Toplumla
etkileşimde bulunmak ve kurumların uygulamalarında toplum çıkarını gözetmesiyle
yakından ilişkili olan kurumsal sosyal sorumluluk, kurumların mevcut
itibarlarını sürdürmeleri ve geliştirmeleri açısından gerekli ve önemlidir.
Emsallerinden ve rakiplerinden farklı olduklarını topluma hissettirmeyi
amaçlayan kurumlar için itibarlarını
geliştirmek kaçınılmazdır. Bir kurum, toplumsal problemlere sunduğu çözüm
önerileri ile kurumsal itibarını sürdürebilmekte ve geliştirebilmektedir. Sosyal sorumluluk, ahlaki açıdan bir kuruluş veya bireyin
kendi çıkarlarını gözetmesi kadar toplum çıkarlarını da gözetmesi anlamında
kullanılmakta olup; kurumlar, sosyal
sorumluluk faaliyetleriyle aynı zamanda topluma karşı duyarlı birer kurumsal
vatandaş oldukları bilgisini çevresine sunmaktadır. Çevreye sunulan bu bilgiler
ise uzun vadede kurum itibarına etki etmektedir. Bu çalışmada kurumsal sosyal
sorumluluk ile kurumsal itibar arasındaki ilişki irdelenmiştir. Çalışmanın sonucunda sosyal sorumluluğa sahip ve bu
doğrultuda faaliyetler gerçekleştiren kurumların itibar düzeylerinin de bundan
pozitif anlamda etkilendiği, kurumsal sosyal sorumluluk ile kurumsal itibar
arasında pozitif bir ilişki olduğu değerlendirilmiştir.
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kurumsal İtibar Kurumsal Vatandaşlık
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 18 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 2 |