Grade?. https://filecabinetdublin.eschoolview.com/6D88CF03-93EE-4E59-B267B73AA2456 ED7/ToGradeorNottoGradearticle.pdf
  • Gall, M. D., Gall, J. P., & Borg, W. R. (2007). Educational research: An introduction (8th ed.). Boston: AllynBacon.
  • Giannini, S., Jenkins, S., & Saavedra, J. (2020). Reopening schools: When, where and how?, UNESCO, https://en.unesco.org/news/reopening-schools-when-where-and-how
  • Giannini, S. & Lewis, G.S. (2020). Three ways to plan for equity during the coronavirus school closures. https://gemreportunesco.wordpress.com/2020/03/25/three-ways-to-plan-for-equity-during-the-coronavirus-school-closures/
  • Gunawardena, C. N., & McIsaac, M. S. (2013). Distance education. In Handbook of research on educational communications and technology (pp. 361-401). Routledge.
  • Gultekin, M. (2006). The attitudes of preschool teacher candidates studying through distance education approach towards teaching profession and their perception levels of teaching competency. Turkish Online Journal of Distance Education, 7(3), 184-197.
  • Günel, Y., & Güler, A. (2021). Koronavirüs (COVID-19) sürecinde üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim uygulamasına yönelik memnuniyet algılarının incelenmesi. International Journal of Economic and Administrative Academic Research, 1(2), 54-73.
  • Güven, S., & Uçar, M., (2021). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim ve öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin görüşleri. Journal of Awareness, 6(3), 165-183.
  • Halitoglu, V. (2021). Attitudes of student teachers towards distance education within the context of COVID-19 pandemic: Attitudes of student teachers towards distance education. International Journal of Curriculum and Instruction, 13(1), 816-838.
  • Karavida, V., Charissi, A., & Tympa, E. (2021). Greek university students’ attitudes about distance education due to emergency circumstances. European Journal of Open Education and E-learning Studies, 6(1), 14-25.
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N. & Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(53), 1262-1274.
  • Kim, J. (2020). Learning and teaching online during Covid-19: Experiences of student teachers in an early childhood education practicum. International Journal of Early Childhood, 52(2), 145-158.
  • Lloyd, S. A., Byrne, M. M., & McCoy, T. S. (2012). Faculty-perceived barriers of online education. Journal of Online Learning and Teaching, 8(1), 1-12.
  • Madsen, S. S. & Thorvaldsen, S. (2022). Implications of the imposed and extensive use of online education in an early childhood education program. Nordisk barnehageforskning, 19(1), 1–20.
  • Malee Bassett, R., & Arnhold, N. (2020). COVID-19’s immense impact on equity in tertiary education. World Bank Blogs. https://blogs.worldbank.org/education/covid-19s-immense-impact-equity-tertiary-education
  • McMillan, J. H., & Schumacher, S. (2010). Research in education: Evidence-based inquiry (7th ed.). Pearson.
  • Mphahlele, R., & Jikpamu, B. T. (2021). Re-imagining pedagogy for early childhood education pre-service curriculum in the face of the COVID 19 pandemic. Journal of Interdisciplinary Studies in Education, 10(1), 118-138.
  • OECD (2020). Lessons for Education from COVID-19: A Policy Maker’s Handbook for More Resilient Systems, OECD Publishing, Paris.
  • Otal, H. (2021). COVID-19 Salgınında Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Görüş ve Önerileri. EJERCongress 2021 Bildiri Özetleri Kitabı (7-10 Temmuz 2021), ss. 1229-1231.
  • Özyürek, A., Begde, Z., Yavuz, N. F., & Özkan, İ. (2016). Uzaktan eğitim uygulamasının öğrenci bakış açısına göre değerlendirilmesi. Karabük University Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 595-605.
  • Palinkas, L. A., Horwitz, S. M., Green, C. A., Wisdom, J. P., Duan, N., & Hoagwood, K. (2015). Purposeful sampling for qualitative data collection and analysis in mixed method implementation research. Adm Policy Ment Health, 42(5), 533-544. doi: 10.1007/s10488-013-0528-y.
  • Pituch, K. A., & Stevens, J. P. (2016). Applied multivariate statistics for the social sciences: Analysis with SAS and IBM’s SPSS (6th ed.). Taylor and Francis.
  • Savaş, G. (2021). Üniversite öğrencilerinin Covid-19 salgını dönemindeki uzaktan eğitim deneyimine yönelik algıları. Yükseköğretim Dergisi, 11(2), 309–320.
  • Seyhan, A. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının Covid-19 salgını sürecinde uzaktan eğitim deneyimleri ve görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(3), 65-93.
  • Takir, A. (2022). Preservice teachers’ attitudes towards distance education. 9th International Eurasian Educational Research Congress.
  • Tüzün, F., & Yörük-Toraman, N. (2021). Pandemi döneminde uzaktan eğitim memnuniyetini etkileyen faktörler. Ömer Halisdemir University İktisadi ve İdari Bilgiler Fakültesi Dergisi, 14(3), 822–845.
  • Ural, O. (2007). Attidues of graduate students toward distance education, educational technologies and independent learning. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 8(4), 34-43.
  • Uysal Bayrak, H. & Tanık Önal, N. (2021). SWOT Analysis of Distance Education Based on Preschool Teacher Candidates, International Journal of Eurasian Education and Culture, 6(12), 189-234.
  • Ünal, N., Şanlıer, N., & Şengil, A. Z. (2021). Pandemi döneminde üniversite öğrencilerinin çevrimiçi öğrenmeye hazırbulunuşluklarının ve uzaktan eğitime ilişkin deneyimlerinin değerlendirilmesi. İnönü University Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Dergisi, 9(1), 89-104. doi: 10.33715/inonusaglik.812109
  • Üstün, A., & Özberk, N. (2021). Pandemi döneminde uzaktan eğitime dahil olan üniversite öğrencilerinin mesleki gelişimine ilişkin kaygıları. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 8(4), 76-95.
  • Vlachopoulos, D., & Makri, A. (2019). Online communication and interaction in distance higher education: A framework study of good practice. International Review of Education, 65(4), 605-632.
  • World Health Organization. (n.d.). Coronavirus disease (COVID-19) pandemic. https://www.euro.who.int/en/health-topics/health-emergencies/coronavirus-covid-19/novel-coronavirus-2019-ncov
  • Yağan, S. A. (2021). Üniversite öğrencilerinin COVID-19 salgını sürecinde yürütülen uzaktan eğitime yönelik tutum ve görüşleri. Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi, 4(1), 147-174.
  • Yakar, L. Y., & Yıldırım Yakar, Z. (2020). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Karşı Tutumlarının ve E-Öğrenmeye Hazır Bulunuşluklarının İncelenmesi. Mersin University Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 1-21.
  • Yavuz, M., Kayalı, B., Balat, Ş., & Karaman, S. (2020). Salgın sürecinde Türkiye’deki Yükseköğretim kurumlarının acil uzaktan öğretim uygulamalarının incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 129-154.
  • Yazgan, Ç. Ü. (2022). Attitudes and interaction practices towards distance education during the pandemic. Education and Information Technologies, 1-16.
  • Yenilmez, K., Turgut, M., & Balbağ, M. Z. (2017). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Erzincan University Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 91-107.
  • Yıldız, S. (2016). Pedogojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumları. Bolu Abant İzzet Baysal University Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 301-329.
  • Yılmaz, H., Sakarya, G., Gayretli, Ş., & Zahal, O. (2021). Covid-19 and online music education: A qualitative study on the views of pre-school teacher candidates. Journal of Qualitative Research in Education, 28, 283-299.
  • Yüksek Öğretim Kurumu [YÖK] (2020, 18 Mart). YÖK Başkanı Saraç üniversitelerde verilecek olan uzaktan eğitime ilişkin açıklama yaptı. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.aspx

The Investigation of the Attitudes of Preservice Pre-School Teachers Towards Distance Education

Yıl 2023, , 720 - 738, 30.07.2023
https://doi.org/10.34056/aujef.1178486

Öz

This descriptive survey study was conducted to determine the attitudes of pre-service pre-school teachers towards distance education. 181 pre-service teachers studying at Sinop University and Nigde Omer Halisdemir University Preschool Education Program in the 2020-2021 academic year participated in the study. The Personal Information Form and the Attitudes Towards Distance Education Scale were used as the data collection tools. The pre-service teachers to be included in the study were selected using the convenience sampling method. Descriptive statistics was used to analyze the data on personal characteristics and pre-service pre-school teachers’ attitudes towards distance education. The t-test was used to determine whether the attitudes of the pre-service teachers towards distance education differ according to the university they study at, technological tool with which students follow the online lessons, and convenience of the environment in which students follow the online lessons; Mann Whitney U test to determine whether it differs according to gender and having internet connection at home; the ANOVA was used to determine whether it differs according to grade level. The results revealed that the attitudes of the pre-service pre-school teachers towards distance education were at a moderate level. As a result of the research, it was found that the technological tool with which students follow the online lessons, and the convenience of the environment in which students follow the online lessons showed a significant difference in the total attitude scores of the pre-service teachers towards distance education; ıt was found that the university they study at, gender, grade level and having an internet connection at home did not show a significant difference.

Kaynakça

  • Adedoyin, O. B., & Soykan, E. (2020). Covid-19 pandemic and online learning: the challenges and opportunities. Interactive Learning Environments, 28, 1-13.
  • Alomyan, H., & Au, W. (2004). Exploration of Instructional Strategies and Individual Difference within the Context of Web-Based Learning. International Education Journal, 4(4), 86-91.
  • Altınpulluk, H. (2021). Türkiye’deki öğretim üyelerinin Covid-19 küresel salgın sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Gazi University Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(1), 53-89.
  • Arslan, R., Bircan, H., & Eleroğlu, H. (2019). Uzaktan eğitime yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi: Cumhuriyet University örneği. Cumhuriyet University İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20(2), 409-427.
  • Akıncı, M., & Pişkin Tunç, M. (2021). Uzaktan eğitim uygulamalarında matematik öğretmen adaylarının karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. EKEV Akademi Dergisi, 25(85), 359-376.
  • Bahadır, F. (2021). Perception of Teacher Candidates about Distance Education During the Covid-19 Pandemic, International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 6(15), 1010-1039.
  • Barış, M. F. (2015). Üniversite öğrencilerinin uzaktan öğretime yönelik tutumlarının incelenmesi: Namık Kemal University örneği. Sakarya University Journal of Education, 5(2), 36-46.
  • Başar, M., Arslan, S., Günsel, E., & Akpınar, M. (2019). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algısı. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 3(2), 14-22.
  • Bayram, M., Peker, A.T., Aka, S.T., & Vural, M., (2019). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim dersine karşı tutumlarının incelenmesi. Gaziantep University Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 330-345.
  • Birişçi, S. (2013). Video konferans tabanlı uzaktan eğitime ilişkin öğrenci tutumları ve görüşleri. Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi, 2(1), 24-40.
  • Bozkurt, A., & Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), i-vi.
  • Bulut, E. (2021). Üniversite öğrencilerinin salgın dönemi uzaktan eğitim deneyimleri: Ordu University Sosyoloji Bölümü ve Besyo örneği. ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 11(2), 533-548.
  • Can, A. (2023). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi (11. baskı). Pegem Akademi.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Çiftcioğlu, M. (2022). Okul öncesi öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumları ve dijital okuryazarlık becerilerinin çeşitli değişkenlerle olan ilişkilerinin incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Demir, E. (2014). Uzaktan Eğitime Genel Bir Bakış. Dumlupınar University Sosyal Bilimler Dergisi, (39), 203-212.
  • De Oliveira, M. M. S., Penedo, A. S. T., & Pereira, V. S. (2018). Distance education: advantages and disadvantages of the point of view of education and society. Dialogia, (29), 139-152.
  • Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics. Oxford University Press.
  • Dikbaş, E. (2006). Öğretmen adaylarının e-öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Durak, G., Çankaya, S., & İzmirli, S. (2020). COVID-19 pandemi döneminde Türkiye’deki üniversitelerin uzaktan eğitim sistemlerinin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14(1), 787-809.
  • Durmus, A., & Kaya, S. (2011). Computer and instructional technologies preservice teachers’ attitudes regarding distance education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 28, 661-666.
  • Feldman, J. (t.y.). To Grade or Not to Grade?. https://filecabinetdublin.eschoolview.com/6D88CF03-93EE-4E59-B267B73AA2456 ED7/ToGradeorNottoGradearticle.pdf
  • Gall, M. D., Gall, J. P., & Borg, W. R. (2007). Educational research: An introduction (8th ed.). Boston: AllynBacon.
  • Giannini, S., Jenkins, S., & Saavedra, J. (2020). Reopening schools: When, where and how?, UNESCO, https://en.unesco.org/news/reopening-schools-when-where-and-how
  • Giannini, S. & Lewis, G.S. (2020). Three ways to plan for equity during the coronavirus school closures. https://gemreportunesco.wordpress.com/2020/03/25/three-ways-to-plan-for-equity-during-the-coronavirus-school-closures/
  • Gunawardena, C. N., & McIsaac, M. S. (2013). Distance education. In Handbook of research on educational communications and technology (pp. 361-401). Routledge.
  • Gultekin, M. (2006). The attitudes of preschool teacher candidates studying through distance education approach towards teaching profession and their perception levels of teaching competency. Turkish Online Journal of Distance Education, 7(3), 184-197.
  • Günel, Y., & Güler, A. (2021). Koronavirüs (COVID-19) sürecinde üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim uygulamasına yönelik memnuniyet algılarının incelenmesi. International Journal of Economic and Administrative Academic Research, 1(2), 54-73.
  • Güven, S., & Uçar, M., (2021). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim ve öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin görüşleri. Journal of Awareness, 6(3), 165-183.
  • Halitoglu, V. (2021). Attitudes of student teachers towards distance education within the context of COVID-19 pandemic: Attitudes of student teachers towards distance education. International Journal of Curriculum and Instruction, 13(1), 816-838.
  • Karavida, V., Charissi, A., & Tympa, E. (2021). Greek university students’ attitudes about distance education due to emergency circumstances. European Journal of Open Education and E-learning Studies, 6(1), 14-25.
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N. & Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(53), 1262-1274.
  • Kim, J. (2020). Learning and teaching online during Covid-19: Experiences of student teachers in an early childhood education practicum. International Journal of Early Childhood, 52(2), 145-158.
  • Lloyd, S. A., Byrne, M. M., & McCoy, T. S. (2012). Faculty-perceived barriers of online education. Journal of Online Learning and Teaching, 8(1), 1-12.
  • Madsen, S. S. & Thorvaldsen, S. (2022). Implications of the imposed and extensive use of online education in an early childhood education program. Nordisk barnehageforskning, 19(1), 1–20.
  • Malee Bassett, R., & Arnhold, N. (2020). COVID-19’s immense impact on equity in tertiary education. World Bank Blogs. https://blogs.worldbank.org/education/covid-19s-immense-impact-equity-tertiary-education
  • McMillan, J. H., & Schumacher, S. (2010). Research in education: Evidence-based inquiry (7th ed.). Pearson.
  • Mphahlele, R., & Jikpamu, B. T. (2021). Re-imagining pedagogy for early childhood education pre-service curriculum in the face of the COVID 19 pandemic. Journal of Interdisciplinary Studies in Education, 10(1), 118-138.
  • OECD (2020). Lessons for Education from COVID-19: A Policy Maker’s Handbook for More Resilient Systems, OECD Publishing, Paris.
  • Otal, H. (2021). COVID-19 Salgınında Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Görüş ve Önerileri. EJERCongress 2021 Bildiri Özetleri Kitabı (7-10 Temmuz 2021), ss. 1229-1231.
  • Özyürek, A., Begde, Z., Yavuz, N. F., & Özkan, İ. (2016). Uzaktan eğitim uygulamasının öğrenci bakış açısına göre değerlendirilmesi. Karabük University Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 595-605.
  • Palinkas, L. A., Horwitz, S. M., Green, C. A., Wisdom, J. P., Duan, N., & Hoagwood, K. (2015). Purposeful sampling for qualitative data collection and analysis in mixed method implementation research. Adm Policy Ment Health, 42(5), 533-544. doi: 10.1007/s10488-013-0528-y.
  • Pituch, K. A., & Stevens, J. P. (2016). Applied multivariate statistics for the social sciences: Analysis with SAS and IBM’s SPSS (6th ed.). Taylor and Francis.
  • Savaş, G. (2021). Üniversite öğrencilerinin Covid-19 salgını dönemindeki uzaktan eğitim deneyimine yönelik algıları. Yükseköğretim Dergisi, 11(2), 309–320.
  • Seyhan, A. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının Covid-19 salgını sürecinde uzaktan eğitim deneyimleri ve görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(3), 65-93.
  • Takir, A. (2022). Preservice teachers’ attitudes towards distance education. 9th International Eurasian Educational Research Congress.
  • Tüzün, F., & Yörük-Toraman, N. (2021). Pandemi döneminde uzaktan eğitim memnuniyetini etkileyen faktörler. Ömer Halisdemir University İktisadi ve İdari Bilgiler Fakültesi Dergisi, 14(3), 822–845.
  • Ural, O. (2007). Attidues of graduate students toward distance education, educational technologies and independent learning. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 8(4), 34-43.
  • Uysal Bayrak, H. & Tanık Önal, N. (2021). SWOT Analysis of Distance Education Based on Preschool Teacher Candidates, International Journal of Eurasian Education and Culture, 6(12), 189-234.
  • Ünal, N., Şanlıer, N., & Şengil, A. Z. (2021). Pandemi döneminde üniversite öğrencilerinin çevrimiçi öğrenmeye hazırbulunuşluklarının ve uzaktan eğitime ilişkin deneyimlerinin değerlendirilmesi. İnönü University Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Dergisi, 9(1), 89-104. doi: 10.33715/inonusaglik.812109
  • Üstün, A., & Özberk, N. (2021). Pandemi döneminde uzaktan eğitime dahil olan üniversite öğrencilerinin mesleki gelişimine ilişkin kaygıları. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 8(4), 76-95.
  • Vlachopoulos, D., & Makri, A. (2019). Online communication and interaction in distance higher education: A framework study of good practice. International Review of Education, 65(4), 605-632.
  • World Health Organization. (n.d.). Coronavirus disease (COVID-19) pandemic. https://www.euro.who.int/en/health-topics/health-emergencies/coronavirus-covid-19/novel-coronavirus-2019-ncov
  • Yağan, S. A. (2021). Üniversite öğrencilerinin COVID-19 salgını sürecinde yürütülen uzaktan eğitime yönelik tutum ve görüşleri. Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi, 4(1), 147-174.
  • Yakar, L. Y., & Yıldırım Yakar, Z. (2020). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Karşı Tutumlarının ve E-Öğrenmeye Hazır Bulunuşluklarının İncelenmesi. Mersin University Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 1-21.
  • Yavuz, M., Kayalı, B., Balat, Ş., & Karaman, S. (2020). Salgın sürecinde Türkiye’deki Yükseköğretim kurumlarının acil uzaktan öğretim uygulamalarının incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 129-154.
  • Yazgan, Ç. Ü. (2022). Attitudes and interaction practices towards distance education during the pandemic. Education and Information Technologies, 1-16.
  • Yenilmez, K., Turgut, M., & Balbağ, M. Z. (2017). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Erzincan University Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 91-107.
  • Yıldız, S. (2016). Pedogojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumları. Bolu Abant İzzet Baysal University Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 301-329.
  • Yılmaz, H., Sakarya, G., Gayretli, Ş., & Zahal, O. (2021). Covid-19 and online music education: A qualitative study on the views of pre-school teacher candidates. Journal of Qualitative Research in Education, 28, 283-299.
  • Yüksek Öğretim Kurumu [YÖK] (2020, 18 Mart). YÖK Başkanı Saraç üniversitelerde verilecek olan uzaktan eğitime ilişkin açıklama yaptı. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.aspx
Toplam 61 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hilal Karakuş 0000-0002-1439-9468

Nida Altıparmak 0000-0003-4269-7507

Hatice Uysal 0000-0003-3935-5899

Yayımlanma Tarihi 30 Temmuz 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Karakuş, H., Altıparmak, N., & Uysal, H. (2023). The Investigation of the Attitudes of Preservice Pre-School Teachers Towards Distance Education. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(3), 720-738. https://doi.org/10.34056/aujef.1178486
AMA Karakuş H, Altıparmak N, Uysal H. The Investigation of the Attitudes of Preservice Pre-School Teachers Towards Distance Education. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Temmuz 2023;7(3):720-738. doi:10.34056/aujef.1178486
Chicago Karakuş, Hilal, Nida Altıparmak, ve Hatice Uysal. “The Investigation of the Attitudes of Preservice Pre-School Teachers Towards Distance Education”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7, sy. 3 (Temmuz 2023): 720-38. https://doi.org/10.34056/aujef.1178486.
EndNote Karakuş H, Altıparmak N, Uysal H (01 Temmuz 2023) The Investigation of the Attitudes of Preservice Pre-School Teachers Towards Distance Education. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7 3 720–738.
IEEE H. Karakuş, N. Altıparmak, ve H. Uysal, “The Investigation of the Attitudes of Preservice Pre-School Teachers Towards Distance Education”, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 3, ss. 720–738, 2023, doi: 10.34056/aujef.1178486.
ISNAD Karakuş, Hilal vd. “The Investigation of the Attitudes of Preservice Pre-School Teachers Towards Distance Education”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7/3 (Temmuz 2023), 720-738. https://doi.org/10.34056/aujef.1178486.
JAMA Karakuş H, Altıparmak N, Uysal H. The Investigation of the Attitudes of Preservice Pre-School Teachers Towards Distance Education. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2023;7:720–738.
MLA Karakuş, Hilal vd. “The Investigation of the Attitudes of Preservice Pre-School Teachers Towards Distance Education”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 3, 2023, ss. 720-38, doi:10.34056/aujef.1178486.
Vancouver Karakuş H, Altıparmak N, Uysal H. The Investigation of the Attitudes of Preservice Pre-School Teachers Towards Distance Education. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2023;7(3):720-38.

Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Tel: +90 222 335 05 79          Faks: +90 222 335 05 73          E-posta: aujef@anadolu.edu.tr

İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef

ZZPdzvlpK9r_Df9C3M7j1rNRi7hhHRvPhlklJ3lfi5jk86Jd1s0Y5wcQ1QgbVaAP5Q=w300-rw  32GbAQWrubLZX4mVPClpLN0fRbAd3ru5BefccDAj7nKD8vz-_NzJ1ph_4WMYNefp3A=w300-rw  aYbdIM1abwyVSUZLDKoE0CDZGRhlkpsaPOg9tNnBktUQYsXflwknnOn2Ge1Yr7rImGk=w300-rw


by-nc-sa.png

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.