Web
teknolojileri ve uygulamaları hızla gelişim göstermektedir. Buna bağlı olarak
hayatımızın her alanında yer etmektedir. Bu alanlardan biri de hiç şüphesiz
eğitimdir. Web 2.0 teknolojilerinin eğitimde kullanılması ve bu ortamlara
entegre edilmesi büyük önem taşımaktadır. Web 2.0 uygulamaları ile öğrencilere
işbirliğine dayalı öğrenme ortamlarında kendi içeriklerini oluşturma, paylaşma
ve etkileşim imkânı sunmaktadır. Bu çalışmanın amacı Bozkır Atatürk
Ortaokulunda 5. Sınıfta öğrenim görmekte olan 63 öğrencinin Bilişim
Teknolojileri ve Yazılım dersinde Web 2.0 teknolojileri kullanılarak dizayn
edilmiş işbirliğine dayalı öğrenme ortamlarının motivasyonlarına, akademik başarılarına
ve problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerilerine etkisinin
incelenmesidir. Araştırmada öğrenciler deney ve kontrol grubu olmak üzere iki
gruba ayrılmaktadır. Çalışmada araştırmacı tarafından geliştirilen “Akademik
Başarı Testi” , Kızılkaya ve Aşkar (2010) tarafından geliştirilmiş ” Problem
Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Düşünme Becerisi Ölçeği” , Özerbaş (2003) tarafından
geliştirilmiş “Motivasyon Ölçeği” ve araştırmacı tarafından Web 2.0
uygulamasına yönelik görüşlerini öğrenmek için hazırlanmış nitel sorular
kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda deney grubunda bulunan öğrencilerin daha
başarılı oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerinin motivasyonları
incelendiğinde de deney grubu lehine bir sonuç elde edilmiştir. Problem çözmeye
yönelik yansıtıcı düşünme becerileri incelendiğinde deney grubunun son test
puanları kontrol grubuna göre yüksek çıkmıştır.
Bilişim teknolojileri ve yazılım işbirliğine dayalı öğrenme Web 2.0 motivasyon yansıtıcı düşünme akademik başarı
Web technologies and applications are growing
rapidly. As a result, it is involved in every aspect of our lives. One of these
areas is undoubtedly education. The use of Web 2.0 technologies in education
and its integration into these environments is of great importance. With Web
2.0 applications, students are able to create, share and interact with their
content in collaborative learning environments. The aim of this study is to
analyze the effects of collaborative learning environments, academic success
and reflective thinking skills for problem solving based on collaborative
learning environments designed using Web 2.0 technologies in Information
Technology and Software lesson at Bozkir Atatürk Secondary School. In the
study, students are divided into two groups as experimental and control groups.
The "Motivation Scale" developed by Özerbaş (2003) and
"Reflective Thinking Skills Towards Problem Solving Scale" developed
by Kızılkaya and Aşkar (2010), “Academic Success Test” developed by researcher
and qualitative questions prepared by the researcher in order to determine
their opinions towards Web 2.0 application are used. As a result of the
research, the students who were in the experimental group were found to be more
successful. When
the motivations of the students were examined, a favorable result was obtained
for the experimental group. When the reflective thinking skills for problem
solving were examined, the post-test grades of the experimental group were
higher than those of the control group.
Information technologies and software collaborative learning Web 2.0 motivation reflective thinking academic success
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 3 |
Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Tel: +90 222 335 05 79 Faks: +90 222 335 05 73 E-posta: aujef@anadolu.edu.tr
İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.