Bilindiği gibi bir dil, kelime, ses ve gramer olmak üzere üç temel unsurdan oluşmaktadır. Bu unsurların başında kelime gelmektedir. Kelime hazinesi veya serveti ise, temel veya çekirdek kelimeler yanında; yabancı kökenli kelimelerden, deyimlerden, atasözleri, bilim, sanat ve teknik alanlara ait kavramlardan oluşan terimler ile kalıp sözlerden meydana gelmektedir. Yabancı dil öğretiminde kelime bilmek, dili iyi bilmenin bir şartıdır. Genel anlamda kelime bilgisi ile başarı arasında bir bağlantı olduğu bilinen bir gerçektir. Dil eğitimi programlarında ise kelime öğretimi bir zorunluluk olarak ele alınmaktadır. Dil demek kelime demektir. Bilindiği gibi cümleleri oluşturan, konuşmayı sağlayan kelimeler, bir dilin temel unsurlarındandır. Kelime, insanların düşünme ve öğrenmesine yön veren önemli bir araçtır. Bir milletin mantığı ve kültürünü yansıtan kelimelerin seçimi ve öğretimi yabancı dil öğretiminde oldukça önemlidir. Bu çalışmamızda başta Arapça olmak üzere yabancı dil eğitiminde kelime öğretiminin amacı, önemi, öncelikli olarak öğretilecek kelimelerin seçimi ve sayısı, kelime öğretim yöntem ve teknikleri konularını irdeledik. Dilimizde Türkçe-Arapça ortak kelime varlığı ve bu kelimelerin öğretim yöntemleri ve başarılı bir Arapça öğretiminde, ilk olarak hangi kelimeler, niçin, ne kadar ve nasıl öğretileceği konusunu ele almaya çalıştık.
| Birincil Dil | Türkçe | 
|---|---|
| Konular | Arap Dili, Edebiyatı ve Kültürü | 
| Bölüm | Araştırma Makaleleri | 
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 8 Nisan 2025 | 
| Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2021 | 
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 2 | 
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)
 