Dağlık Karabağ sorunu bölgede uzun süredir devam eden, çözümlenemeyen bir anlaşmazlıktır. 1994’te imzalanan ateşkes anlaşmasından sonra bölgede “ne savaş ne de barış”ın olduğu bir durum devam etmekte, ama her yıl ateşkes hattında Azerbaycan ve Ermenistan arasındaki silahlı çatışmalarda onlarca asker ölmektedir. 1992 yılından bu yana çatışmanın arabulucusu Minsk Grubu’dur. Bu çalışmada, ilk olarak daha önce getirilen çözüm önerileri tartışılacak, Azeri ve Ermeni taraflarının pozisyonları incelendikten sonra, Minsk Grubu eş başkanları olan ABD, Rusya ve Fransa’nın pozisyonları tartışılacak, Minsk Grubu’nun etkisizliği ve bunun nedenleri analiz edildikten sonra müzakerelerin başarılı olabilmesi için önerilerde bulunulacaktır. Türkiye’nin müzakere sürecindeki rolünün güçlendirilmesi gerekmektedir. Daha küçük bir müzakere grubunun oluşturulması, bu grubun da düzeyinin yükseltilmesi ve ciddiyetinin artırılması faydalı olacaktır. Sürecin belirli bir arabulucusunun olması, belirli bir takvim belirlenmesi süreci daha başarılı bir şekilde ilerletecektir. Bugün soruna ilgi gösteren ülkelerin başında Rusya gelmektedir. Suriye konusunda olduğu gibi, Rusya ve Türkiye Karabağ sorununda bir anlaşmanın sağlanmasına yönelik olarak ortak adımlar atabilirler
Dağlık Karabağ Azerbaycan Ermenistan çatışma müzakere anlaşma arabuluculuk
The Nagorno-Karabakh conflict is the longest unresolved dispute in the region. After the ceasefire agreement in 1994, there is a “no war no peace” situation, but every year tens of soldiers die in the armed clashes between Azerbaijan and Armenia on the border. Since 1992, the Minsk Group has been the mediator of the conflict. In this study, first, previously proposed solutions to the conflict will be examined; and after discussing the positions of the Azerbaijani and Armenian sides, the positions of the Minsk Group co-chairs, the USA, Russia and France, will be analyzed. Then, after the ineffectiveness of the Minsk Group and the reasons of this are examined, some suggestions will be made for a more successful negotiation process. Turkey’s role in the negotiation process needs to be strengthened. It will be useful to set up a smaller negotiating group, raise its level and increase its seriousness. Having a certain mediator for the process, and setting a specific calendar will move the negotiations more successfully. Russia is at the top of countries that are interested in the conflict today. As in the case of Syria, Russia and Turkey can take common steps towards an agreement on the Karabakh conflict
Nagorno-Karabakh Azerbaijan Armenia conflict negotiation settlement mediation
Diğer ID | JA24RY27HV |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 52 Sayı: 2 |