BibTex RIS Kaynak Göster

Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Uluslararası Öğrencilerde ve Eğitim Dili Türkçe Olan Üniversitelere Gidenlerde Türkçe Algısı

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 2, 17 - 32, 01.09.2016

Öz

Son yıllarda Türkiye, Dünya Uluslararası Öğrenci Pazarı’nda daha çok pay almaya başlamış, bunun yanı sıra etki alanındaki tarihsel, jeopolitik, ekonomik dinamikleri harekete geçirerek yeni bir pazar oluşturma gayreti içine girmiştir. Onuncu Kalkınma Planı’nda Türkiye’nin yükseköğretimde Dünya Pazarı’ndaki payının 2018 yılında yüzde 1,5 olması hedeflenmektedir, bu da yaklaşık çeyrek milyon öğrenciye karşılık gelmektedir. Kalkınma planı doğrultusunda oluşturulan uluslararası öğrenci stratejisi bir çok boyutuyla ele alınıp işlenmesine karşın Yabancılara Türkçe Öğretimi konusu tanıtım, barınma, denklik, ücret vb. konulara göre daha az ele alınmaktadır. Uluslararası öğrenci politikasının başarılı olması için Yabancılara Türkçe Öğretimi’nin büyük bir önem taşıdığı gerçeği kimse tarafından yadsınamaz. Üstelik uluslararası öğrencilerden umulan yararın ve beklenen katma değerin onların Türkçe düzeyleriyle ya da başka bir deyişle Yabancılara Türkçe Öğretimi’nin başarısıyla doğru orantıda olacağını göz önünde bulundurmamız yararlı olacaktır
Çalışmamız Türkçe eğitim yapan yükseköğretim kurumlarına giden
yabancı öğrencilerin Türkçe algılarını betimlemeye yöneliktir. Uluslararası
öğrencilere ve bu konudaki çalışmalara değinilmiş, nitel araştırma
yöntemleri doğrultusunda dört temel dil becerisi çerçevesinde Türkçe’ye
yönelik algılar ortaya konmaya çalışılmıştır. Çalışmada bu amaçla
öğrencilerle görüşmeler yapılmış, bunlar kaydedilmiş ve çözümlenmiştir

Perceptions Towards Turkish Language: International Students Who Study Turkish As A Foreign Language and Students At TurkishMedium Universities

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 2, 17 - 32, 01.09.2016

Öz

Turkey has become more active in the International Student Market and also has been attempting to create a new market by activating historical, geopolitical, economic dynamics recently. Turkey’s share in Higher Education World Market is aimed to reach %1,5 by 2018 in the Tenth Development Plan. Although the issue of international students is considered in many aspects, teaching Turkish as a foreign language has been approached poorly. It is an undeniable fact that teaching Turkish to foreign students is of great importance in order to maintain a satisfactory international student policy In this study, it is aimed to explore the perceptions of international students at
Turkish-medium universities towards Turkish regarding four basic language
skills via qualitative research methods. In accordance with this purpose,
interviews with students have been conducted, examined and analyzed.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA93DA98FC
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İbrahim Dilek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Dilek, İ. (2016). Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Uluslararası Öğrencilerde ve Eğitim Dili Türkçe Olan Üniversitelere Gidenlerde Türkçe Algısı. Aydın Tömer Dil Dergisi, 1(2), 17-32.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png