Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yazma Kaygısı
Yıl 2019,
Cilt: 4 Sayı: 2, 73 - 99, 31.12.2019
Halime Barış
,
Ülker Şen
Öz
ÖZ
Kaygı, günlük hayatta insanları her alanda ve her
anlamda etkileyen bir duygudur. İçinde bulunduğumuz ve bizi zorlayan durumlar;
kaygının da etkisi ile üzüntü, sıkıntı, titreme, bunalma, nefes alamama gibi
fiziksel durumlarla kendini göstermektedir. Son yıllarda kaygının yabancı dil
öğrenme sürecinde öğrencileri olumsuz anlamda etkilediği ve yüksek kaygının
başarıyı düşürdüğü gözlemlenmektedir. Bu çalışmanın amacı, ülkemizde öğrenim
gören yabancı uyruklu üniversite öğrencilerinin yazma kaygılarını cinsiyet, kur düzeyi, Türkçe okuma alışkanlığı, Türkçe
yazı yazma sıklığı, gibi değişkenler ışığında ele alıp bu değişkenler
açısından öğrencilerin yazma kaygıları arasında anlamlı bir fark olup
olmadığını tespit etmektir. Araştırma, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Aydın
Üniversitesi ve Gaziantep Üniversitesinde TÖMER eğitimi gören 130 yabancı
uyruklu öğrenci üzerinde yapılmıştır. Verilerin elde edilmesinde Şen ve Boylu
(2017), tarafından yabancı uyruklu öğrencilerin yazma kaygılarının tespitine
yönelik geliştirilen “Yazma Kaygısı Ölçeği” kullanılmıştır.
Kaynakça
- Şen Ü. ve Barış H. (2019). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yazma Kaygısı. Aydın Tömer Dil Dergisi.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.