Peter F. Drucker’ın “yönetim, Batı’nın yeni sosyal teknolojisidir” sözünü merkeze alan bu makale, küresel milletler liginde siyasi olarak ve şirketler liginde de ekonomik olarak varlık arzetmek için ulusal bir yönetim modelinin varlığının belirleyici olduğu kabulünden hareket etmektedir. Bu referans çerçevesi dâhilinde bu makale, ulusal bir yönetim modelinin, ancak başarılı yönetim uygulamaları üzerine inşa edilebileceğine işaret etmektedir. Bu doğrultuda makale, bir Türk yönetim modelinin imkânını ulusal havayolu yönetimi örneğinde irdelemektedir. Makalede yapılan tahliller, Türk Hava Yolları A.O.’nun Stockholm Müdürlüğü iş süreçlerine yönelik olarak gerçekleştirilen saha çalışmasına dayanmaktadır
Ulusal Yönetim Modeli sosyal teknoloji havayolu yönetimi Türk Hava Yolları.
The starting point of this article is the consideration that a national model of management is crucial for both economic and political existence in the global league of companies and nations respectively. By referring to Peter F. Drucker’s maxim that ‘management is the new social technology of the West’, it highlights that a national model of management can only be built upon successful management practices. This article accordingly tries to examine the possibility of a Turkish management model in the example of national airline management. The analyses made in this article draw on the field study conducted at the Stockholm Directorate of Turkish Airlines, Inc. with the purpose of monitoring its business processes
National Model of Management social technology airline management Turkish Airlines
Diğer ID | JA99FY63SE |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 41 Sayı: 1 |