Aim: In 2002 -2003 education term, Ankara University School of Medicine introduced an inte-grated, student-centered curriculum composed primarily of competency-based professional skills and problem-based courses. Prior to the introduction of the new curriculum, a discipline-based, traditional curriculum was used. Both curricula ran parallel until the last class of traditionally educated students graduated in 2007. The purpose of this study was to compare the empathy scores in medical students in their fifth year in relation to their curricula
Amaç: 2002-2003 Eğitim Öğretim yılında Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi, yeterliğe-dayalı
profesyonel becerilerin ve probleme dayalı öğrenme oturumlarının olduğu, entegre, öğrenci
merkezli bir müfredata geçmiștir. Bundan önceki yıllarda disipline-dayalı, geleneksel müfredat ile
eğitim verilmiștir. Bu nedenle her iki müfredat, paralel olarak geleneksel müfredatla eğitim gören
öğrenciler 2007 yılında mezun olana kadar devam etmiștir. Bu çalıșmanın amacı, Ankara Üniversitesi
Tıp Fakültesinde yürütülmekte olan iki farklı eğitim sistemi ile (klasik ve entegre) eğitim gören
Dönem 5 öğrencilerinin, empati beceri düzeylerini karșılaștırmaktır.
Metot: Çalıșma grubunu 2005-2006 Eğitim-Öğretim Yılında klasik sistemle eğitim gören 194 Dönem
5 öğrencisi ve 2006-2007 Eğitim-Öğretim Yılında entegre sistemle eğitim gören 127 Dönem 5
öğrencisi olușturmaktadır. 321 öğrencinin verileri, her biri 7 dereceli 20 maddeden olușan “Jefferson
Empati Skalası” ile toplanmıștır. Dönem 5 öğrencilerinin empati skorlarının farklılık gösterip
göstermediğini test etmek için t-testi kullanılmıștır.
Bulgular: Bulgular, Dönem 5 öğrencilerinin empati skorlarında iki farklı eğitim sistemine göre anlamlı
bir farklılık olduğunu göstermiștir.
Sonuç: Bu çalıșma, öğrenci merkezli müfredatın öğrencilerin empati skorları üzerindeki etkisini gösteren
bir ön çalıșma niteliğindedir. Yazarlar, yeni müfredatın öğrencilerin empati düzeylerini
arttırmada etkili olabileceğini öne sürmektedirler. Fakat çalıșmanın sınırlılıkları göz önünde
bulundurularak sonuçların genelleme yapmadan önce dikkatle yorumlanması gerekir. Bunun için
daha iyi organize edilmiș çalıșmalara gerek vardır.
Empati Müfredat değișimi Tıp Eğitimi Profesyonel Gelișim Kendi Kendini Değerlendirme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 66 Sayı: 2 |