BibTex RIS Kaynak Göster

Bir Öğrenme ve Değerlendirme Yöntemi Olarak “Portfolyo” = Portfolio As A Learning and Assessment Method

Yıl 2009, Cilt: 62 Sayı: 1, 19 - 24, 01.01.2009
https://doi.org/10.1501/Tipfak_0000000707

Öz

Kaynakça

  • Somuncuoğlu Y., Yıldırım A. Öğrenme stra- tejileri: Teorik boyutlar, araştırma bulguları ve uygulama için ortaya koyduğu sonuçlar. Eğitim ve Bilim. 1998;22,110: 31-38.
  • Birenbaum M., Dochy F.R.C. Altervatives in assesment of achivment, learning proces- ses and prior knowledge. London: Kluwer Academic Publishers; 1996.
  • Doğan F.E. A suggested portfolyo develop- ment model for ELT students at Gazi Uni- versity. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi. 2001, Ankara.
  • Şahinkarakaş Ş. Portfolyo Assesment in Wri- ting Classes: Implementation and Asses- ment. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi. 1998, Adana
  • Norman C, Granlund E. Assesment of Stu- dent Achievement, U.S.A.,1998.
  • David M.F.B., Davis M.H., Harden R.M, et al. AMEE Medical Education Guide No. 24: Portfolyos as a method of student assesment. Medical Teacher. 2001;23(6):535ı551.
  • Elizondo-Montemayor L.L. How we as- sess students using an holistic standardi- zed assesment system. Medical Teacher. 2004;26,5:400-402.
  • McMullan M., Endacott R., Gray M. A., et al. Portfolios and assesment of compotence: a review of the literature. Journal of Advan- ced Nursing. 2003;41,3:283ı294.
  • Challis M. AMEE Medical Education Gui- de No.11 (revised): Portfolyo-based learning and assesment in medical education. Medi- cal Teacher. 1999;21,4:370-386.
  • Airasian P. W. Classroom Assessment. 2nd ed. U.S.A: McGraw - Hill, MC., 1994.
  • Driessen E.D., Van Tartwijk J., Vermunt J.D., et al. Use of portfolyos in early underg- raduate medical training. Medical Teacher. 2003;25,1:18-23.
  • Gordon J. Assessing students’ personal and professional developmant using portfol- yos and interviews. Medical Education. 2003;37:335-340.
  • Haladyna T. M. Writing Test Items to Eva- luate Higher Order Thinking. U.S.A: Allyn and Bacon.,1997.
  • Lim R.L., Granlund N.E. U.S.A: Measur- ment and Assesment in Teaching.,1995.
  • Cunningham G.K. London: Assesment In the Classroom. The Falmer Press, 1998.
  • Challis M. Portfolyo and assesment: Me- eting the challenge. Medical Teacher. 2001;23,5:437-440.

Bir Öğrenme ve Değerlendirme Yöntemi Olarak “Portfolyo”

Yıl 2009, Cilt: 62 Sayı: 1, 19 - 24, 01.01.2009
https://doi.org/10.1501/Tipfak_0000000707

Öz

Eğitim alanındaki gelişmelerle birlikte, öğrenme kavramı da gelişmekte “yaşam boyu öğrenme” boyutunda ele alınmaktadır. Eğitimdeki bu yeni anlayış doğrultusunda, değerlendirme yaklaşımları ve değerlendirme süreci yeniden düzenlenmekte ve yeni değerlendirme yaklaşımlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Alternatif değerlendirme başlığı altında yer alan değerlendirme yaklaşımlarından biri de portfolyodur. Portfolyo, tıp eğitiminde eğitimsel ve profesyonel çıktılarının değerlendirilmesinde geleneksel değerlendirme yöntemlerinin kısıtlılıklarını gidermek amacıyla giderek daha yaygın şekilde kullanılmaktadır. Bu yazı portfolyonun tanımı, güçlü yanları ve sınırlılıkları, kuramsal temelleri, kullanım amaçları, portfolyonun geliştirilme süreçleri ve değerlendirilmesi konularını içermektedir.

Kaynakça

  • Somuncuoğlu Y., Yıldırım A. Öğrenme stra- tejileri: Teorik boyutlar, araştırma bulguları ve uygulama için ortaya koyduğu sonuçlar. Eğitim ve Bilim. 1998;22,110: 31-38.
  • Birenbaum M., Dochy F.R.C. Altervatives in assesment of achivment, learning proces- ses and prior knowledge. London: Kluwer Academic Publishers; 1996.
  • Doğan F.E. A suggested portfolyo develop- ment model for ELT students at Gazi Uni- versity. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi. 2001, Ankara.
  • Şahinkarakaş Ş. Portfolyo Assesment in Wri- ting Classes: Implementation and Asses- ment. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi. 1998, Adana
  • Norman C, Granlund E. Assesment of Stu- dent Achievement, U.S.A.,1998.
  • David M.F.B., Davis M.H., Harden R.M, et al. AMEE Medical Education Guide No. 24: Portfolyos as a method of student assesment. Medical Teacher. 2001;23(6):535ı551.
  • Elizondo-Montemayor L.L. How we as- sess students using an holistic standardi- zed assesment system. Medical Teacher. 2004;26,5:400-402.
  • McMullan M., Endacott R., Gray M. A., et al. Portfolios and assesment of compotence: a review of the literature. Journal of Advan- ced Nursing. 2003;41,3:283ı294.
  • Challis M. AMEE Medical Education Gui- de No.11 (revised): Portfolyo-based learning and assesment in medical education. Medi- cal Teacher. 1999;21,4:370-386.
  • Airasian P. W. Classroom Assessment. 2nd ed. U.S.A: McGraw - Hill, MC., 1994.
  • Driessen E.D., Van Tartwijk J., Vermunt J.D., et al. Use of portfolyos in early underg- raduate medical training. Medical Teacher. 2003;25,1:18-23.
  • Gordon J. Assessing students’ personal and professional developmant using portfol- yos and interviews. Medical Education. 2003;37:335-340.
  • Haladyna T. M. Writing Test Items to Eva- luate Higher Order Thinking. U.S.A: Allyn and Bacon.,1997.
  • Lim R.L., Granlund N.E. U.S.A: Measur- ment and Assesment in Teaching.,1995.
  • Cunningham G.K. London: Assesment In the Classroom. The Falmer Press, 1998.
  • Challis M. Portfolyo and assesment: Me- eting the challenge. Medical Teacher. 2001;23,5:437-440.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Meral Demirören

Ayşen Melek Bu kişi benim

Ayşen Melek Aytuğ Koşan Bu kişi benim

Özden Paloğlu Bu kişi benim

Altuğ Koşan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 62 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demirören, M., Melek, A., Aytuğ Koşan, A. M., Paloğlu, Ö., vd. (2009). Bir Öğrenme ve Değerlendirme Yöntemi Olarak “Portfolyo”. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası, 62(1), 19-24. https://doi.org/10.1501/Tipfak_0000000707
AMA Demirören M, Melek A, Aytuğ Koşan AM, Paloğlu Ö, Koşan A. Bir Öğrenme ve Değerlendirme Yöntemi Olarak “Portfolyo”. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası. Ocak 2009;62(1):19-24. doi:10.1501/Tipfak_0000000707
Chicago Demirören, Meral, Ayşen Melek, Ayşen Melek Aytuğ Koşan, Özden Paloğlu, ve Altuğ Koşan. “Bir Öğrenme Ve Değerlendirme Yöntemi Olarak ‘Portfolyo’”. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası 62, sy. 1 (Ocak 2009): 19-24. https://doi.org/10.1501/Tipfak_0000000707.
EndNote Demirören M, Melek A, Aytuğ Koşan AM, Paloğlu Ö, Koşan A (01 Ocak 2009) Bir Öğrenme ve Değerlendirme Yöntemi Olarak “Portfolyo”. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası 62 1 19–24.
IEEE M. Demirören, A. Melek, A. M. Aytuğ Koşan, Ö. Paloğlu, ve A. Koşan, “Bir Öğrenme ve Değerlendirme Yöntemi Olarak ‘Portfolyo’”, Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası, c. 62, sy. 1, ss. 19–24, 2009, doi: 10.1501/Tipfak_0000000707.
ISNAD Demirören, Meral vd. “Bir Öğrenme Ve Değerlendirme Yöntemi Olarak ‘Portfolyo’”. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası 62/1 (Ocak 2009), 19-24. https://doi.org/10.1501/Tipfak_0000000707.
JAMA Demirören M, Melek A, Aytuğ Koşan AM, Paloğlu Ö, Koşan A. Bir Öğrenme ve Değerlendirme Yöntemi Olarak “Portfolyo”. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası. 2009;62:19–24.
MLA Demirören, Meral vd. “Bir Öğrenme Ve Değerlendirme Yöntemi Olarak ‘Portfolyo’”. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası, c. 62, sy. 1, 2009, ss. 19-24, doi:10.1501/Tipfak_0000000707.
Vancouver Demirören M, Melek A, Aytuğ Koşan AM, Paloğlu Ö, Koşan A. Bir Öğrenme ve Değerlendirme Yöntemi Olarak “Portfolyo”. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası. 2009;62(1):19-24.