Avrupa ile Asya arasında giderek artan ticaret, denizyoluna alternatif yeni ulaşım yolları arayışını hızlandırmıştır. Özellikle Asya limanlarında yaşanan sıkışıklık ve deniz taşımacılığında yaşanan fiyat dalgalanmaları, kapasite fazlası bulunan demiryollarının geliştirilmesi konusunu gündeme taşımıştır. Demiryolu koridorlarının
geliştirilmesi çalışmaları, Çin’in 2013 yılında açıkladığı Yeni İpek Yolu (OBOR) ve 2017 yılında Kuşak ve Yol (BRI) olarak yeniden adlandırdığı girişimi ile ivme kazanmıştır. Avrupa- Asya arasında coğrafi açıdan çok avantajlı bir konumda olan Türkiye bölgede daha etkin rol oynayabilmek ve devam eden ticaret savaşlarından
kârlı çıkabilmek için demiryolu taşımacılığını geliştirerek rekabet avantajı sağlamak durumundadır. Bu çalışmanın amacı, küreselleşen üretim ve değişen dağıtım sistemlerinin ortaya çıkardığı yeni lojistik anlayışını ve ulaşım yolları arayışını yük taşımacılığı açısından değerlendirmek, Türkiye’nin bulunduğu coğrafyada demiryolu yük taşımasına etkisini ve demiryolunun gelişmesine yönelik paydaşların algı ve beklentilerini incelemektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Uluslararası İlişkiler |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 56 Sayı: 2 |