Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Kurumsal İtibar İlişkisi Üzerine Bir Değerlendirme

Yıl 2017, Cilt: 8 Sayı: 2, 80 - 101, 30.12.2017

Öz



Toplumla
etkileşimde bulunmak ve kurumların uygulamalarında toplum çıkarını gözetmesiyle
yakından ilişkili olan kurumsal sosyal sorumluluk, kurumların mevcut
itibarlarını sürdürmeleri ve geliştirmeleri açısından gerekli ve önemlidir.
Emsallerinden ve rakiplerinden farklı olduklarını topluma hissettirmeyi
amaçlayan kurumlar için itibarlarını
geliştirmek kaçınılmazdır. Bir kurum, toplumsal problemlere sunduğu çözüm
önerileri ile kurumsal itibarını sürdürebilmekte ve geliştirebilmektedir. Sosyal sorumluluk, ahlaki açıdan bir kuruluş veya bireyin
kendi çıkarlarını gözetmesi kadar toplum çıkarlarını da gözetmesi anlamında
kullanılmakta olup;
kurumlar, sosyal
sorumluluk faaliyetleriyle aynı zamanda topluma karşı duyarlı birer kurumsal
vatandaş oldukları bilgisini çevresine sunmaktadır. Çevreye sunulan bu bilgiler
ise uzun vadede kurum itibarına etki etmektedir. Bu çalışmada kurumsal sosyal
sorumluluk ile kurumsal itibar arasındaki ilişki irdelenmiştir. Çalışmanın sonucunda sosyal sorumluluğa sahip ve bu
doğrultuda faaliyetler gerçekleştiren kurumların itibar düzeylerinin de bundan
pozitif anlamda etkilendiği, kurumsal sosyal sorumluluk ile kurumsal itibar
arasında pozitif bir ilişki olduğu değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • BALABANIS, George; PHILIPS, Hugh; LYALL, Jonathan (1998), “Corporate Social Responsibility and Economic Performance in The Top British Companies: Are They Linked?”, European Business Review, Cilt: 98, Sayı: 1, ss.25-44. BARON, David (2000), Business Environment, Prentice Hall, New Jersey. BASU, Kunal ve PALAZZO, Guido (2008), “Corporate Social Responsibility: A Process Model of Sensemaking” , Academy of Management Review, Cilt: 33, No: 1, ss. 122-136. BLACK, Ervin, ve CARNES, Thomas (2000), “The Market Valuation of Corporate”, Corporate Reputation Review, Cilt: 3, Sayı: 1, ss. 31-42. BOWEN, Howard (1953), Social Responsibilities of the Businessman, University of New York Press, New York. CARROLL, Archie (1991), “The Pyramid of Corporate Social Responsibility: Toward the Moral Management of Organizational Stakeholders”, Business Horizons, Sayı: 39 ss. 39-48. CASTRO, Gregorio Martin de; LOPEZ, Jose Emilio Navas; SAEZ, Pedro Lopez (2006), “Business and Social Reputation: Exploring the Concept and Main Dimensions of Corporate Reputation” , Journal of Business Ethics, Cilt: 63, Sayı: 63, ss. 361-370. COMMISION of Europe Communities (2001), Green Paper: Promoting a European Framework for Corporate Social Responsibility, http://europa.eu.int/comm/employment_social/soc-dial/csr/greenpaper.htm , Erişim Tarihi: 13.06.2017. CULTURES Center for Ethical Business (2005), Corparate Social Responsibility, http://www.cebcglobal.org/wp-content/uploads/2015/02/CSR-The_Shape_of_a_History.pdf , Erişim Tarihi: 10.06.2017. DENEÇLİ, Sevda (2015), “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projelerinin Marka Farkındalığına Etkisi”, Gazi Üniversitesi İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi , Sayı: 40, ss. 316-328. FOMBRUN, Charles (2000), “The Value to be Found in Corporate Reputation”, London Financial Times Review , Sayı: 2, ss. 2-28. FREEMAN, Edward (1984), Strategic Management: A Stakeholder Approach, Pitman, Boston. FRIEDMAN, Milton (1962), Capitalism and Freedom, University of Chicago Press, Chicago. GOODMAN, Micheal (1994), Corporate Communication: Theory and Practice in Communication Practice , New York: State University Press, New York. GUPTA, Kalpeshkumar ve ARORA, Rachna (2014), Corporate Social Responsibility in Public Sector Enterprises in India , International Conference on Corporate Governance: Contemporary Issues & Challanges in Dynamic Indian Economic Environment, 14-15 March, Post Graduate Research Centre for Governance System Gujarat Technological University, Ahmedabad, ss. 1-21.
Yıl 2017, Cilt: 8 Sayı: 2, 80 - 101, 30.12.2017

Öz

Kaynakça

  • BALABANIS, George; PHILIPS, Hugh; LYALL, Jonathan (1998), “Corporate Social Responsibility and Economic Performance in The Top British Companies: Are They Linked?”, European Business Review, Cilt: 98, Sayı: 1, ss.25-44. BARON, David (2000), Business Environment, Prentice Hall, New Jersey. BASU, Kunal ve PALAZZO, Guido (2008), “Corporate Social Responsibility: A Process Model of Sensemaking” , Academy of Management Review, Cilt: 33, No: 1, ss. 122-136. BLACK, Ervin, ve CARNES, Thomas (2000), “The Market Valuation of Corporate”, Corporate Reputation Review, Cilt: 3, Sayı: 1, ss. 31-42. BOWEN, Howard (1953), Social Responsibilities of the Businessman, University of New York Press, New York. CARROLL, Archie (1991), “The Pyramid of Corporate Social Responsibility: Toward the Moral Management of Organizational Stakeholders”, Business Horizons, Sayı: 39 ss. 39-48. CASTRO, Gregorio Martin de; LOPEZ, Jose Emilio Navas; SAEZ, Pedro Lopez (2006), “Business and Social Reputation: Exploring the Concept and Main Dimensions of Corporate Reputation” , Journal of Business Ethics, Cilt: 63, Sayı: 63, ss. 361-370. COMMISION of Europe Communities (2001), Green Paper: Promoting a European Framework for Corporate Social Responsibility, http://europa.eu.int/comm/employment_social/soc-dial/csr/greenpaper.htm , Erişim Tarihi: 13.06.2017. CULTURES Center for Ethical Business (2005), Corparate Social Responsibility, http://www.cebcglobal.org/wp-content/uploads/2015/02/CSR-The_Shape_of_a_History.pdf , Erişim Tarihi: 10.06.2017. DENEÇLİ, Sevda (2015), “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projelerinin Marka Farkındalığına Etkisi”, Gazi Üniversitesi İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi , Sayı: 40, ss. 316-328. FOMBRUN, Charles (2000), “The Value to be Found in Corporate Reputation”, London Financial Times Review , Sayı: 2, ss. 2-28. FREEMAN, Edward (1984), Strategic Management: A Stakeholder Approach, Pitman, Boston. FRIEDMAN, Milton (1962), Capitalism and Freedom, University of Chicago Press, Chicago. GOODMAN, Micheal (1994), Corporate Communication: Theory and Practice in Communication Practice , New York: State University Press, New York. GUPTA, Kalpeshkumar ve ARORA, Rachna (2014), Corporate Social Responsibility in Public Sector Enterprises in India , International Conference on Corporate Governance: Contemporary Issues & Challanges in Dynamic Indian Economic Environment, 14-15 March, Post Graduate Research Centre for Governance System Gujarat Technological University, Ahmedabad, ss. 1-21.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selma Karatepe

Mehmet Seyda Ozan

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 18 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karatepe, S., & Ozan, M. S. (2017). Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Kurumsal İtibar İlişkisi Üzerine Bir Değerlendirme. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 8(2), 80-101.