Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yabancılara Türkçe Öğretiminde Yazma Becerisinin Eğitimi Üzerine Değerlendirme

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 2, 251 - 283, 01.09.2021

Öz

Yabancılara Türkçe öğretiminde yazma becerisinin eğitimiyle ilgili yazılan tezlerin incelenmesi amacı ile yapılan bu çalışma betimsel nitel bir çalışmadır. Araştırmada 01.04.2021 ve 15.04.2021 tarihleri arasında Yüksek Öğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi’nden ulaşılabilen tezler incelenmiştir. Tezlerin incelenmesi sırasında doküman analizi kullanılmıştır. Verilerin analizi lisansüstü tezlerde; “tür, yıl, üniversite, ana bilim dalı/enstitü, yöntem, desen, veri toplama araçları” başlıklarına göre gerçekleştirilmiştir. Analiz sonucunda ortaya çıkan bulgulara göre 47 yüksek lisans, 19 doktora tezi olmak üzere toplam 66 lisansüstü teze ulaşılmıştır. Ulaşılan bu tezlerden en fazla tezin 2019 yılında yazıldığı, en fazla tez yazılan üniversitenin Gazi Üniversitesi olduğu, tezlerin en fazla Türkçe eğitimi ana bilim dalında ve eğitim bilimleri enstitüsünde yazıldığı tespit edilmiştir. Tezlerde en fazla nitel ve karma yöntemlerin kullanıldığı, en fazla doküman incelemesi deseninin kullanıldığı ve veri toplama aracı olarak da en çok dokümanların kullanıldığı belirlenmiştir. Ulaşılan bütün bu sonuçlar literatürdeki çalışmalarla karşılaştırılmış ve yabancılara Türkçe öğretimi alanında yazma eğitimine yönelik çalışmaların daha da artırılması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Kaynakça [1] Akaydın, Ş., ve Çeçen, M. A. (2015). Okuma becerisiyle ilgili makaleler üzerine bir içerik analizi. Eğitim ve Bilim, 40(178).
  • [2] Aktaş, E., ve Yurt, S. U. (2015). Türkçe eğitimi alanındaki makale özetlerine yönelik bir içerik analizi. Turkish Studies (Elektronik), 10(7), 73-96.
  • [3] Altunbay, M. (2019). Yazma eğitiminin temel kavramları. Ü. Şen (Ed.), Dil Eğitiminin Temel Kavramları içinde (87-102). Ankara: Pegem Akademi.
  • [4] Balcı, A. (2012). Türkiye'de çocuk edebiyatı üzerine hazırlanan lisansüstü tezler hakkında bir meta-analiz çalışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(17), 195-206.
  • [5] Balcı, A., Coşkun, E., ve Özçakmak, H. (2013). Trends in reading education: an analysis of postgraduate theses written in Turkey. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 93, 1574-1579.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dilbilim
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aslı Uysal

Sena Zorpuzan 0000-0002-2981-6017

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uysal, A., & Zorpuzan, S. (2021). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Yazma Becerisinin Eğitimi Üzerine Değerlendirme. Aydın Tömer Dil Dergisi, 6(2), 251-283.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png