Amaç: Çalıșmanın amacı, Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde öğrencilerin klinik akıl yürütme
becerilerini değerlendirmektir. Çalıșma, 2006-2007 akademik yılında 156 Dönem 3 (%64) ve 98
Dönem 5 (%72) öğrenci ile yürütülmüștür.
Materyal ve yöntem: Groves ve diğerleri (2002) tarafından geliștirilen klinik akıl yürütme
problemleri (CRPs) kullanılmıștır. CRPs güvenirlik katsayısı, Cronbach Alfa, 0.76 bulunmuștur.
Bulgular: Çalıșma grubunun ortalama toplam CRPs puanı 159,69 ± 36,19 (maksimum344)
bulunmuștur. Dönem 5 öğrencilerinin ortalama toplam CRPs puanının Dönem 3
öğrencilerinden daha yüksek olduğu (p < .001) gözlenmiștir.
Çalıșma grubundaki öğrencilerin yaklașık dörtte üçü, 10 klinik problemden 7’sinde en azından
bir güçlü hipotez olușturmuștur. Öğrencilerin en az güçlü hipotez yarattığı klinik problemler,
klinik akıl yürütme performanslarının en düșük olduğu klinik problemlerdir. Dönem 5
öğrencilerinin güçlü hipotez yaratma oranı, Dönem 3 öğrencilerinden daha yüksektir (p < .001).
Sonuç: Çalıșmadan elde edilen bulgular, klinik akıl yürütme performansı ve hipotez yaratmada
deneyimli öğrencilerin deneyimsiz öğrencilere gore daha iyi olduğunu göstermiștir. Bu bulgular,
CRPs’nin tıp eğitiminde klinik akıl yürütmenin değerlendirilmesinde geçerli ve güvenilir
șekilde kullabileceğini ortaya koymuștur.
Klinik akıl yürütme klinik akıl yürütme problemleri tıp eğitimi probleme dayalı öğrenme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 65 Sayı: 2 |