The purpose of this study is to examine the opinions of science teachers regarding the science course skill-based questions asked in the High School Transition System (LGS) exam. The phenomenology pattern, one of the qualitative research designs, was used in the research. The study group of the research consists of science teachers working in measurement and evaluation units in provincial directorates affiliated with the Ministry of National Education in different provinces of Turkey in the 2021-2022 academic year. The data of the research were collected with an interview form. In the findings of the research, It was determined that the concepts of attention, higher order thinking skills, life skills, 21st-century skills, difficulty, insufficient time, improvable questions, and incompatible with the textbook were prominent. As a result, it has been determined that students need to be careful and have high-level thinking skills and life skills to solve skill-based questions. Teachers stated that the questions were sometimes unnecessarily challenging, that students had time problems, and that they negatively affected their motivation. In addition, teachers pointed out that students could not complete the questions in the exam and stated that sufficient time should be given. From the teachers' opinions, it was understood that the questions were not compatible with the textbook.
Skill-based questions new generation questions science high school transition system LGS.
Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri branşında Liselere Geçiş Sistemi (LGS) sınavında sorulan beceri temelli sorulara ilişkin ölçme ve değerlendirme merkezinde çalışan fen bilimleri öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Türkiye’nin farklı illerindeki Millî Eğitim Bakanlığına bağlı il müdürlüklerinde ölçme ve değerlendirme merkezlerinde görev yapan 10 fen bilimleri öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmanın bulgularında; dikkat, üst düzey düşünme becerileri, yaşam becerileri, 21. yüzyıl becerileri, soruların zorluğu, yetersiz süre, iyileştirilebilir sorular ve ders kitabına uyumsuz sorular kavramlarının öne çıktığı belirlenmiştir. Sonuç olarak, beceri temelli soruları öğrencilerin çözebilmeleri için dikkatli olmaları gerektiği, üst düzey düşünme becerilerine ve yaşam becerilerine sahip olmaları gerektiği belirlenmiştir. Soruların bazen gereksiz derecede zorlayıcı olduğu ve bu durumun öğrencilerin motivasyonlarını olumsuz yönde etkilediği öğretmenlerce belirtilmiştir. Ayrıca öğretmenler öğrencilerin sınavda soruları yetiştiremediklerine dikkat çekerek yeterli süre verilmesi gerektiğini ifade etmişlerdir. Öğretmen görüşlerinden soruların ders kitabı ile uyum içerisinde olmadığı anlaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar ışığında öğrencilere daha fazla zaman verilmesi gerektiği, soruların öğrencilerin seviyesine göre hazırlanması gerektiği, öğretim programı ve kitaplar gibi kaynakların bu sorular doğrultusunda güncellenmesi gerektiği gibi önerilerde bulunulmuştur.
Beceri temelli sorular yeni nesil sorular fen bilimleri liselere geçiş sistemi LGS.
Etik Kurul Beyanı Bu çalışma Çankırı Karatekin Üniversitesi Etik Kurulu (Evrak Tarih ve Sayısı: 28-06-2022 / 26) 28-06-2022 tarihli 2022/26 toplantısında alınan onay kararı ile yürütülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Fen Bilgisi Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 17 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 3 |
Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Tel: +90 222 335 05 79 Faks: +90 222 335 05 73 E-posta: aujef@anadolu.edu.tr
İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.