BibTex RIS Kaynak Göster

Assessment of medical students’ clinical reasoning skills in the problem based learning-integrated curriculum

Yıl 2012, Cilt: 65 Sayı: 2, 91 - 96, 01.02.2012
https://doi.org/10.1501/Tipfak_000000815

Öz

Kaynakça

  • Groves M, O’Rourke P, Alexander H. Clini- cal Reasoning: The Relative Contribution of Identification, Interpretation and Hypo- thesis Errors to Misdiagnosis. Medical Teacher 2003; 25:621-625.
  • Charlin B, Tardif J, Boshuizen HPA. Scripts and medical diagnostic knowledge: Theory and applications for clinical reasoning in- struction and research. Academic Medicine 2000; 75: 182-190.
  • Groves M, Scott I, Alexander H. Assesing Clinical Reasoning: A Method to Monitor Its Development in a PBL Curriculum. Medical Teacher 2002; 24:507-515.
  • Newble D, Norman G and van der Vleuten C. Assesing clinical reasoning. In: Higgs J, Jones M. eds. Clinical Reasoning in the Health Professions. 2nd ed. Edinburg: But- terworth-Heinemann; 2000. p.156-165.
  • Allen VG, Arocha JF, Patel VL. Evaluating evidence against diagnostic hypotheses in clinical decision making by students, resi- dents and physicians. International Journal of Medical Informatics 1998; 51:91-105.
  • Thomas RE. Problem-based learning: mea- surable outcomes. Medical Education 1997; 31:320-329.
  • Nendaz MR, Raetzo MA Junod AF, Vu NV. Teaching Diagnostic Skills: Clinical Vig- nettes or Chief Complaints?, Advances in Health Sciences Education 2000;5:3-10.
  • Bowen JL. Educational strategies to pro- mote Clinical Diagnostic Reasoning. The New England Journal of Medicine 2006; 355:2217-2225.
  • Maudsley G, Strivens EJ. ‘Science’, ‘critical thinking’ and ‘competence’ for Tomor- row’s Doctors. A review of terms and con- cepts. Medical Education 2000; 34:53-60.
  • Eshach H, Bitterman H. From Case-based Reasoning to Problem-based Learning. Academic Medicine 2003; 78:491-496.
  • Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası 2012, 65 (2)
  • Assessment of Medical Students Clinical Reasoning Skills in the Problem Based Learning – Integrated Curriculum

Probleme-Dayalı Öğrenme, Entegre Eğitim Programında Tıp Öğrencilerinin Klinik Akıl Yürütme Becerilerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2012, Cilt: 65 Sayı: 2, 91 - 96, 01.02.2012
https://doi.org/10.1501/Tipfak_000000815

Öz

Amaç: Çalıșmanın amacı, Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde öğrencilerin klinik akıl yürütme
becerilerini değerlendirmektir. Çalıșma, 2006-2007 akademik yılında 156 Dönem 3 (%64) ve 98
Dönem 5 (%72) öğrenci ile yürütülmüștür.
Materyal ve yöntem: Groves ve diğerleri (2002) tarafından geliștirilen klinik akıl yürütme
problemleri (CRPs) kullanılmıștır. CRPs güvenirlik katsayısı, Cronbach Alfa, 0.76 bulunmuștur.
Bulgular: Çalıșma grubunun ortalama toplam CRPs puanı 159,69 ± 36,19 (maksimum344)
bulunmuștur. Dönem 5 öğrencilerinin ortalama toplam CRPs puanının Dönem 3
öğrencilerinden daha yüksek olduğu (p < .001) gözlenmiștir.
Çalıșma grubundaki öğrencilerin yaklașık dörtte üçü, 10 klinik problemden 7’sinde en azından
bir güçlü hipotez olușturmuștur. Öğrencilerin en az güçlü hipotez yarattığı klinik problemler,
klinik akıl yürütme performanslarının en düșük olduğu klinik problemlerdir. Dönem 5
öğrencilerinin güçlü hipotez yaratma oranı, Dönem 3 öğrencilerinden daha yüksektir (p < .001).
Sonuç: Çalıșmadan elde edilen bulgular, klinik akıl yürütme performansı ve hipotez yaratmada
deneyimli öğrencilerin deneyimsiz öğrencilere gore daha iyi olduğunu göstermiștir. Bu bulgular,
CRPs’nin tıp eğitiminde klinik akıl yürütmenin değerlendirilmesinde geçerli ve güvenilir
șekilde kullabileceğini ortaya koymuștur.

Kaynakça

  • Groves M, O’Rourke P, Alexander H. Clini- cal Reasoning: The Relative Contribution of Identification, Interpretation and Hypo- thesis Errors to Misdiagnosis. Medical Teacher 2003; 25:621-625.
  • Charlin B, Tardif J, Boshuizen HPA. Scripts and medical diagnostic knowledge: Theory and applications for clinical reasoning in- struction and research. Academic Medicine 2000; 75: 182-190.
  • Groves M, Scott I, Alexander H. Assesing Clinical Reasoning: A Method to Monitor Its Development in a PBL Curriculum. Medical Teacher 2002; 24:507-515.
  • Newble D, Norman G and van der Vleuten C. Assesing clinical reasoning. In: Higgs J, Jones M. eds. Clinical Reasoning in the Health Professions. 2nd ed. Edinburg: But- terworth-Heinemann; 2000. p.156-165.
  • Allen VG, Arocha JF, Patel VL. Evaluating evidence against diagnostic hypotheses in clinical decision making by students, resi- dents and physicians. International Journal of Medical Informatics 1998; 51:91-105.
  • Thomas RE. Problem-based learning: mea- surable outcomes. Medical Education 1997; 31:320-329.
  • Nendaz MR, Raetzo MA Junod AF, Vu NV. Teaching Diagnostic Skills: Clinical Vig- nettes or Chief Complaints?, Advances in Health Sciences Education 2000;5:3-10.
  • Bowen JL. Educational strategies to pro- mote Clinical Diagnostic Reasoning. The New England Journal of Medicine 2006; 355:2217-2225.
  • Maudsley G, Strivens EJ. ‘Science’, ‘critical thinking’ and ‘competence’ for Tomor- row’s Doctors. A review of terms and con- cepts. Medical Education 2000; 34:53-60.
  • Eshach H, Bitterman H. From Case-based Reasoning to Problem-based Learning. Academic Medicine 2003; 78:491-496.
  • Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası 2012, 65 (2)
  • Assessment of Medical Students Clinical Reasoning Skills in the Problem Based Learning – Integrated Curriculum
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Meral Demirören

Özden Palaoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 65 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Demirören, M., & Palaoğlu, Ö. (2012). Probleme-Dayalı Öğrenme, Entegre Eğitim Programında Tıp Öğrencilerinin Klinik Akıl Yürütme Becerilerinin Değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası, 65(2), 91-96. https://doi.org/10.1501/Tipfak_000000815
AMA Demirören M, Palaoğlu Ö. Probleme-Dayalı Öğrenme, Entegre Eğitim Programında Tıp Öğrencilerinin Klinik Akıl Yürütme Becerilerinin Değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası. Şubat 2012;65(2):91-96. doi:10.1501/Tipfak_000000815
Chicago Demirören, Meral, ve Özden Palaoğlu. “Probleme-Dayalı Öğrenme, Entegre Eğitim Programında Tıp Öğrencilerinin Klinik Akıl Yürütme Becerilerinin Değerlendirilmesi”. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası 65, sy. 2 (Şubat 2012): 91-96. https://doi.org/10.1501/Tipfak_000000815.
EndNote Demirören M, Palaoğlu Ö (01 Şubat 2012) Probleme-Dayalı Öğrenme, Entegre Eğitim Programında Tıp Öğrencilerinin Klinik Akıl Yürütme Becerilerinin Değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası 65 2 91–96.
IEEE M. Demirören ve Ö. Palaoğlu, “Probleme-Dayalı Öğrenme, Entegre Eğitim Programında Tıp Öğrencilerinin Klinik Akıl Yürütme Becerilerinin Değerlendirilmesi”, Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası, c. 65, sy. 2, ss. 91–96, 2012, doi: 10.1501/Tipfak_000000815.
ISNAD Demirören, Meral - Palaoğlu, Özden. “Probleme-Dayalı Öğrenme, Entegre Eğitim Programında Tıp Öğrencilerinin Klinik Akıl Yürütme Becerilerinin Değerlendirilmesi”. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası 65/2 (Şubat 2012), 91-96. https://doi.org/10.1501/Tipfak_000000815.
JAMA Demirören M, Palaoğlu Ö. Probleme-Dayalı Öğrenme, Entegre Eğitim Programında Tıp Öğrencilerinin Klinik Akıl Yürütme Becerilerinin Değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası. 2012;65:91–96.
MLA Demirören, Meral ve Özden Palaoğlu. “Probleme-Dayalı Öğrenme, Entegre Eğitim Programında Tıp Öğrencilerinin Klinik Akıl Yürütme Becerilerinin Değerlendirilmesi”. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası, c. 65, sy. 2, 2012, ss. 91-96, doi:10.1501/Tipfak_000000815.
Vancouver Demirören M, Palaoğlu Ö. Probleme-Dayalı Öğrenme, Entegre Eğitim Programında Tıp Öğrencilerinin Klinik Akıl Yürütme Becerilerinin Değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası. 2012;65(2):91-6.