BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 6 Sayı: 1, 64 - 92, 19.06.2015

Öz

Movie industry uses social media in every area of our lives to film marketing. Producers, aim to increase both popularity and rating of movie, sharing of movie trailers, video clips, soundtracks and behind the scenes images before a movie is released. Total like get on Facebook, rating on YouTube, being Trend Topic on Twitter of a movie has become more important than the stars of a movie. Social media networks, which are used by the world cinema as an effective tool, have also been used in cinema industry of Turkey. The purpose of this study is toresearch how to use social media in Turkish cinema through the most watched 10 films of 2014 and to reveal a determination about the use of social media in the marketing of films

Kaynakça

  • ALABAY, M. Nurettin (2010), Geleneksel Pazarlamadan Yeni Pazarlama Yaklaşımlarına Geçiş Süreci,
  • Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 15, Sayı 2, ss. 213-235. BAYRAKTUTAN, Günseli (2013), Sosyal Medyada Etkileşim (Editör: Mesude Canan Öztürk), Anadolu
  • Üniversitesi Yayını No: 2956, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1911, Eskişehir.
  • BELLİTAŞ, Ersan (2010), Bir Reklam Aracı Olarak Fragman: Türk Ve Amerikan Filmlerinin Fragmanlarında
  • Kullanılan Duygusal Çekiciliklerin Ve Yaratıcı Yapım Uygulamalarının Karşılaştırılması, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir. BİNARK, Mutlu (2007), Yeni Medya Çalışmaları, Dipnot Yayınları, Ankara.
  • ÇETİNÖZ, Nermin (2013), Sosyal Medya ( Editörler: Volkan Yüzer ve Mehmet Emin Mutlu), Anadolu
  • Üniversitesi Yayını No: 2925, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1882, Eskişehir.
  • ELDEN, Müge. (2013). Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları, İstanbul.
  • ELLİOTT, Caroline ve SİMMONS, Rob (2011), Advertising media strategies in the film industry, Applied
  • Economics, Volume 43, Issue 29, Pages 4461-4468.
  • HE, Wu; ZHAB, Shenghua ve Lİ, Ling (2013), Social media competitive analysis and text mining: A case study in the pizza industry, International Journal of Information Management, Volume 33, Issue 3, Pages 464-472.
  • LEONG, Anthony (1998), Movie Marketing on the Web, http://www.mediacircus.net/moviemarketing.html, Erişim Tarihi: 15.12.2014.
  • LO, Juo-Ping (2010), The Effectiveness Of Wom By Using Facebook As An Implementation In Movie Industry,
  • California State University, Master Of Arts Thesis, Sacramento. MOHAMMADİAN, Mahmoud ve SEZAVA, Habibi Elham (2012), The Impact of Marketing Mix on Attracting
  • Audiences to the Cinema, International Business and Management, Volume 5, No 1, Pages 99-106. ÖZATA, Fatma Zeynep (2013), Sosyal Medya Platformları (Editör: Mesude Canan Öztürk), Anadolu
  • Üniversitesi Yayını No: 2956, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1911, Eskişehir.
  • SAYILGAN, Emine (2010), Medya İşletmelerinde Pazarlama Yönetimi, Beta Basım, İstanbul.
  • SCHOENBERG, Hannah (2012), #Socialmedia @Thefilmindustry, UW-L Journal of Undergraduate Research,
  • XV, 1-14, http://www.uwlax.edu/urc/JUR-online/PDF/2012/schoenberg.hannah.pdf, Erişim Tarihi: 13.12.2014.
  • SEVİNÇ, Salih Seçkin (2012), Pazarlama İletişiminde Sosyal Medya, Optimist Yayınları, İstanbul.
  • YAVUZ, Ömer (2004), Sinema Filmi Pazarlaması Ve İletişim Stratejileri, Marmara Üniversitesi, Sosyal

Sinema Filmlerinin Pazarlanmasında Sosyal Medyanın Kullanımı

Yıl 2015, Cilt: 6 Sayı: 1, 64 - 92, 19.06.2015

Öz

Sinema endüstrisi, hayatımızın her alanında yer alan sosyal medyayı film pazarlamasında kullanmaktadır. Yapımcılar, bir film vizyona girmeden önce, sosyal medya ağlarında filmlerin fragmanlarını, kliplerini, film müziklerini ve set fotoğrafların paylaşarak filmin hem popülerliğini hem de izlenme oranlarını arttırmayı hedeflemektedirler. Bir filmin Facebook’ta beğenilme, YouTube’da izlenme, Twitter’da Trend Topic olma oranları, filmlerin aldıkları yıldızlardan daha önemli hale gelmiştir. Dünya sinemasının uzun süredir önemli bir şekilde kullandıkları sosyal medya ağları Türkiye’nin sinema sektöründe de kullanılmaya başlanmıştır. Bu çalışmanın amacı, sosyal medyanın Türk sinemasında nasıl kullanıldığını 2014 yılının en çok izlenen 10 filmi üzerinden incelemek ve sinema filmlerinin pazarlanmasında sosyal medyanın kullanımına ilişkin bir tespit ortaya koyabilmektir.

Kaynakça

  • ALABAY, M. Nurettin (2010), Geleneksel Pazarlamadan Yeni Pazarlama Yaklaşımlarına Geçiş Süreci,
  • Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 15, Sayı 2, ss. 213-235. BAYRAKTUTAN, Günseli (2013), Sosyal Medyada Etkileşim (Editör: Mesude Canan Öztürk), Anadolu
  • Üniversitesi Yayını No: 2956, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1911, Eskişehir.
  • BELLİTAŞ, Ersan (2010), Bir Reklam Aracı Olarak Fragman: Türk Ve Amerikan Filmlerinin Fragmanlarında
  • Kullanılan Duygusal Çekiciliklerin Ve Yaratıcı Yapım Uygulamalarının Karşılaştırılması, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir. BİNARK, Mutlu (2007), Yeni Medya Çalışmaları, Dipnot Yayınları, Ankara.
  • ÇETİNÖZ, Nermin (2013), Sosyal Medya ( Editörler: Volkan Yüzer ve Mehmet Emin Mutlu), Anadolu
  • Üniversitesi Yayını No: 2925, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1882, Eskişehir.
  • ELDEN, Müge. (2013). Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları, İstanbul.
  • ELLİOTT, Caroline ve SİMMONS, Rob (2011), Advertising media strategies in the film industry, Applied
  • Economics, Volume 43, Issue 29, Pages 4461-4468.
  • HE, Wu; ZHAB, Shenghua ve Lİ, Ling (2013), Social media competitive analysis and text mining: A case study in the pizza industry, International Journal of Information Management, Volume 33, Issue 3, Pages 464-472.
  • LEONG, Anthony (1998), Movie Marketing on the Web, http://www.mediacircus.net/moviemarketing.html, Erişim Tarihi: 15.12.2014.
  • LO, Juo-Ping (2010), The Effectiveness Of Wom By Using Facebook As An Implementation In Movie Industry,
  • California State University, Master Of Arts Thesis, Sacramento. MOHAMMADİAN, Mahmoud ve SEZAVA, Habibi Elham (2012), The Impact of Marketing Mix on Attracting
  • Audiences to the Cinema, International Business and Management, Volume 5, No 1, Pages 99-106. ÖZATA, Fatma Zeynep (2013), Sosyal Medya Platformları (Editör: Mesude Canan Öztürk), Anadolu
  • Üniversitesi Yayını No: 2956, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1911, Eskişehir.
  • SAYILGAN, Emine (2010), Medya İşletmelerinde Pazarlama Yönetimi, Beta Basım, İstanbul.
  • SCHOENBERG, Hannah (2012), #Socialmedia @Thefilmindustry, UW-L Journal of Undergraduate Research,
  • XV, 1-14, http://www.uwlax.edu/urc/JUR-online/PDF/2012/schoenberg.hannah.pdf, Erişim Tarihi: 13.12.2014.
  • SEVİNÇ, Salih Seçkin (2012), Pazarlama İletişiminde Sosyal Medya, Optimist Yayınları, İstanbul.
  • YAVUZ, Ömer (2004), Sinema Filmi Pazarlaması Ve İletişim Stratejileri, Marmara Üniversitesi, Sosyal
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mevlüt Akyol Bu kişi benim

Yasemin Kuruca

Yayımlanma Tarihi 19 Haziran 2015
Gönderilme Tarihi 19 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akyol, M., & Kuruca, Y. (2015). Sinema Filmlerinin Pazarlanmasında Sosyal Medyanın Kullanımı. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 6(1), 64-92.