Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Free and Holy: Philosophical Possibility of Critical Pedagogy in Turkish Religious Education Experience

Yıl 2025, Sayı: 21, 145 - 151, 30.06.2025

Öz

Critical pedagogy is a theoretical pedagogical approach that promotes social justice, equality and emancipation in education and aims to develop students' critical thinking skills. The study titled Özgür ve Kutsal, which is built on the language of criticism and possibility put forward by critical pedagogy, is addressed with the aim of developing perspectives on the reconsideration of the education and training processes related to religious education in Turkey. In the work we have analysed, it is examined whether critical pedagogy, which emerged as a reaction against both traditional and modern educational approaches in this direction, can be a reference to a model of religious education that can liberate the individual and make him a subject of society.

Kaynakça

  • Althusser, Louis. İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları. çev. Alp Tümertekin. İstanbul: İthaki Yayınları, 4. Basım, 2010.
  • Çetin, Mustafa. Özgür ve Kutsal: Türk Din Eğitimi Tecrübesinde Eleştirel Pedagojinin Felsefi İmkânı. Ankara: Eskiyeni Yayınları, 2024.
  • Freire, Paulo. Ezilenlerin Pedagojisi. çev. Erol Özbek - Dilek Hattatoğlu. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 13. Basım, 2016.
  • Möngü, Bahtimur. “Eleştirel Pedagojiye Yönelik Eleştirel Bir Okuma: Eğitim Bir Özgürleşme Aracı Olabilir Mi?". FLSF Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi 35 (Bahar 2023), 313-330. https://doi.org/10.53844/flsf.1247324

Özgür ve Kutsal: Türk Din Eğitimi Tecrübesinde Eleştirel Pedagojinin Felsefi İmkânı

Yıl 2025, Sayı: 21, 145 - 151, 30.06.2025

Öz

Eleştirel pedagoji, eğitimde toplumsal adaleti, eşitliği ve özgürleşmeyi teşvik eden, öğrencilerin eleştirel düşünme yetilerini geliştirmeyi hedefleyen teorik bir pedagojik yaklaşımdır. Eleştirel pedagojinin ortaya koyduğu eleştiri ve imkân dili üzerine inşa edilen Özgür ve Kutsal adlı çalışma, Türkiye'de uygulanan din eğitimi ile ilgili eğitim öğretim süreçlerinin yeniden ele alınmasına yönelik bakış açıları geliştirmek hedefiyle ele alınmıştır. İncelemesini yaptığımız eserde, bu doğrultuda hem geleneksel hem de modern eğitim anlayışlarına karşı bir tepki olarak ortaya çıkan eleştirel pedagojinin bireyi özgürleştirecek, onu toplumun öznesi haline getirebilecek bir din eğitimi modeline referans olup olamayacağı irdelenmektedir.

Kaynakça

  • Althusser, Louis. İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları. çev. Alp Tümertekin. İstanbul: İthaki Yayınları, 4. Basım, 2010.
  • Çetin, Mustafa. Özgür ve Kutsal: Türk Din Eğitimi Tecrübesinde Eleştirel Pedagojinin Felsefi İmkânı. Ankara: Eskiyeni Yayınları, 2024.
  • Freire, Paulo. Ezilenlerin Pedagojisi. çev. Erol Özbek - Dilek Hattatoğlu. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 13. Basım, 2016.
  • Möngü, Bahtimur. “Eleştirel Pedagojiye Yönelik Eleştirel Bir Okuma: Eğitim Bir Özgürleşme Aracı Olabilir Mi?". FLSF Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi 35 (Bahar 2023), 313-330. https://doi.org/10.53844/flsf.1247324
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji (Diğer)
Bölüm Kitap Tanıtımları
Yazarlar

Rıdvan Yerli 0009-0005-5006-4859

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 5 Mart 2025
Kabul Tarihi 25 Haziran 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Sayı: 21

Kaynak Göster

ISNAD Yerli, Rıdvan. “Özgür ve Kutsal: Türk Din Eğitimi Tecrübesinde Eleştirel Pedagojinin Felsefi İmkânı”. Baberti 21 (Haziran2025), 145-151.

Baberti Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.