Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Evaluation of Ankara Health High Schools Teachers' and Students' Methods, Instruments, Resources and Exaınination Techniques Used in Professional Subject Teaching

Yıl 2000, Cilt: 53 Sayı: 3, 173 - 179, 01.03.2000
https://doi.org/10.1501/Tipfak_0000000300

Öz

The aim of this study is to define the ideas of teachers and students of Health High Schools of Ankara, related to methods, instruments, resources and examination techniques used in professional subject teaching. With systematic sampling method 50 % of teachers (n=230) are chosen to the sample, student sample (n=302) is chosen according to number of the 2"cl and 4,h class students of professional health high schools with proportional stratified sampling method. Data was collected by the application of a questionnaire, statistical analysis was made vvith the use of SPSS. Both groups report that; in theoreticai teaching of vocational subjects the most used method is traditional lecturing and question-answer method, the most used evaluation technique is classical vvritten exam. For the first reasons of not being able to use different teaching methods and techniques and not being able to use different teaching materials teachers report the obligation of covering ali the subjects of educational program and lack or limitation of teaching materials in order.

ANKARA SAĞLIK MESLEK LİSELERİ ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİNİN MESLEK DERSLERİ ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN YÖNTEM, ARAÇ, KAYNAK VE SINAV TEKNİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2000, Cilt: 53 Sayı: 3, 173 - 179, 01.03.2000
https://doi.org/10.1501/Tipfak_0000000300

Öz

Bu çalışmanın amacı, Ankara Sağlık Meslek Liseleri öğretmen ve öğrencilerinin meslek dersleri öğretiminde kullanılan yöntem, araç, kaynak ve sınav tekniklerine ilişkin görüşlerini saptamaktır. Araştırmanın öğretmen örneklemine, sistematik örnekleme yöntemiyle öğretmenlerin % 50'si (n=230) alınmış, öğrenci örneklemi (n=302) ise 2. ve 4. sınıfta okuyan öğrenci sayısına göre orantılı tabakalı örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Veriler, anket uygulanmasıyla toplanmış ve SPSS programında analiz edilmiştir. Öğretmen ve öğrencilere göre meslek derslerinin teorik öğretiminde; geleneksel yöntemlerden düz anlatım ve soru cevap yönteminin, sınav tekniklerinden klasik yazılının en çok kullanıldığı saptanmıştır. Öğretmenler, öğretim
yöntem ve tekniklerini yeterince kullanamama nedeni olarak ilk sırada, öğretim programındaki konuların bitirilme zorunluluğunu, ders araç-gereçlerinden yararlanamama gerekçesi olarak da; okullarda ders araç-gereçlerinin yeterli miktar ve çeşitlikte olmamasını bildirmişlerdir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nuray Ülger Bu kişi benim

Birgül Piyal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2000
Yayımlandığı Sayı Yıl 2000 Cilt: 53 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ülger, N., & Piyal, B. (2000). ANKARA SAĞLIK MESLEK LİSELERİ ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİNİN MESLEK DERSLERİ ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN YÖNTEM, ARAÇ, KAYNAK VE SINAV TEKNİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası, 53(3), 173-179. https://doi.org/10.1501/Tipfak_0000000300
AMA Ülger N, Piyal B. ANKARA SAĞLIK MESLEK LİSELERİ ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİNİN MESLEK DERSLERİ ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN YÖNTEM, ARAÇ, KAYNAK VE SINAV TEKNİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası. Mart 2000;53(3):173-179. doi:10.1501/Tipfak_0000000300
Chicago Ülger, Nuray, ve Birgül Piyal. “ANKARA SAĞLIK MESLEK LİSELERİ ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİNİN MESLEK DERSLERİ ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN YÖNTEM, ARAÇ, KAYNAK VE SINAV TEKNİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası 53, sy. 3 (Mart 2000): 173-79. https://doi.org/10.1501/Tipfak_0000000300.
EndNote Ülger N, Piyal B (01 Mart 2000) ANKARA SAĞLIK MESLEK LİSELERİ ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİNİN MESLEK DERSLERİ ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN YÖNTEM, ARAÇ, KAYNAK VE SINAV TEKNİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası 53 3 173–179.
IEEE N. Ülger ve B. Piyal, “ANKARA SAĞLIK MESLEK LİSELERİ ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİNİN MESLEK DERSLERİ ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN YÖNTEM, ARAÇ, KAYNAK VE SINAV TEKNİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”, Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası, c. 53, sy. 3, ss. 173–179, 2000, doi: 10.1501/Tipfak_0000000300.
ISNAD Ülger, Nuray - Piyal, Birgül. “ANKARA SAĞLIK MESLEK LİSELERİ ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİNİN MESLEK DERSLERİ ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN YÖNTEM, ARAÇ, KAYNAK VE SINAV TEKNİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası 53/3 (Mart 2000), 173-179. https://doi.org/10.1501/Tipfak_0000000300.
JAMA Ülger N, Piyal B. ANKARA SAĞLIK MESLEK LİSELERİ ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİNİN MESLEK DERSLERİ ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN YÖNTEM, ARAÇ, KAYNAK VE SINAV TEKNİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası. 2000;53:173–179.
MLA Ülger, Nuray ve Birgül Piyal. “ANKARA SAĞLIK MESLEK LİSELERİ ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİNİN MESLEK DERSLERİ ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN YÖNTEM, ARAÇ, KAYNAK VE SINAV TEKNİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası, c. 53, sy. 3, 2000, ss. 173-9, doi:10.1501/Tipfak_0000000300.
Vancouver Ülger N, Piyal B. ANKARA SAĞLIK MESLEK LİSELERİ ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİNİN MESLEK DERSLERİ ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN YÖNTEM, ARAÇ, KAYNAK VE SINAV TEKNİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası. 2000;53(3):173-9.