1999-2011 yılları arasında Türkiye’de üniversitelere öğrenci yerleştirme sisteminde adayların yerleştirme puanları, mezun oldukları ortaöğretim kurumlarına ve alanlarına göre farklı katsayılar kullanılarak hesaplanmıştır. Bu uygulamanın amacı adayları mezun oldukları alanlar ile ilgili yükseköğretim programlarına yönlendirmekti. Bu çalışma, farklı katsayı uygulamasının yerleştirmede ne derece etkili olduğunu belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada 2005 yılı Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi verileri kullanılmıştır. Farklı katsayı uygulaması ortadan kalktığında oluşacak yerleştirme tespit edilerek, ortaöğretim kurumlarından, üniversite programlarına yerleşen öğrenci sayılarındaki değişimler belirlenmiştir. Farklı katsayı uygulamasının ortadan kalkması genel liselerle imam hatip liselerinin lehine olurken, öğretmen liseleri ile meslek liselerinin aleyhine olmuştur. Bunun ana sebebi, adayların alanlarında yerleşebilecekleri yükseköğretim programlarının kontenjanları ile bu alanlardan mezun aday sayıları karşılaştırıldığında önemli bir orantısızlığın bulunmasıdır.
Üniversitelere Öğrenci Yerleştirme Sistemi ÖSS Katsayı Uygulaması Eğitim Maliyeti
In the college admissions system, student placement scores were computed by using different coefficients for different high school types and graduation fields between the years 1999 and 2011. The aim of this policy was to direct the students to the college programs related to their high school education. The objective of this paper is to determine the effects of different coefficients’ policy on placement results. College admissions data of the year 2005 is used in the analysis. We compare the policy applying different coefficients to the policy which applies the same coefficients. We find that general and religious high school graduates will benefit, and teacher training and vocational high school graduates will lose under the policy with equal coefficients. This is because the ratio between the number of high school graduates from a certain
field and the capacity of college programs related to this field differs significantly.
College Admission System OSS Coefficient Implementation Cost of Education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Nisan 2015 |
Gönderilme Tarihi | 3 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 70 Sayı: 1 |