Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Milli Eğitimde DYK kurslarının Uzaktan Eğitim yoluyla yürütülmesine yönelik incelenmesi

Yıl 2020, , 50 - 66, 31.01.2020
https://doi.org/10.34056/aujef.617304

Öz

İlk ve ortaöğretimde dersler örgün ve normal
eğitim şekliyle yıllardır sürdürülmektedir. Buna ek olarak Destekleme ve
Yetiştirme kursları da verilmektedir. Oldukça maliyetli, iş yükünü artıran ve
özellikle öğrencilerin hafta sonlarını bile alan, verimliliği de sınırlı olan
bu DYK kurslarının zaman, emek ve maliyet bakımından daha farklı nasıl
gerçekleştirilebileceği konusunda uzaktan eğitim ilk ve en etkili çözüm olarak
karşımıza çıkmaktadır. Uzaktan eğitim yardımıyla derslerin verilmesi günümüzde
Ülkemizde sadece Açık Öğretim Fakülteleri ve yalnızca bazı Üniversitelerimizin
sayılı programları tarafından sağlanmaktadır. Uzaktan eğitimin önemi ve
yaygınlaştırılması temele alındığında Milli Eğitim gibi en temel kurumumuzun bu
alanda yenilikler ve atılımlar yapması yakın gelecekte muhtemel ve ihtiyacı bir
durumdur. Bu çalışmanın amacı, ilk ve ortaöğretim düzeyinde yüz yüze
gerçekleştirilen DYK kurslarının, uzaktan eğitim yoluyla verilebilmesine dair
öğretmenlerin ve öğrencilerin bakış açılarını ortaya koymak ve buna yönelik
ilgi, istek ve beklentilerini belirlemektir. Bu durum çalışmasındaki
katılımcılar Bingöl ili Karlıova ilçesinde görev yapmakta olan ilk ve
ortaöğretim öğretmenleri ve öğrencileridir. Veriler, öğretmen ve öğrencilerden
yarı yapılandırılmış görüşmeler şeklinde ve gönüllük esas alınarak
toplanmıştır. Ayrıca, 150 öğrenciye Uzaktan Eğitime hazır bulunuşluk
durumlarını öğrenmek amacıyla 15 maddelik bir anket çalışması uygulanmıştır.
Nitel analizler ışığında bazı temel sonuçlara ulaşılmıştır. Yapılan nicel
analizlerin sonucuna göre de öğrencilerin Uzaktan Eğitime hazır oldukları
görülmüştür. Bu bağlamda araştırma sonuçlarına göre bir politika önerisi
yapılacak olursa: DYK kurslarının uzaktan eğitim şekliyle verilebilmesi veya
yüz yüze gerçekleştirilen DYK derslerinin azaltılması hem iş yükü hem de maliyet
ve verimlilik açısından oldukça faydalı olacaktır.

Kaynakça

  • Odabaş, H. (2003). Internet Tabanlı Uzaktan Eğitim ve Bilgi ve Belge Yönetimi. Türk Kütüphaneciliği, 17(1), 22-36.
  • Erdemir, N., Bakırcı, H., & Eyduran, E. (2009). Öğretmen adaylarının eğitimde teknolojiyi kullanabilme özgüvenlerinin tespiti. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6(3), 99-108.
  • Alev, A. T. E. Ş.,& ALTUN, E. (2014). Bilgisayar öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 125-145.
  • Çakmak, E.,& Altun, A. (2013). İlköğretim Türkçe dersi öğretim programında medya okuryazarlığı eğitimi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9(2), 152-170.
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de Uzaktan Eğitimin Güncel Durumu. The Journal Of International Education Science (INESJOURNAL), 2(5), 376-394.
  • Driscoll, M. (2010). Web-based training: Creating e-learning experiences. John Wiley & Sons. Dabbagh, N.,& Bannan-Ritland, B. (2005). Online learning: Concepts, strategies, and application (pp. 68-107). Upper Saddle River, NJ: Pearson/Merrill/Prentice Hall.
  • Horton, W. K. (2000). Designing web-based training: How to teach anyone anything anywhere anytime (Vol. 1). New York, NY: Wiley.Leach, K.,& Walker, S. (2000). Internet-based distance education: Barriers, models, and new research. In WebNet World Conference on the WWW and Internet (pp. 903-905). Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).
  • O'Neil, H. F.,& Perez, R. S. (2013). Web-based learning: Theory, research, and practice. Routledge. Anderson, T. (2004). Towards a theory of online learning. Theory and practice of online learning, 2, 109-119.
  • Andrews, R. (2011). Does e-learning require a new theory of learning? Some initial thoughts. Journal for Educational Research Online/Journal für Bildungsforschung Online, 3(1), 104-121.Ko, S.,& Rossen, S. (2010). Teaching online: A practical guide. Routledge.
  • Şahin, M. C.,& Tekdal, M. (2005). İnternet tabanlı uzaktan eğitimin etkililiği: Bir meta-analiz çalışması. Akademik Bilişim, 02-04.
  • Şen, B., Atasoy, F., & Aydın, N. (2010). Düşük maliyetli web tabanlı uzaktan eğitim sistemi uygulaması. Akademik Bilişim, 10-12.

Examination of DYK courses in National Education for Distance Education

Yıl 2020, , 50 - 66, 31.01.2020
https://doi.org/10.34056/aujef.617304

Öz

In
primary and secondary education, courses have been carried out for years in
formal and normal education. In addition, Support and Training courses are
offered. Distance learning is the first and the most effective solution in
terms of time, effort and cost and increases the workload, especially takes the
students' weekends and also has limited efficiency. Nowadays, distance
education is provided only by Open Education Faculties and only some of our
Universities. When the importance and spread of distance education is taken as
a basis, it is possible and necessary that our education institution Milli
Eğitim will make innovations and initiatives in this field in the near future.
The aim of this study is to reveal the perspectives of teachers and students
about the provision of face-to-face DYK courses at primary and secondary level
through distance education and to determine their interests, aspirations and
expectations. Participants in this case study are primary and secondary school
teachers and students in Karlıova district of Bingöl province. Data were
collected from teachers and students in the form of semi-structured interviews
and on a voluntary basis. In addition, a 15-item questionnaire was applied to
150 students to learn their readiness for Distance Education. As a result of
qualitative analysis, some basic results were reached. According to the results
of the quantitative analysis, it was seen that the students were ready for
Distance Education. In this context, if a policy suggestion is made according
to the results of the research: It would be very beneficial both in terms of
workload and cost and efficiency when providing the distance learning of the
DYK courses or reducing the face-to-face DYK courses.

Kaynakça

  • Odabaş, H. (2003). Internet Tabanlı Uzaktan Eğitim ve Bilgi ve Belge Yönetimi. Türk Kütüphaneciliği, 17(1), 22-36.
  • Erdemir, N., Bakırcı, H., & Eyduran, E. (2009). Öğretmen adaylarının eğitimde teknolojiyi kullanabilme özgüvenlerinin tespiti. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6(3), 99-108.
  • Alev, A. T. E. Ş.,& ALTUN, E. (2014). Bilgisayar öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 125-145.
  • Çakmak, E.,& Altun, A. (2013). İlköğretim Türkçe dersi öğretim programında medya okuryazarlığı eğitimi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9(2), 152-170.
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de Uzaktan Eğitimin Güncel Durumu. The Journal Of International Education Science (INESJOURNAL), 2(5), 376-394.
  • Driscoll, M. (2010). Web-based training: Creating e-learning experiences. John Wiley & Sons. Dabbagh, N.,& Bannan-Ritland, B. (2005). Online learning: Concepts, strategies, and application (pp. 68-107). Upper Saddle River, NJ: Pearson/Merrill/Prentice Hall.
  • Horton, W. K. (2000). Designing web-based training: How to teach anyone anything anywhere anytime (Vol. 1). New York, NY: Wiley.Leach, K.,& Walker, S. (2000). Internet-based distance education: Barriers, models, and new research. In WebNet World Conference on the WWW and Internet (pp. 903-905). Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).
  • O'Neil, H. F.,& Perez, R. S. (2013). Web-based learning: Theory, research, and practice. Routledge. Anderson, T. (2004). Towards a theory of online learning. Theory and practice of online learning, 2, 109-119.
  • Andrews, R. (2011). Does e-learning require a new theory of learning? Some initial thoughts. Journal for Educational Research Online/Journal für Bildungsforschung Online, 3(1), 104-121.Ko, S.,& Rossen, S. (2010). Teaching online: A practical guide. Routledge.
  • Şahin, M. C.,& Tekdal, M. (2005). İnternet tabanlı uzaktan eğitimin etkililiği: Bir meta-analiz çalışması. Akademik Bilişim, 02-04.
  • Şen, B., Atasoy, F., & Aydın, N. (2010). Düşük maliyetli web tabanlı uzaktan eğitim sistemi uygulaması. Akademik Bilişim, 10-12.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Halil Senturk 0000-0002-8672-8048

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Senturk, H. (2020). Milli Eğitimde DYK kurslarının Uzaktan Eğitim yoluyla yürütülmesine yönelik incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 50-66. https://doi.org/10.34056/aujef.617304
AMA Senturk H. Milli Eğitimde DYK kurslarının Uzaktan Eğitim yoluyla yürütülmesine yönelik incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Ocak 2020;4(1):50-66. doi:10.34056/aujef.617304
Chicago Senturk, Halil. “Milli Eğitimde DYK kurslarının Uzaktan Eğitim Yoluyla yürütülmesine yönelik Incelenmesi”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4, sy. 1 (Ocak 2020): 50-66. https://doi.org/10.34056/aujef.617304.
EndNote Senturk H (01 Ocak 2020) Milli Eğitimde DYK kurslarının Uzaktan Eğitim yoluyla yürütülmesine yönelik incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4 1 50–66.
IEEE H. Senturk, “Milli Eğitimde DYK kurslarının Uzaktan Eğitim yoluyla yürütülmesine yönelik incelenmesi”, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 4, sy. 1, ss. 50–66, 2020, doi: 10.34056/aujef.617304.
ISNAD Senturk, Halil. “Milli Eğitimde DYK kurslarının Uzaktan Eğitim Yoluyla yürütülmesine yönelik Incelenmesi”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4/1 (Ocak 2020), 50-66. https://doi.org/10.34056/aujef.617304.
JAMA Senturk H. Milli Eğitimde DYK kurslarının Uzaktan Eğitim yoluyla yürütülmesine yönelik incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020;4:50–66.
MLA Senturk, Halil. “Milli Eğitimde DYK kurslarının Uzaktan Eğitim Yoluyla yürütülmesine yönelik Incelenmesi”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 4, sy. 1, 2020, ss. 50-66, doi:10.34056/aujef.617304.
Vancouver Senturk H. Milli Eğitimde DYK kurslarının Uzaktan Eğitim yoluyla yürütülmesine yönelik incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020;4(1):50-66.

Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Tel: +90 222 335 05 79          Faks: +90 222 335 05 73          E-posta: aujef@anadolu.edu.tr

İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef

ZZPdzvlpK9r_Df9C3M7j1rNRi7hhHRvPhlklJ3lfi5jk86Jd1s0Y5wcQ1QgbVaAP5Q=w300-rw  32GbAQWrubLZX4mVPClpLN0fRbAd3ru5BefccDAj7nKD8vz-_NzJ1ph_4WMYNefp3A=w300-rw  aYbdIM1abwyVSUZLDKoE0CDZGRhlkpsaPOg9tNnBktUQYsXflwknnOn2Ge1Yr7rImGk=w300-rw


by-nc-sa.png

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.