8. Sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi bilgilerini günlük yaşam ile ilişkilendirebilme düzeyleri bu araştırma ile tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemini Şehit Önder Pınar Ortaokulu 8. sınıflarında öğrenim gören 62 (41 erkek ve 21 kız) öğrenci oluşturmaktadır. Bu çalışma için tekil tarama modeli kullanılmıştır. Öğrencilere, fen bilimleri konularının günlük yaşamla ilişkisini içeren ve 10 tane açık uçlu sorudan oluşan “Kavramları Günlük Yaşamla İlişkilendirebilme Testi” (KGYİT) uygulanmıştır. Çalışmadaki veriler “tam anlama”, “kısmen anlama”, “belirli bir kavram yanılgısı ile kısmen anlama”, “belirli bir kavram yanılgısı” ve “anlaşılmama” kategorilerini kapsayan değerlendirme kriterleri ile analiz edilmiştir. Verilen cevaplara göre cinsiyet değişkeni açısından öğrencilerin fen kültürüne ne ölçüde sahip oldukları araştırılmıştır. Veriler IBM SPSS-17 Statistics programı ile analiz edilmiştir. Araştırma soruları ayrı ayrı analiz edilmiş, kategorilere ait frekans (f), yüzde (%) değerleri ve bağımsız örneklem t-testi bulguları verilmiştir. Öğrencilerin cevaplarından direk alıntılara yer verilmiştir. Araştırmanın bulguarı öğrencilerin çoğunluğunun test sorularına verdikleri cevapların “anlaşılmama” ve “belirli bir kavram yanılgısı” kategorisinde olduğunu göstermiştir.
The level of the ability of 8th grade students of secondary school to associate science course with their daily lives has been tried to be determined with this research. The sample of the study consisted of 62 (41 male and 21 female) students studying in the 8th grade of Şehit Önder Pinar Secondary School. Singular screening model was used in the study. The Test of Associating Concepts with Daily Life (TACDL), which consists of 10 open-ended questions involving the relation science subjects to daily life, was applied to the students. The data in the study were analyzed with evaluation criteria including "complete understanding", "partial understanding", "partial understanding with a specific concept misconception", "specific misconception" and "not understood" categories. The data has been analyzed with the IBM SPSS-17 Statistics program. The research questions were analyzed separately, frequency (f), percentage (%) values of the categories and independent sample t-test datas were given in Table 2 and Table 3. Quotations from the answers of the students have been directly delivered. The datas of the research showed that the majority of the students' responses to the test questions were in the categories of "not understood" and "a certain misconception".
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Tel: +90 222 335 05 79 Faks: +90 222 335 05 73 E-posta: aujef@anadolu.edu.tr
İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.