Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Acquisition Based Assessment on Web in Life Science Courses

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 3, 213 - 226, 31.07.2019
https://doi.org/10.34056/aujef.585319

Öz

The purpose of this study is to develop a web
based assessment tool in social studies course, to describe development and to
determine how much students achieve to “HB.1.6.5. Distinguishes the materials
that can be recycled” acquisition in Life in Nature Unit at first grade. For
this purpose, the study is designed as mixed method research where both
quantitative and qualitative methods are used. The participants of the study
consisted of students attending the first grade of a primary school with a
middle socio-economic environment in the spring semester of the 2018-2019
academic year. Quantitative data of the study were based on the scores they
achieved. The qualitative data of the study were collected through
semi-structured interviews. According to the results obtained in the research;
apples were placed in the right place most, and bags and cups were the least
correctly placed items. In addition, when the students choose the trash bin or
any of the recycling bins, the state of the visuals in the assessment tool is
another finding that affects their decisions. Finally, the students used the
assessment tool easily and it was seen that they enjoyed this process and
partially gained the related gain.

Kaynakça

  • Akça, M. A., Barut, E., ve Önder, R. (2014). Fen Bilgisi Eğitimi için Web Tabanlı Öğrenme Ortamı. International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology (s. 190-196). Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi. An, Y.-J., Aworuwa, B., Ballard, G., ve Williams, K. (2010). Teaching with Web 2.0 Technologies: Benefits, Barriers and Best Practices. International Journal of Instructional Technology and Distance Learning, 7, 41-48. Anılan, H., ve Kılıç, Z. (2010). Hayat bilgisi dersinde kullanılan performans değerlendirmeye ilişkin öğretmen görüşleri. e-Journal of New World Sciences Academy, 5(3), 1356-1369. Baki, A., ve Gökçek, T. (2012). Karma Yöntem Araştırmalarına Genel Bir Bakış. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 1-21. Creswell, J. W. (2008). Educational research: planning, conducting and evaluating quantitaive and qualitative research (3. ed.). New Jersey: Pearson Education, Inc. Upper Saddle River. Çetin, O. (2010). Fen ve teknoloji dersinde çoklu ortam tasarım modeline göre hazırlanmış web tabanlı öğretim içeriğinin öğrenci başarı ve tutumlarına etkisi ile içeriğe yönelik öğretmen ve öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Doktora tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir. Çetinkaya, M., ve Taş, E. (2016). Web Destekli ve Etkinlik Temelli Ölçme Değerlendirme Materyali Geliştirilmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 21-28. Duban, N., ve Küçükyılmaz, E. A. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının alternatif ölçme değerlendirme yöntem ve tekniklerinin uygulama okullarında kullanımına ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 7(3), 769-784. Eyal, L. (2012). Digital Assessment Literacy — the Core Role of the Teacher in a Digital Environment. International Forum of Educational Technology & Society, 15(2), 37–49. Fırat, M., Kabakçı Yurdakul, I., ve Ersoy, A. (2014). Bir eğitim teknolojisi araştırmasına dayalı olarak karma yöntem araştırması deneyimi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi - Journal of Qualitative Research in Education, 2(1), 65-86. [Online]: www.enadonline.com, doi: 10.14689/issn.2148-2624.1.2s3m Gay, L. R., Mills, G. E., ve Airasian, P. W. (2006). Educational research: competencies for analysis and applications (8. Baskı b.). New Jersey: Pearson Education. Gömleksiz, M. N., Yıldırım, F., ve Yetkiner, A. (2011). Hayat bilgisi dersinde alternatif ölçme değerlendirme tekniklerinin kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. e-Journal of New World Sciences Academy, 823-840. Güleryüz, H. (2008). Hayat Bilgisi Öğretimi ve Programı. Pegem Akademi Yayıncılık. Güneş, T., Dilek, N. Ş., Hoplan, M., Çelikoğlu, M., & Demir, E. S. (2010). Teachers' opinions on alternative assessment and their applications. International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 925-935. Johnson, B., ve Christensen, L. (2008). Educational research: quantitative, qualitative and mixed approaches (3. ed.). California: SAGE. Johnson, R. B., ve Onwuegbuzie, A. J. (2004). Mixed Methods Research:A Research Paradigm Whose Time Has Come. Educational Researcher, 33(7), 14-26. 11 20, 2018 tarihinde http://www.aera.net/uploadedfiles/journals_and_publications/journals/educational_researcher/volume_33_no_7/03erv33n7_johnson.pdf adresinden alındı Kabapınar, Y. (2012). Kuramdan Uygulamaya Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi (Geliştirilmiş 3. b.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Kanatlı, F. (2008). Alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri konusunda sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Hatay: Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Karaman, S. (2007). Ders Web Sayfaları: Özellikleri, Hazırlanması, Kullanımı ve Öğretim Elemanlarının Tutumları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 7 (13), 47-68. Karamustafaoğlu, S., Çağlak, A., ve Meşeci, B. (2012). Alternatif ölçme değerlendirme araçlarına ilişkin sınıf öğretmenlerinin öz yeterlilikleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 167-179. Kaya, A., Balay, R., ve Göçen, A. (2012). Öğretmenlerin alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine ilişkin bilme, uygulama ve eğitim ihtiyacı düzeyleri. International Journal of Human Sciences, 9(2), 1229- 1259. Kilmen, S., ve Kösterelioğlu, İ. (2017). Öğretmenlerin tamamlayıcı değerlendirme yaklaşımlarına yönelik görüşlerinin CHAID analizi ile incelenmesi. İlköğretim Online, 16(1), 256-273. Küçük, M. (2006). İlköğretimde çoklu ortam ve bilgisayar kullanımının gerekliliği. Yüksek lisans tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya. MEB. (2018). Hayat bilgisi dersi öğretim programı (ilkokul 1,2 ve 3.sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. Ören, F. Ş., Ormancı, Ü., ve Evrekli, E. (2014). Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ile Bu Yaklaşımlara İlişkin Öz-Yeterlilikleri. Eğitim ve Bilim, 39(173), 101-116. Özdener, N. ve Çelen, B. (2009). The Effects of Web Based Educational Drills in Competitive Atmosphere on Motivation and Learning. Procedia Social and Behavioral Sciences. 1, 1485–1490. Paliç, G., ve Akdeniz, A. R. (2012). Beyin Temelli Öğrenmeye Dayalı Web Destekli Bir Öğretim Materyalinin Tasarlanması ve Değerlendirilmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 6(1), 67-93. Polat, E. ve Varol, A. (2012). Eğitsel Bilgisayar Oyunlarının Akademik Başarıya Etkisi: Sosyal Bilgiler Dersi Örneği. Akademik Bilişim. Prensky, M. (2007). Digital game-based learning. St. Paul: Paragon House Ed . Tay, B. (2017). Hayat bilgisi: Hayatın bilgisi. B. Tay (Ed.), Etkinlik örnekleriyle hayat bilgisi öğretimi (s. 1-42). Ankara: Pegem Akademi. Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Hayat Bilgisi Dersinde Kazanıma Dayalı Web Tabanlı Değerlendirme

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 3, 213 - 226, 31.07.2019
https://doi.org/10.34056/aujef.585319

Öz

Bu çalışmanın amacı, hayat bilgisi dersinde web tabanlı bir değerlendirme aracı geliştirmek ve öğrencilerin birinci sınıf Doğada Hayat ünitesinde yer alan “HB.1.6.5. Geri dönüşümü yapılabilecek maddeleri ayırt eder.” kazanımına ne kadar ulaşabildiklerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda nitel ve nicel araştırma yaklaşımlarının birlikte kullanıldığı karma desenden yararlanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2018-2019 eğitim öğretim yılının bahar döneminde orta sosyo-ekonomik çevreye sahip bir ilkokulun birinci sınıfına devam eden öğrenciler oluşturmuştur. Araştırmanın nicel verileri; öğrencilerin değerlendirme aracından elde ettikleri skorlara dayalı olarak toplanmıştır. Araştırmanın nitel boyutundaki veriler ise öğrencilerle gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre; elma en çok doğru yere yerleştirilen, poşet ve bardak ise en az doğru yerleştirilen öğe olmuştur. Ayrıca öğrencilerin çöp kutusunu veya geri dönüşüm kutularından herhangi birini seçmelerinde değerlendirme aracındaki görsellerin durumu onların kararlarını etkilediği elde edilen bir başka bulgudur. Son olarak öğrenciler değerlendirme aracını rahatlıkla kullanmış ve bu süreçten keyif aldıkları ve ilgili kazanımı kısmen edindikleri görülmüştür.

Kaynakça

  • Akça, M. A., Barut, E., ve Önder, R. (2014). Fen Bilgisi Eğitimi için Web Tabanlı Öğrenme Ortamı. International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology (s. 190-196). Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi. An, Y.-J., Aworuwa, B., Ballard, G., ve Williams, K. (2010). Teaching with Web 2.0 Technologies: Benefits, Barriers and Best Practices. International Journal of Instructional Technology and Distance Learning, 7, 41-48. Anılan, H., ve Kılıç, Z. (2010). Hayat bilgisi dersinde kullanılan performans değerlendirmeye ilişkin öğretmen görüşleri. e-Journal of New World Sciences Academy, 5(3), 1356-1369. Baki, A., ve Gökçek, T. (2012). Karma Yöntem Araştırmalarına Genel Bir Bakış. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 1-21. Creswell, J. W. (2008). Educational research: planning, conducting and evaluating quantitaive and qualitative research (3. ed.). New Jersey: Pearson Education, Inc. Upper Saddle River. Çetin, O. (2010). Fen ve teknoloji dersinde çoklu ortam tasarım modeline göre hazırlanmış web tabanlı öğretim içeriğinin öğrenci başarı ve tutumlarına etkisi ile içeriğe yönelik öğretmen ve öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Doktora tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir. Çetinkaya, M., ve Taş, E. (2016). Web Destekli ve Etkinlik Temelli Ölçme Değerlendirme Materyali Geliştirilmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 21-28. Duban, N., ve Küçükyılmaz, E. A. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının alternatif ölçme değerlendirme yöntem ve tekniklerinin uygulama okullarında kullanımına ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 7(3), 769-784. Eyal, L. (2012). Digital Assessment Literacy — the Core Role of the Teacher in a Digital Environment. International Forum of Educational Technology & Society, 15(2), 37–49. Fırat, M., Kabakçı Yurdakul, I., ve Ersoy, A. (2014). Bir eğitim teknolojisi araştırmasına dayalı olarak karma yöntem araştırması deneyimi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi - Journal of Qualitative Research in Education, 2(1), 65-86. [Online]: www.enadonline.com, doi: 10.14689/issn.2148-2624.1.2s3m Gay, L. R., Mills, G. E., ve Airasian, P. W. (2006). Educational research: competencies for analysis and applications (8. Baskı b.). New Jersey: Pearson Education. Gömleksiz, M. N., Yıldırım, F., ve Yetkiner, A. (2011). Hayat bilgisi dersinde alternatif ölçme değerlendirme tekniklerinin kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. e-Journal of New World Sciences Academy, 823-840. Güleryüz, H. (2008). Hayat Bilgisi Öğretimi ve Programı. Pegem Akademi Yayıncılık. Güneş, T., Dilek, N. Ş., Hoplan, M., Çelikoğlu, M., & Demir, E. S. (2010). Teachers' opinions on alternative assessment and their applications. International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 925-935. Johnson, B., ve Christensen, L. (2008). Educational research: quantitative, qualitative and mixed approaches (3. ed.). California: SAGE. Johnson, R. B., ve Onwuegbuzie, A. J. (2004). Mixed Methods Research:A Research Paradigm Whose Time Has Come. Educational Researcher, 33(7), 14-26. 11 20, 2018 tarihinde http://www.aera.net/uploadedfiles/journals_and_publications/journals/educational_researcher/volume_33_no_7/03erv33n7_johnson.pdf adresinden alındı Kabapınar, Y. (2012). Kuramdan Uygulamaya Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi (Geliştirilmiş 3. b.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Kanatlı, F. (2008). Alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri konusunda sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Hatay: Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Karaman, S. (2007). Ders Web Sayfaları: Özellikleri, Hazırlanması, Kullanımı ve Öğretim Elemanlarının Tutumları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 7 (13), 47-68. Karamustafaoğlu, S., Çağlak, A., ve Meşeci, B. (2012). Alternatif ölçme değerlendirme araçlarına ilişkin sınıf öğretmenlerinin öz yeterlilikleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 167-179. Kaya, A., Balay, R., ve Göçen, A. (2012). Öğretmenlerin alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine ilişkin bilme, uygulama ve eğitim ihtiyacı düzeyleri. International Journal of Human Sciences, 9(2), 1229- 1259. Kilmen, S., ve Kösterelioğlu, İ. (2017). Öğretmenlerin tamamlayıcı değerlendirme yaklaşımlarına yönelik görüşlerinin CHAID analizi ile incelenmesi. İlköğretim Online, 16(1), 256-273. Küçük, M. (2006). İlköğretimde çoklu ortam ve bilgisayar kullanımının gerekliliği. Yüksek lisans tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya. MEB. (2018). Hayat bilgisi dersi öğretim programı (ilkokul 1,2 ve 3.sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. Ören, F. Ş., Ormancı, Ü., ve Evrekli, E. (2014). Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ile Bu Yaklaşımlara İlişkin Öz-Yeterlilikleri. Eğitim ve Bilim, 39(173), 101-116. Özdener, N. ve Çelen, B. (2009). The Effects of Web Based Educational Drills in Competitive Atmosphere on Motivation and Learning. Procedia Social and Behavioral Sciences. 1, 1485–1490. Paliç, G., ve Akdeniz, A. R. (2012). Beyin Temelli Öğrenmeye Dayalı Web Destekli Bir Öğretim Materyalinin Tasarlanması ve Değerlendirilmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 6(1), 67-93. Polat, E. ve Varol, A. (2012). Eğitsel Bilgisayar Oyunlarının Akademik Başarıya Etkisi: Sosyal Bilgiler Dersi Örneği. Akademik Bilişim. Prensky, M. (2007). Digital game-based learning. St. Paul: Paragon House Ed . Tay, B. (2017). Hayat bilgisi: Hayatın bilgisi. B. Tay (Ed.), Etkinlik örnekleriyle hayat bilgisi öğretimi (s. 1-42). Ankara: Pegem Akademi. Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Pınar Girmen 0000-0001-6194-8354

İrfan Süral Bu kişi benim 0000-0003-2232-9483

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Girmen, P., & Süral, İ. (2019). Hayat Bilgisi Dersinde Kazanıma Dayalı Web Tabanlı Değerlendirme. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(3), 213-226. https://doi.org/10.34056/aujef.585319
AMA Girmen P, Süral İ. Hayat Bilgisi Dersinde Kazanıma Dayalı Web Tabanlı Değerlendirme. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Temmuz 2019;3(3):213-226. doi:10.34056/aujef.585319
Chicago Girmen, Pınar, ve İrfan Süral. “Hayat Bilgisi Dersinde Kazanıma Dayalı Web Tabanlı Değerlendirme”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3, sy. 3 (Temmuz 2019): 213-26. https://doi.org/10.34056/aujef.585319.
EndNote Girmen P, Süral İ (01 Temmuz 2019) Hayat Bilgisi Dersinde Kazanıma Dayalı Web Tabanlı Değerlendirme. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3 3 213–226.
IEEE P. Girmen ve İ. Süral, “Hayat Bilgisi Dersinde Kazanıma Dayalı Web Tabanlı Değerlendirme”, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 3, sy. 3, ss. 213–226, 2019, doi: 10.34056/aujef.585319.
ISNAD Girmen, Pınar - Süral, İrfan. “Hayat Bilgisi Dersinde Kazanıma Dayalı Web Tabanlı Değerlendirme”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3/3 (Temmuz 2019), 213-226. https://doi.org/10.34056/aujef.585319.
JAMA Girmen P, Süral İ. Hayat Bilgisi Dersinde Kazanıma Dayalı Web Tabanlı Değerlendirme. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019;3:213–226.
MLA Girmen, Pınar ve İrfan Süral. “Hayat Bilgisi Dersinde Kazanıma Dayalı Web Tabanlı Değerlendirme”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 3, sy. 3, 2019, ss. 213-26, doi:10.34056/aujef.585319.
Vancouver Girmen P, Süral İ. Hayat Bilgisi Dersinde Kazanıma Dayalı Web Tabanlı Değerlendirme. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019;3(3):213-26.

Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Tel: +90 222 335 05 79          Faks: +90 222 335 05 73          E-posta: aujef@anadolu.edu.tr

İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef

ZZPdzvlpK9r_Df9C3M7j1rNRi7hhHRvPhlklJ3lfi5jk86Jd1s0Y5wcQ1QgbVaAP5Q=w300-rw  32GbAQWrubLZX4mVPClpLN0fRbAd3ru5BefccDAj7nKD8vz-_NzJ1ph_4WMYNefp3A=w300-rw  aYbdIM1abwyVSUZLDKoE0CDZGRhlkpsaPOg9tNnBktUQYsXflwknnOn2Ge1Yr7rImGk=w300-rw


by-nc-sa.png

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.