BibTex RIS Kaynak Göster

SİYASİ PARTİLERİN GAZETELERDE YER ALAN KAMUOYUNU BİLGİLENDİRME ÇALIŞMALARININ HALKLA İLİŞKİLER AÇISINDAN İNCELENMESİ: 29 MART 2009 YEREL SEÇİMLERİ

Yıl 2011, Cilt: 2 Sayı: 1, 56 - 73, 01.06.2011

Öz

Siyasi partiler, seçim dönemlerinde kamuoyuna yönelik bilgilendirme çalışmalarını arttırmaktadır. Araştırmada 29 Mart 2009 Yerel Seçimleri’nde siyasi partilerin gazetelerde yer alan kamuoyunu bilgilendirme çalışmaları incelenmiştir. Bu çalışmaların içeriğinin ve türünün ne yönde olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Ayrıca elde edilen veriler siyasi partilerin 29 Mart 2009 Yerel Seçimleri’nde elde ettiği oy oranı ile karşılaştırılmıştır. Araştırmada içerik çözümlemesi tekniği kullanılmıştır. Cumhuriyet, Hürriyet ve Zaman gazeteleri üç ay boyunca içerik çözümlemesi tekniğiyle değerlendirilmiş ve siyasi partilerin yerel seçimlerde kamuoyunu bilgilendirmede yetersiz olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Atabek, N. (2000), Siyasi Partilerde Örgütsel İletişim Bazı Siyasi Partilerin Eskişehir İl Delegeleri Üzerine Bir Araştırma, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Biber, A. (2007), Halkla İlişkilerde Temel Kavramlar, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Budak, G., G. Budak (1995), Halkla İlişkiler Davranışsal Bir Yaklaşım, İstanbul: Beta Basım.
  • Caıllaud, B., J. Tırole (1999), “Party Governance And İdeological Bias”, European Economic Review , Sayı: 43, S. 779-789.
  • Cuılenburg, J. V. (2010), “Medya Ve Demokrasi”, Televizyon Haberciliğinde Etik, Bülent Çaplı Ve Hakan Tuncel (Edt.), Ankara: Fersa Matbaacılık, S. 99-125.
  • Curran, J (2002), “Medya Ve Demokrasi: Yeniden Değer Biçme”, Medya, Kültür, Siyaset, Süleyman İrvan (Der.), Ankara: Alp Yayınevi, S. 181-263.
  • Çitçi, O., Ö. Akbulut, S. Bayramoğlu, M. Şener, H. Yayman (2001), Yerel Seçimler Panoraması, Proje Yöneticisi: Birgül Ayman Güler, Ankara: Todaie Yayınları.
  • Devran, Y. (2004), Siyasal Kampanya Yönetimi, İstanbul: Odak İletişim.
  • Eryılmaz, B. (2005), Kamu Yönetimi, İstanbul: Erkam Matbaası.
  • Fıske, J. (1990), İletişim Çalışmalarına Giriş, (Çev. S. İrvan), Ankara: Ark Yayınları.
  • Geçikli, F. (2008), Halkla İlişkiler Ve İletişim, İstanbul: Beta Basım.
  • Grunig, J.E. (2005), Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, (Çev. E. Özsayar), S.Görpe (Ed.), İstanbul: Rota Yayınları
  • Hargreaves, I. (2006), Gazetecilik, (Çev. Y. Özkan), Ankara: Dost Kitapevi Yayınları.
  • Hasdemir, T. A. (2007), Kamusal İletişimde Bilgi Edinme Hakkı, Ankara: Dipnot Yayınları.
  • Murray, J. G. (1999), “Local Government Demands More From Purchasing”, European Journal Of Purchasing & Supply Management, S. 33-42.
  • Mutlu, A. (2009), “ Yerel Demokrasi Bağlamında 29 Mart 2009 Yerel Seçimleri- Büyük Şehir Belediye Başkan Adayları Üzerine Bir İnceleme”, Ankara: Todaıe Yayınları.
  • Keleş, R. (2006), Yerinden Yönetim Ve Siyaset, İstanbul: Cem Yayınları.
  • Kışlalı, A. T. (1997), Siyaset Bilimi, Ankara: İmge Kitabevi
  • Kocabaş, F. , M. Elden, İ. S. Çelebi (2000), Marketing Pr, İstanbul: Media Cat Yayınları.
  • Okay, A. , A. Okay (2007), Halkla İlişkiler Kavram Strateji Ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları.
  • Oktay, M. (2002), Politikada Halkla İlişkiler, İstanbul: Derin Yayınları.
  • Özkan, A. (2010), “Referandumun Siyasal İletişim Karnesi”, Erişim Tarihi:21. 10. 2010, Http://Www.Dorduncukuvvetmedya.Com/Referandumun-Siyasal-İletisim-Karnesi.Html ,
  • Mıhçıoğlu, C. (1970), “Halkla İlişkiler Nedir?”, Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 3, S. 91- 108, Erişim Tarihi: 13. 03. 2010,
  • Http://Dergiler.Ankara.Edu.Tr/Dergiler/40/487/5710.Pdf.
  • Peltekoğlu, B. F. (2001), Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul: Beta Basım.
  • Pira, A. v.d. (2005), “Halkla İlişkilerin Evrimi”, Yeni Düşünceler Dergisi, Sayı:1, S.12-192.
  • Stempel, H. G. (2003), “İçerik Analizi”, İletişim Araştırmalarında İçerik Çözümlemesi, (Çev. M. S. Çebi), Ankara: Alternatif Yayınları, S. 103-123.
  • Tarhan, A. (2008), “Halkla İlişkiler Modelleri”, Halkla İlişkiler, (Edt. Ahmet Kalender, Mehmet Fidan), Konya: Tablet Yayınları, S. 121-145.
  • Tavşancıl E. , E Aslan (2001), İçerik Analizi Ve Uygulama Örnekleri, İstanbul: Espiyon Yayınları.
  • Uslu Z. K. , (1996), “Siyasal İletişim ve 24 Aralık 1995 Seçimleri”. Yeni Türkiye Dergisi, Yıl: 2, Sayı: 11, S. 790–802.
  • Uysal, B. (1998), Siyaset Yönetim Halkla İlişkiler, Ankara: Todaıe Yayınları.
  • Uztuğ, F. (1999), Siyasal Marka Seçim Kampanyaları ve Aday İmajı, İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Varol, M. (2002), Siyaset Ve Halkla İlişkiler, Bişkek: Türkiye Manas Üniversitesi Yayını.
  • Yıldırım, S. (1993), Yerel Yönetim Ve Demokrasi, İstanbul: Kent Basımevi.
  • Yıldız, N. (2002), Türkiye’de Siyasetin Yeni Biçimi Liderler İmajlar Medya, Ankara: Phoenix Yayınevi.
Yıl 2011, Cilt: 2 Sayı: 1, 56 - 73, 01.06.2011

Öz

Kaynakça

  • Atabek, N. (2000), Siyasi Partilerde Örgütsel İletişim Bazı Siyasi Partilerin Eskişehir İl Delegeleri Üzerine Bir Araştırma, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Biber, A. (2007), Halkla İlişkilerde Temel Kavramlar, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Budak, G., G. Budak (1995), Halkla İlişkiler Davranışsal Bir Yaklaşım, İstanbul: Beta Basım.
  • Caıllaud, B., J. Tırole (1999), “Party Governance And İdeological Bias”, European Economic Review , Sayı: 43, S. 779-789.
  • Cuılenburg, J. V. (2010), “Medya Ve Demokrasi”, Televizyon Haberciliğinde Etik, Bülent Çaplı Ve Hakan Tuncel (Edt.), Ankara: Fersa Matbaacılık, S. 99-125.
  • Curran, J (2002), “Medya Ve Demokrasi: Yeniden Değer Biçme”, Medya, Kültür, Siyaset, Süleyman İrvan (Der.), Ankara: Alp Yayınevi, S. 181-263.
  • Çitçi, O., Ö. Akbulut, S. Bayramoğlu, M. Şener, H. Yayman (2001), Yerel Seçimler Panoraması, Proje Yöneticisi: Birgül Ayman Güler, Ankara: Todaie Yayınları.
  • Devran, Y. (2004), Siyasal Kampanya Yönetimi, İstanbul: Odak İletişim.
  • Eryılmaz, B. (2005), Kamu Yönetimi, İstanbul: Erkam Matbaası.
  • Fıske, J. (1990), İletişim Çalışmalarına Giriş, (Çev. S. İrvan), Ankara: Ark Yayınları.
  • Geçikli, F. (2008), Halkla İlişkiler Ve İletişim, İstanbul: Beta Basım.
  • Grunig, J.E. (2005), Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, (Çev. E. Özsayar), S.Görpe (Ed.), İstanbul: Rota Yayınları
  • Hargreaves, I. (2006), Gazetecilik, (Çev. Y. Özkan), Ankara: Dost Kitapevi Yayınları.
  • Hasdemir, T. A. (2007), Kamusal İletişimde Bilgi Edinme Hakkı, Ankara: Dipnot Yayınları.
  • Murray, J. G. (1999), “Local Government Demands More From Purchasing”, European Journal Of Purchasing & Supply Management, S. 33-42.
  • Mutlu, A. (2009), “ Yerel Demokrasi Bağlamında 29 Mart 2009 Yerel Seçimleri- Büyük Şehir Belediye Başkan Adayları Üzerine Bir İnceleme”, Ankara: Todaıe Yayınları.
  • Keleş, R. (2006), Yerinden Yönetim Ve Siyaset, İstanbul: Cem Yayınları.
  • Kışlalı, A. T. (1997), Siyaset Bilimi, Ankara: İmge Kitabevi
  • Kocabaş, F. , M. Elden, İ. S. Çelebi (2000), Marketing Pr, İstanbul: Media Cat Yayınları.
  • Okay, A. , A. Okay (2007), Halkla İlişkiler Kavram Strateji Ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları.
  • Oktay, M. (2002), Politikada Halkla İlişkiler, İstanbul: Derin Yayınları.
  • Özkan, A. (2010), “Referandumun Siyasal İletişim Karnesi”, Erişim Tarihi:21. 10. 2010, Http://Www.Dorduncukuvvetmedya.Com/Referandumun-Siyasal-İletisim-Karnesi.Html ,
  • Mıhçıoğlu, C. (1970), “Halkla İlişkiler Nedir?”, Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 3, S. 91- 108, Erişim Tarihi: 13. 03. 2010,
  • Http://Dergiler.Ankara.Edu.Tr/Dergiler/40/487/5710.Pdf.
  • Peltekoğlu, B. F. (2001), Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul: Beta Basım.
  • Pira, A. v.d. (2005), “Halkla İlişkilerin Evrimi”, Yeni Düşünceler Dergisi, Sayı:1, S.12-192.
  • Stempel, H. G. (2003), “İçerik Analizi”, İletişim Araştırmalarında İçerik Çözümlemesi, (Çev. M. S. Çebi), Ankara: Alternatif Yayınları, S. 103-123.
  • Tarhan, A. (2008), “Halkla İlişkiler Modelleri”, Halkla İlişkiler, (Edt. Ahmet Kalender, Mehmet Fidan), Konya: Tablet Yayınları, S. 121-145.
  • Tavşancıl E. , E Aslan (2001), İçerik Analizi Ve Uygulama Örnekleri, İstanbul: Espiyon Yayınları.
  • Uslu Z. K. , (1996), “Siyasal İletişim ve 24 Aralık 1995 Seçimleri”. Yeni Türkiye Dergisi, Yıl: 2, Sayı: 11, S. 790–802.
  • Uysal, B. (1998), Siyaset Yönetim Halkla İlişkiler, Ankara: Todaıe Yayınları.
  • Uztuğ, F. (1999), Siyasal Marka Seçim Kampanyaları ve Aday İmajı, İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Varol, M. (2002), Siyaset Ve Halkla İlişkiler, Bişkek: Türkiye Manas Üniversitesi Yayını.
  • Yıldırım, S. (1993), Yerel Yönetim Ve Demokrasi, İstanbul: Kent Basımevi.
  • Yıldız, N. (2002), Türkiye’de Siyasetin Yeni Biçimi Liderler İmajlar Medya, Ankara: Phoenix Yayınevi.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nural İmik Tanyıldızı Bu kişi benim

Selma Karatepe Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Gönderilme Tarihi 19 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tanyıldızı, N. İ., & Karatepe, S. (2011). SİYASİ PARTİLERİN GAZETELERDE YER ALAN KAMUOYUNU BİLGİLENDİRME ÇALIŞMALARININ HALKLA İLİŞKİLER AÇISINDAN İNCELENMESİ: 29 MART 2009 YEREL SEÇİMLERİ. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 2(1), 56-73.