Critical pedagogy is a theoretical pedagogical approach that promotes social justice, equality and emancipation in education and aims to develop students' critical thinking skills. The study titled Özgür ve Kutsal, which is built on the language of criticism and possibility put forward by critical pedagogy, is addressed with the aim of developing perspectives on the reconsideration of the education and training processes related to religious education in Turkey. In the work we have analysed, it is examined whether critical pedagogy, which emerged as a reaction against both traditional and modern educational approaches in this direction, can be a reference to a model of religious education that can liberate the individual and make him a subject of society.
Eleştirel pedagoji, eğitimde toplumsal adaleti, eşitliği ve özgürleşmeyi teşvik eden, öğrencilerin eleştirel düşünme yetilerini geliştirmeyi hedefleyen teorik bir pedagojik yaklaşımdır. Eleştirel pedagojinin ortaya koyduğu eleştiri ve imkân dili üzerine inşa edilen Özgür ve Kutsal adlı çalışma, Türkiye'de uygulanan din eğitimi ile ilgili eğitim öğretim süreçlerinin yeniden ele alınmasına yönelik bakış açıları geliştirmek hedefiyle ele alınmıştır. İncelemesini yaptığımız eserde, bu doğrultuda hem geleneksel hem de modern eğitim anlayışlarına karşı bir tepki olarak ortaya çıkan eleştirel pedagojinin bireyi özgürleştirecek, onu toplumun öznesi haline getirebilecek bir din eğitimi modeline referans olup olamayacağı irdelenmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Kitap Tanıtımları |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mart 2025 |
Kabul Tarihi | 25 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 21 |
Baberti Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.