Bu araştırmanın amacı, eğitimde teknoloji entegrasyonuna yönelik 2015-2020 yılları arasında yapılan çalışmaları betimsel içerik analizi yöntemi çerçevesinde inceleyerek, alan yazındaki genel eğilimi ortaya koymaktır. Araştırmada 2015-2020 yılları arasındaki eğitimde teknoloji entegrasyonu kavramı üzerine TR Dizin ve YÖK Tez Merkezi’nde yer alan çalışmalara ulaşılarak gerekli şartları sağlayan 56 çalışma incelenmiştir. Çalışmalar araştırmanın türü, araştırmanın yılı, araştırma yaklaşımı, araştırma modeli/deseni, katılımcı büyüklüğü, katılımcı grup türü, veri toplama aracı ve veri analiz yöntemi dikkate alınarak analiz edilmiştir. Araştırma verileri içerik analizi ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda eğitimde teknoloji entegrasyonu konusunun en çok yüksek lisans tezlerinde çalışıldığı belirlenmiştir. Eğitimde teknoloji entegrasyonu çalışmaları son beş yıl içerisinde en çok 2019 yılında yürütülmüştür. Çalışmalarda en fazla nicel araştırma yönteminin kullanıldığı belirlenmiştir. Araştırmada incelenen çalışmalarda en fazla kullanılan desenin durum çalışması olduğu tespit edilmiştir. En fazla çalışılan katılımcı büyüklüğünün 0-100 kişi arasında yer aldığı, katılımcı grup açısından en çok öğretmenlerle çalışıldığı tespit edilmiştir. Çalışmalarda veri toplama aracı olarak en fazla ölçek kullanıldığı belirlenmiştir. İncelenen çalışmalarda veri analizi açısından daha çok içerik analizi kullanılmıştır. Elde edilen veriler alan yazındaki çalışmalar çerçevesinde tartışılmıştır. Araştırma sonucunda, alan yazın incelemelerinden hareketle teknoloji entegrasyonuna ilişkin gelecek araştırmalara ve uygulayıcılara öneriler sunulmuştur. İlerideki çalışmalarda daha geniş bir zaman dilimindeki ve farklı veritabanlarındaki çalışmalar dahil edilerek, eğitimde teknoloji entegrasyonu çalışmalarına kapsamlı bir bakış sunulabilir. Nitel araştırma yöntemi olay ve olguların daha derinlemesine incelenmesini sağladığı için nitel ve karma yöntemlerin kullanıldığı eğitimde teknoloji entegrasyonuna dair çalışmalar yürütülebilir.
betimsel içerik analizi eğitim teknolojileri teknoloji entegrasyonu
This study uses the descriptive content analysis method to uncover the general trend in the literature by reviewing works on technology integration in education from 2015 to 2020. In the study, 56 papers on the notion of technology integration in education between the years 2015 and 2020 were investigated by reaching the studies in TR Index and YOK Thesis Center that met the relevant parameters. Content analysis was used to examine the research data. As a consequence of the research, it was discovered that master's theses on technology integration in education were the most popular. In the previous five years, the majority of technology integration studies in education have been conducted. The most quantitative research method was determined to be applied in the experiments. The case study was found to be the most commonly employed design among the studies analyzed in the study. It has been established that the most commonly examined participant size is between 0 and 100 people, with instructors being the most common participant group. The scale was found to be the most commonly used data collection tool in the research. In terms of data analysis, the majority of the research examined used content analysis. The information gathered was analyzed in the context of previous research. Based on literature evaluations, recommendations for future research and practitioners in the field of technology integration were offered as a consequence of the study.
descriptive content analyisis educational technologies technology integration
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derleme Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Tel: +90 222 335 05 79 Faks: +90 222 335 05 73 E-posta: aujef@anadolu.edu.tr
İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.