Araştırmacı,
dil öğretim merkezinde yaptığı öğretimler esnasında mezun olan öğrencilerden
gelen birtakım şikâyetlerle karşılaşmıştır. Söz konusu öğrenciler katıldıkları
konferans ve panel benzeri akademik oturumlarda katılımcıların anlattıklarını
yeteri düzeyde anlamadıklarını ve üniversitede aldıkları derslerde öğretim
elemanlarının konuşmalarını anlamakta zorluk çektiklerini belirtmişlerdir. Bu
şikâyetlerden hareketle öğretim elemanları, okutmalar ve farklı öğrencilerle de
yapılan görüşmelerde benzer durumların olduğu görülmüştür. Tüm sonuçlardan
hareketle öğrencilerin dinleme alanına dair birtakım kazanımları elde edemediği
anlaşılmıştır. Dinleme alanına yönelik olarak yabancı dil olarak Türkçe
öğretimi bağlamında yurt içi ve yurt dışı alan yazın taranmış, uzman
görüşlerine başvurulmuş ve dinleme-anlama alanına yönelik olarak birtakım
kazanımlar tespit edilmiştir. Bu kazanımların belirli bir öğretim süreci
içerisinde öğrencilere kazandırılması hedeflenmiştir. Süreç öncesinde öğrencilere
kazandırılacak bu becerilerden hareketle, bir öğretim materyali ve öğretim
materyaline dayanan birtakım etkinlikler geliştirilmiştir. On iki haftalık
süreç boyunca öğrencilerin etkinlik kağıtları ve öğrenci günlükleri toplanmış
oluşturulan geçerlilik komitesinde değerlendirilip sürece yansıtılmıştır.
Ayrıca öğretim esnasında video kamera ve araştırmacı günlükleri ile de birtakım
veriler toplanmıştır. Tüm veriler nitel araştırma yöntemi kapsamında betimsel
çözümlemeye tabi tutulmuş ve yorumlanmıştır. Verilerin çözümlemesi ve
öğrencilerden elde dilen günlüklerden hareketle öğretim sürecinin ve süreç
boyunca uygulanan etkinliklerin öğrenciler için faydalı olduğu sonucuna
varılmıştır.
Yabancılar Türkçe Öğretimi dinleme öğrenme alanı eylem araştırması
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dilbilim |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)