Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

8. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersi Bilgilerini Günlük Yaşam İle İlişkilendirebilme Düzeyleri

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 21 - 39, 31.01.2019

Öz

8. Sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi bilgilerini günlük yaşam ile ilişkilendirebilme düzeyleri bu araştırma ile tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemini Şehit Önder Pınar Ortaokulu 8. sınıflarında öğrenim gören 62 (41 erkek ve 21 kız) öğrenci oluşturmaktadır. Bu çalışma için tekil tarama modeli kullanılmıştır. Öğrencilere, fen bilimleri konularının günlük yaşamla ilişkisini içeren ve 10 tane açık uçlu sorudan oluşan “Kavramları Günlük Yaşamla İlişkilendirebilme Testi” (KGYİT) uygulanmıştır. Çalışmadaki veriler “tam anlama”, “kısmen anlama”, “belirli bir kavram yanılgısı ile kısmen anlama”, “belirli bir kavram yanılgısı” ve “anlaşılmama” kategorilerini kapsayan değerlendirme kriterleri ile analiz edilmiştir. Verilen cevaplara göre cinsiyet değişkeni açısından öğrencilerin fen kültürüne ne ölçüde sahip oldukları araştırılmıştır. Veriler IBM SPSS-17 Statistics programı ile analiz edilmiştir. Araştırma soruları ayrı ayrı analiz edilmiş, kategorilere ait frekans (f), yüzde (%) değerleri ve bağımsız örneklem t-testi bulguları verilmiştir. Öğrencilerin cevaplarından direk alıntılara yer verilmiştir. Araştırmanın bulguarı öğrencilerin çoğunluğunun test sorularına verdikleri cevapların “anlaşılmama” ve “belirli bir kavram yanılgısı” kategorisinde olduğunu göstermiştir.

Kaynakça

  • Abraham, M. R., Williamson, V. M. and Westbrook, S. L. (1994). A cross-age study of the understanding five concept. Journal of Research in Science Teaching, 31(2), 147-165.
  • Akdemir, E. (2005). İlköğretim ikinci kademe yedinci sınıf öğrencilerinin katı ve sıvıların basıncı konusunda sahip oldukları kavram yanılgıları. (Yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Alwan, A. A. (2011). Misconception of heat and temperature among physics students. Procedia Social and Behavioral Sciences, 12, 600-614.
  • Ayas, A., Karamustafaoğlu, O., Sevim, S. ve Karamustafaoğlu, S. (2001). Fen bilgisi öğrencilerinin bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirebilme seviyeleri. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Sempozyumu, İstanbul.
  • Aydoğan, S., Güneş, B., ve Gülçiçek, Ç. (2003). Isı ve sıcaklık konusunda kavram yanılgıları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 111-124.Bahtiyar, A. and Baştürk, R. (2012). Relationship between 5th grade students’ attitudes towards science and technology course and misconceptions. Procedia Social and Behavioral Sciences, 55, 575-584.
  • Bailey, K. D. (1982). Methods of social research. New York: Free Press.
  • Bar, V. and Galili, I. (1994). Stages of Children’s Views About Evaporation. International Journal of Science Education, 16(2), 157-174.
  • Baran, Ş., Doğan, S. ve Yalçın, M. (2002). Üniversite biyoloji öğrencilerinin öğrenimleri sırasında edindikleri bilgileri günlük hayatla ilişkilendirme düzeyleri. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 89-96.
  • Bayrakcı, M. (2007). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin “maddenin değişimi ve tanınması” ünitesindeki temel kavramları anlama seviyeleri ve oluşan kavram yanılgılarının tespiti. (Yüksek lisans tezi), Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Cajas, F. (1999). Public understanding of science: Using technology to enhance school science in everyday life. International Journal of Science Education, 21(7), 765-773.
  • Campbell, B., Lubben, F. (2000). Learning science through contexts: helping pupils make sense of everyday situations. International Journal of Science Education, 22(3), 239-252.
  • Crespo, M. A. G. and Pozo, I. J. (2004). Relationship between everyday knowledge and scientific knowledge: understanding how matter changes. International Journal of Science Education, 26(11), 1325-1343.
  • Coştu, B., Ayas, A. and Ünal, S. (2007). Kavram yanılgıları ve olası nedenleri: kaynama kavramı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 123-136.
  • Çayan, Y. ve Karslı, F. (2014). 6. sınıf öğrencilerinin fiziksel ve kimyasal değişim konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesinde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının etkisi. K. Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(4), 1437-1452.
  • Çeliker, D. ve Kara, F. (2016). Ortaokul 5. Sınıf öğrencilerinin “maddenin değişimi” ünitesindeki bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirebilme düzeyleri açısından hazır bulunuşluklarının belirlenmesi. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17, 21-39.
  • Demircioğlu, H., Vural, S. ve Demircioğlu, G. (2014). Yapılandırmacı yaklaşımın üstün yetenekli öğrencilerin anlamaları üzerine etkisi: ‘Erime-Donma’. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 31-50.
  • Duman, M. Ş. ve Avcı, G. (2016). Sekizinci sınıf öğrencilerinin maddenin halleri ve ısı ünitesine yönelik kavram yanılgıları. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 129-165.
  • Duran, M., Ballıel, B. ve Bilgili, S. (2011). Fen öğretiminde 6. sınıf öğrencilerinin kavram yanılgılarını gidermede kavram karikatürlerinin etkisi. 2 nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya-Turkey.
  • Enginar, İ., Saka, A., ve Sesli, E. (2002). Lise 2 öğrencilerinin biyoloji dersinde kazandıkları bilgileri güncel olaylarla ilişkilendirebilme düzeyleri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara.
  • Er, T. D., Şen, F. Ö. Sarı, U. ve Çelik, H. (2013). İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi bilgilerini günlük hayatla ilişkilendirme düzeyleri. Journal of Research in Education and Teaching, 2(2), 209-216.
  • Erdem, E., Yılmaz, A., Atav, E., ve Gücüm, B. (2004). Öğrencilerin 'madde' konusunu anlama düzeyleri, kavram yanılgıları, fen bilgisine karşı tutumları ve mantıksal düşünme düzeylerinin araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 74-82.
  • Fortus, D., Krajcik, J., Charles, D., Marx, R. W. and Mamlok-Naaman, R. (2005). Designbased science and real-world problem-solving. International Journal of Science Education, 27(7), 855-879.
  • Galili, I. ve Hazan, A. (2000). Learner’s knowledge in optics:interpretation, structure and analysis. International Journal of Science Education, 22(1), 57-88.
  • Gersten, R. and Baker, S. (1998). Real world use of scientific concepts: ıntegrating situated cognition with explicit ınstruction. Exeptional Children, 65(1), 23-35.
  • Gürses, A., Akrabaoğlu, F., Açıkyıldız, M., Bayrak, R., Yalçın, M. ve Doğar, Ç. (2004). Orta öğretimde bazı kimya kavramlarının günlük hayatla ilişkilendirilebilme düzeylerinin belirlenmesi. XII. Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler, Ankara.
  • Harlen W. (2002). Links to everyday life; the roots of scientific literacy. Primary Science Review, 71, 8-10.
  • İlkörücü-Göçmençelebi, Ş. (2007). İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersinde verilen biyoloji bilgilerini kullanma ve günlük yaşamla ilişkilendirme düzeyleri, (Yüksek lisans tezi), Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Kara, İ., Erduran Avcı, D., ve Çekbaş, Y. (2008). Fen bilgisi öğretmen adaylarının ışık kavramı ile ilgili bilgi düzeylerinin araştırılması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(16), 46-57.
  • Karagölge, Z. ve Ceyhun, İ. (2002). Öğrencilerin bazı kimyasal kavramları günlük hayatta kullanma becerilerinin tespiti. Kastamonu Eğitim Dergisi, 10(2), 287-290.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kasanda, C., Lubben, F., Gaoseb, N., Kandjeo-Marenga, U., Kapenda, H. and Campbell, B. (2005). The role of everyday contexts in learner centred teachin: the practice in nambian secondary schools. International Journal of Science Education, 27(15), 1805-1823.
  • Köse, E. (2010). Bilimsel araştırma modelleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Landis, J. R. and Koch, G. G. 1977: The measurement of observer agreement for categorical data. Biometrics, 33, 159-174.
  • Mayoh, K., Knutton, S. (1997). Using out of school experiece in science lesson: reality or rhetoric. International Journal of Science Education, 19(7), 849-867.
  • Nakiboğlu, C. ve Erol, N. (2017). Deneyimli kimya öğretmenlerinin fiziksel ve kimyasal değişimler konusunun öğretimi ile ilgili düşünceleri. M. S. K. U. Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 33-45.
  • Özmen, H. (2003). Kimya öğretmen adaylarının asit ve baz kavramlarıyla ilgili bilgilerini günlük olaylarla ilişkilendirebilme düzeyleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 11(2), 317-324.
  • Pallant, J. (2016). SPSS Survival Manual: A Step By Step Guide to Data Analysis Using SPSS Program (6th ed.). London, UK: McGraw-Hill Education.Pınarbaşı, T., Doymuş, K., Canpolat, N. ve Bayrakçeken, S. (1998). Üniversite kimya bölümü öğrencilerinin bilgilerini günlük hayatla ilişkilendirebilme düzeyleri. III. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Trabzon.
  • Reif, F. ve Larkin, J. H. (1991). Cognition in scientific and everyday domains: comparision and learning ımplications. Journal of Research in Science Teaching, 28(9), 733-760.
  • Russell, T., Harlen, W. and Watt, D. (1989). Children’s Ideas About Evaporation. International Journal of Science Education, 11(5), 556-576.
  • Seçken, N., Yılmaz, A.ve Morgil, F. İ. (1998). Öğrencilerin kimyasal olay ile çevre ve yaşam arasında kurdukları ilişkilerin araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 37-44.
  • Şen, A. İ. (2003). İlköğretim öğrencilerinin ışık, görme ve aynalar konusundaki kavram yanılgılarının ve öğrenme zorluklarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 176-185.
  • Şen, Ş. ve Yılmaz, A. (2012). Erime ve çözünme ile ilgili kavram yanılgılarının ontoloji temelinde incelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 54-72.
  • Şendur, G., Toprak, M. and Pekmez, E. Ş. (2008). Buharlaşma ve kaynama konularındaki kavram yanılgılarının önlenmesinde analoji yönteminin etkisi. Ege Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 37-58.
  • Şenocak, E. ve Taşkesenligil, Y. (2005). Probleme dayalı öğrenme ve fen eğitiminde uygulanabilirliği. Kastomonu Eğitim Dergisi, 13(2), 359-366.
  • Taşdemir, A., Demirbaş, M. (2010). İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde gördükleri konulardaki kavramları günlük yaşamla ilişkilendirebilme düzeyleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 7(1), 124-148.
  • Tytler, R. (2000). A comparison of year 1 and year 6 students’ conceptions of evaporation and condensation: dimensions of conceptual progression. International Journal of Science Education, 22(5), 447-467.
  • Whitelegg, E. and Parry, M. (1999). Real life contexts for learning physics: Meanings, Issues and Practice. Physical Education, 34(2), 68-72.
  • Yavuz, S. ve Çelik, G. (2013). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin gazlar konusundaki kavram yanılgılarına tahmin et-gözle-açıkla tekniğinin etkisi. Karaelmas Journal of Educational Sciences, 1 (2013) 1-20.
  • Yiğit, N., Devecioğlu Y. ve Ayvacı, H. (2002). İlköğretim fen bilgisi öğrencilerin fen kavramlarını günlük yaşamdaki olgu ve olaylarla ilişkilendirme düzeyleri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara.

Level of 8th Grade Students' Ability to Relating Science Course with Daily Life

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 21 - 39, 31.01.2019

Öz

The level of the ability of 8th grade students of secondary school to associate science course with their daily lives has been tried to be determined with this research. The sample of the study consisted of 62 (41 male and 21 female) students studying in the 8th grade of Şehit Önder Pinar Secondary School. Singular screening model was used in the study. The Test of Associating Concepts with Daily Life (TACDL), which consists of 10 open-ended questions involving the relation science subjects to daily life, was applied to the students. The data in the study were analyzed with evaluation criteria including "complete understanding", "partial understanding", "partial understanding with a specific concept misconception", "specific misconception" and "not understood" categories. The data has been analyzed with the IBM SPSS-17 Statistics program. The research questions were analyzed separately, frequency (f), percentage (%) values of the categories and independent sample t-test datas were given in Table 2 and Table 3. Quotations from the answers of the students have been directly delivered. The datas of the research showed that the majority of the students' responses to the test questions were in the categories of "not understood" and "a certain misconception".

Kaynakça

  • Abraham, M. R., Williamson, V. M. and Westbrook, S. L. (1994). A cross-age study of the understanding five concept. Journal of Research in Science Teaching, 31(2), 147-165.
  • Akdemir, E. (2005). İlköğretim ikinci kademe yedinci sınıf öğrencilerinin katı ve sıvıların basıncı konusunda sahip oldukları kavram yanılgıları. (Yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Alwan, A. A. (2011). Misconception of heat and temperature among physics students. Procedia Social and Behavioral Sciences, 12, 600-614.
  • Ayas, A., Karamustafaoğlu, O., Sevim, S. ve Karamustafaoğlu, S. (2001). Fen bilgisi öğrencilerinin bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirebilme seviyeleri. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Sempozyumu, İstanbul.
  • Aydoğan, S., Güneş, B., ve Gülçiçek, Ç. (2003). Isı ve sıcaklık konusunda kavram yanılgıları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 111-124.Bahtiyar, A. and Baştürk, R. (2012). Relationship between 5th grade students’ attitudes towards science and technology course and misconceptions. Procedia Social and Behavioral Sciences, 55, 575-584.
  • Bailey, K. D. (1982). Methods of social research. New York: Free Press.
  • Bar, V. and Galili, I. (1994). Stages of Children’s Views About Evaporation. International Journal of Science Education, 16(2), 157-174.
  • Baran, Ş., Doğan, S. ve Yalçın, M. (2002). Üniversite biyoloji öğrencilerinin öğrenimleri sırasında edindikleri bilgileri günlük hayatla ilişkilendirme düzeyleri. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 89-96.
  • Bayrakcı, M. (2007). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin “maddenin değişimi ve tanınması” ünitesindeki temel kavramları anlama seviyeleri ve oluşan kavram yanılgılarının tespiti. (Yüksek lisans tezi), Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Cajas, F. (1999). Public understanding of science: Using technology to enhance school science in everyday life. International Journal of Science Education, 21(7), 765-773.
  • Campbell, B., Lubben, F. (2000). Learning science through contexts: helping pupils make sense of everyday situations. International Journal of Science Education, 22(3), 239-252.
  • Crespo, M. A. G. and Pozo, I. J. (2004). Relationship between everyday knowledge and scientific knowledge: understanding how matter changes. International Journal of Science Education, 26(11), 1325-1343.
  • Coştu, B., Ayas, A. and Ünal, S. (2007). Kavram yanılgıları ve olası nedenleri: kaynama kavramı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 123-136.
  • Çayan, Y. ve Karslı, F. (2014). 6. sınıf öğrencilerinin fiziksel ve kimyasal değişim konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesinde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının etkisi. K. Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(4), 1437-1452.
  • Çeliker, D. ve Kara, F. (2016). Ortaokul 5. Sınıf öğrencilerinin “maddenin değişimi” ünitesindeki bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirebilme düzeyleri açısından hazır bulunuşluklarının belirlenmesi. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17, 21-39.
  • Demircioğlu, H., Vural, S. ve Demircioğlu, G. (2014). Yapılandırmacı yaklaşımın üstün yetenekli öğrencilerin anlamaları üzerine etkisi: ‘Erime-Donma’. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 31-50.
  • Duman, M. Ş. ve Avcı, G. (2016). Sekizinci sınıf öğrencilerinin maddenin halleri ve ısı ünitesine yönelik kavram yanılgıları. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 129-165.
  • Duran, M., Ballıel, B. ve Bilgili, S. (2011). Fen öğretiminde 6. sınıf öğrencilerinin kavram yanılgılarını gidermede kavram karikatürlerinin etkisi. 2 nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya-Turkey.
  • Enginar, İ., Saka, A., ve Sesli, E. (2002). Lise 2 öğrencilerinin biyoloji dersinde kazandıkları bilgileri güncel olaylarla ilişkilendirebilme düzeyleri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara.
  • Er, T. D., Şen, F. Ö. Sarı, U. ve Çelik, H. (2013). İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi bilgilerini günlük hayatla ilişkilendirme düzeyleri. Journal of Research in Education and Teaching, 2(2), 209-216.
  • Erdem, E., Yılmaz, A., Atav, E., ve Gücüm, B. (2004). Öğrencilerin 'madde' konusunu anlama düzeyleri, kavram yanılgıları, fen bilgisine karşı tutumları ve mantıksal düşünme düzeylerinin araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 74-82.
  • Fortus, D., Krajcik, J., Charles, D., Marx, R. W. and Mamlok-Naaman, R. (2005). Designbased science and real-world problem-solving. International Journal of Science Education, 27(7), 855-879.
  • Galili, I. ve Hazan, A. (2000). Learner’s knowledge in optics:interpretation, structure and analysis. International Journal of Science Education, 22(1), 57-88.
  • Gersten, R. and Baker, S. (1998). Real world use of scientific concepts: ıntegrating situated cognition with explicit ınstruction. Exeptional Children, 65(1), 23-35.
  • Gürses, A., Akrabaoğlu, F., Açıkyıldız, M., Bayrak, R., Yalçın, M. ve Doğar, Ç. (2004). Orta öğretimde bazı kimya kavramlarının günlük hayatla ilişkilendirilebilme düzeylerinin belirlenmesi. XII. Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler, Ankara.
  • Harlen W. (2002). Links to everyday life; the roots of scientific literacy. Primary Science Review, 71, 8-10.
  • İlkörücü-Göçmençelebi, Ş. (2007). İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersinde verilen biyoloji bilgilerini kullanma ve günlük yaşamla ilişkilendirme düzeyleri, (Yüksek lisans tezi), Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Kara, İ., Erduran Avcı, D., ve Çekbaş, Y. (2008). Fen bilgisi öğretmen adaylarının ışık kavramı ile ilgili bilgi düzeylerinin araştırılması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(16), 46-57.
  • Karagölge, Z. ve Ceyhun, İ. (2002). Öğrencilerin bazı kimyasal kavramları günlük hayatta kullanma becerilerinin tespiti. Kastamonu Eğitim Dergisi, 10(2), 287-290.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kasanda, C., Lubben, F., Gaoseb, N., Kandjeo-Marenga, U., Kapenda, H. and Campbell, B. (2005). The role of everyday contexts in learner centred teachin: the practice in nambian secondary schools. International Journal of Science Education, 27(15), 1805-1823.
  • Köse, E. (2010). Bilimsel araştırma modelleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Landis, J. R. and Koch, G. G. 1977: The measurement of observer agreement for categorical data. Biometrics, 33, 159-174.
  • Mayoh, K., Knutton, S. (1997). Using out of school experiece in science lesson: reality or rhetoric. International Journal of Science Education, 19(7), 849-867.
  • Nakiboğlu, C. ve Erol, N. (2017). Deneyimli kimya öğretmenlerinin fiziksel ve kimyasal değişimler konusunun öğretimi ile ilgili düşünceleri. M. S. K. U. Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 33-45.
  • Özmen, H. (2003). Kimya öğretmen adaylarının asit ve baz kavramlarıyla ilgili bilgilerini günlük olaylarla ilişkilendirebilme düzeyleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 11(2), 317-324.
  • Pallant, J. (2016). SPSS Survival Manual: A Step By Step Guide to Data Analysis Using SPSS Program (6th ed.). London, UK: McGraw-Hill Education.Pınarbaşı, T., Doymuş, K., Canpolat, N. ve Bayrakçeken, S. (1998). Üniversite kimya bölümü öğrencilerinin bilgilerini günlük hayatla ilişkilendirebilme düzeyleri. III. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Trabzon.
  • Reif, F. ve Larkin, J. H. (1991). Cognition in scientific and everyday domains: comparision and learning ımplications. Journal of Research in Science Teaching, 28(9), 733-760.
  • Russell, T., Harlen, W. and Watt, D. (1989). Children’s Ideas About Evaporation. International Journal of Science Education, 11(5), 556-576.
  • Seçken, N., Yılmaz, A.ve Morgil, F. İ. (1998). Öğrencilerin kimyasal olay ile çevre ve yaşam arasında kurdukları ilişkilerin araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 37-44.
  • Şen, A. İ. (2003). İlköğretim öğrencilerinin ışık, görme ve aynalar konusundaki kavram yanılgılarının ve öğrenme zorluklarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 176-185.
  • Şen, Ş. ve Yılmaz, A. (2012). Erime ve çözünme ile ilgili kavram yanılgılarının ontoloji temelinde incelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 54-72.
  • Şendur, G., Toprak, M. and Pekmez, E. Ş. (2008). Buharlaşma ve kaynama konularındaki kavram yanılgılarının önlenmesinde analoji yönteminin etkisi. Ege Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 37-58.
  • Şenocak, E. ve Taşkesenligil, Y. (2005). Probleme dayalı öğrenme ve fen eğitiminde uygulanabilirliği. Kastomonu Eğitim Dergisi, 13(2), 359-366.
  • Taşdemir, A., Demirbaş, M. (2010). İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde gördükleri konulardaki kavramları günlük yaşamla ilişkilendirebilme düzeyleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 7(1), 124-148.
  • Tytler, R. (2000). A comparison of year 1 and year 6 students’ conceptions of evaporation and condensation: dimensions of conceptual progression. International Journal of Science Education, 22(5), 447-467.
  • Whitelegg, E. and Parry, M. (1999). Real life contexts for learning physics: Meanings, Issues and Practice. Physical Education, 34(2), 68-72.
  • Yavuz, S. ve Çelik, G. (2013). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin gazlar konusundaki kavram yanılgılarına tahmin et-gözle-açıkla tekniğinin etkisi. Karaelmas Journal of Educational Sciences, 1 (2013) 1-20.
  • Yiğit, N., Devecioğlu Y. ve Ayvacı, H. (2002). İlköğretim fen bilgisi öğrencilerin fen kavramlarını günlük yaşamdaki olgu ve olaylarla ilişkilendirme düzeyleri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Erdal Canpolat 0000-0002-1167-0881

Kübra Ayyıldız Bu kişi benim 0000-0002-8028-6058

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Canpolat, E., & Ayyıldız, K. (2019). 8. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersi Bilgilerini Günlük Yaşam İle İlişkilendirebilme Düzeyleri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 21-39.
AMA Canpolat E, Ayyıldız K. 8. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersi Bilgilerini Günlük Yaşam İle İlişkilendirebilme Düzeyleri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Ocak 2019;3(1):21-39.
Chicago Canpolat, Erdal, ve Kübra Ayyıldız. “8. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersi Bilgilerini Günlük Yaşam İle İlişkilendirebilme Düzeyleri”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3, sy. 1 (Ocak 2019): 21-39.
EndNote Canpolat E, Ayyıldız K (01 Ocak 2019) 8. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersi Bilgilerini Günlük Yaşam İle İlişkilendirebilme Düzeyleri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3 1 21–39.
IEEE E. Canpolat ve K. Ayyıldız, “8. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersi Bilgilerini Günlük Yaşam İle İlişkilendirebilme Düzeyleri”, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 3, sy. 1, ss. 21–39, 2019.
ISNAD Canpolat, Erdal - Ayyıldız, Kübra. “8. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersi Bilgilerini Günlük Yaşam İle İlişkilendirebilme Düzeyleri”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3/1 (Ocak 2019), 21-39.
JAMA Canpolat E, Ayyıldız K. 8. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersi Bilgilerini Günlük Yaşam İle İlişkilendirebilme Düzeyleri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019;3:21–39.
MLA Canpolat, Erdal ve Kübra Ayyıldız. “8. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersi Bilgilerini Günlük Yaşam İle İlişkilendirebilme Düzeyleri”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 3, sy. 1, 2019, ss. 21-39.
Vancouver Canpolat E, Ayyıldız K. 8. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersi Bilgilerini Günlük Yaşam İle İlişkilendirebilme Düzeyleri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019;3(1):21-39.

Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Tel: +90 222 335 05 79          Faks: +90 222 335 05 73          E-posta: aujef@anadolu.edu.tr

İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef

ZZPdzvlpK9r_Df9C3M7j1rNRi7hhHRvPhlklJ3lfi5jk86Jd1s0Y5wcQ1QgbVaAP5Q=w300-rw  32GbAQWrubLZX4mVPClpLN0fRbAd3ru5BefccDAj7nKD8vz-_NzJ1ph_4WMYNefp3A=w300-rw  aYbdIM1abwyVSUZLDKoE0CDZGRhlkpsaPOg9tNnBktUQYsXflwknnOn2Ge1Yr7rImGk=w300-rw


by-nc-sa.png

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.