BibTex RIS Kaynak Göster

Coğrafi Açıdan Anadolu’nun Tarihi Ulaşım Ağı ve İpek Yolu

Yıl 2014, Cilt: 45 Sayı: 1, 63 - 86, 01.06.2014

Öz

ki sahası ve çok bileşenli yapısı, İpek Yolu’nu sıradan bir ticaret yolu olmaktan öteye taşımış ve her dönem dikkatleri üzerine çeken bir nitelik kazanmasına zemin hazırlamıştır. Yüzyıllar boyunca doğu ile batı arasında ticaretin ana damarı olan İpek Yolu, isminin ve ticarete konu olan ipeğin yumuşaklığına tezat, Avrupa’dan başlayarak Çin’e uzanan binlerce km. uzunluktaki güzergâhta çok zorlu coğrafi mekânların aşılması anlamına gelmiştir. Aynı zamanda yeryüzünde coğrafi potansiyel ve kaynak farklılıklarının mekânın yeniden organize edilmesindeki etkisine de çarpıcı bir örnek teşkil etmiştir. Sahip olduğu coğrafi konumu, bütün tarihsel süreç boyunca Anadolu’da çok sayıda devletin kurulmasına ve her siyasi organizasyonun da kendi ihtiyaçlarına yönelik bir yol sistemi oluşturmasına zemin hazırlamıştır. Anadolu yarımadasının bu elverişli konumu onun İpek Yolu sisteminde de doğu-batı arasında bağlantıyı sağlayan kilit noktalardan biri olmasına olanak sağlamıştır. Daha ziyade bir aktarma istasyonu görevi gören Anadolu’da, bu amaca hizmet etmek üzere çok sayıda liman ve limanlara dayalı olarak şehirler ortaya çıkmış ve gelişmiştir

Historical Route Systems of Anatolia In Terms of Transportation Geography and the Silk Road

Yıl 2014, Cilt: 45 Sayı: 1, 63 - 86, 01.06.2014

Öz

Its area of influence and multi-elemental structure carried the Silk Road far beyond being an ordinary commercial route and laid the foundation for it to have a characteristic that draws attention to itself in all periods. Contrary to the name of the Silk Road, which was the main artery of the commerce between the east and the west throughout the centuries, and the softness of the silk that is the subject matter of the concerning trade, Silk Road meant covering highly difficult geographical grounds throughout the thousands of kilometers long route and is a striking example of the influence that the effect of resource differences has on the reorganization of the space. The geographical location it possesses has laid the foundation of numerous states being established in Anatolia throughout the historical process and each political organization creating a route system that is geared towards its own requirements. This convenient location of the Anatolian peninsula provided the opportunity for it to become one of the key spots that ensure the connection between the east and the west in the Silk Road system. In Anatolia, which served more as a transfer station, numerous harbors to serve this purpose, and in connection with the harbors, cities emerged and developed

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA42BA77RT
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Muzaffer Bakırcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 45 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bakırcı, M. (2014). Coğrafi Açıdan Anadolu’nun Tarihi Ulaşım Ağı ve İpek Yolu. Avrasya Etüdleri, 45(1), 63-86.
AMA Bakırcı M. Coğrafi Açıdan Anadolu’nun Tarihi Ulaşım Ağı ve İpek Yolu. Avrasya Etüdleri. Haziran 2014;45(1):63-86.
Chicago Bakırcı, Muzaffer. “Coğrafi Açıdan Anadolu’nun Tarihi Ulaşım Ağı Ve İpek Yolu”. Avrasya Etüdleri 45, sy. 1 (Haziran 2014): 63-86.
EndNote Bakırcı M (01 Haziran 2014) Coğrafi Açıdan Anadolu’nun Tarihi Ulaşım Ağı ve İpek Yolu. Avrasya Etüdleri 45 1 63–86.
IEEE M. Bakırcı, “Coğrafi Açıdan Anadolu’nun Tarihi Ulaşım Ağı ve İpek Yolu”, Avrasya Etüdleri, c. 45, sy. 1, ss. 63–86, 2014.
ISNAD Bakırcı, Muzaffer. “Coğrafi Açıdan Anadolu’nun Tarihi Ulaşım Ağı Ve İpek Yolu”. Avrasya Etüdleri 45/1 (Haziran 2014), 63-86.
JAMA Bakırcı M. Coğrafi Açıdan Anadolu’nun Tarihi Ulaşım Ağı ve İpek Yolu. Avrasya Etüdleri. 2014;45:63–86.
MLA Bakırcı, Muzaffer. “Coğrafi Açıdan Anadolu’nun Tarihi Ulaşım Ağı Ve İpek Yolu”. Avrasya Etüdleri, c. 45, sy. 1, 2014, ss. 63-86.
Vancouver Bakırcı M. Coğrafi Açıdan Anadolu’nun Tarihi Ulaşım Ağı ve İpek Yolu. Avrasya Etüdleri. 2014;45(1):63-86.