This research examines the effects of artificial intelligence technology on graphic design, focusing on
how the integration of artificial intelligence into graphic design processes transforms the creativity
processes of designers.
The artificial intelligence in question offers advantages to designers in terms of time and cost by
providing automation in graphic design processes. Automating repetitive, time-consuming tasks in
particular enables designers to focus on more creative and complex design problems.
In this context, the problem statement of the research is: What are the effects of the integration of
artificial intelligence into graphic design processes on creativity? Based on the data obtained, it is
limited to nine works of six artists examined. As for methodology, logical reasoning and historical
perspective analysis techniques were adopted in the study conducted within the scope of qualitative
research methods. The findings show that artificial intelligence allows designers to work more
efficiently and automate repetitive tasks thanks to its automation and data analysis capabilities in the
graphic design process, and the results show that the graphic design integration of artificial intelligence
creates facilitating effects on creativity.
Artificial Intelligence Graphic Design Creativity Designer Productivity
Bu araştırma, yapay zekânın grafik tasarım süreçlerine entegrasyonunun tasarımcıların, yaratıcılık
süreçlerini nasıl dönüştürdüğü üzerine odaklanarak, yapay zekâ teknolojisinin grafik tasarıma olan
etkilerini incelemektedir.
Söz konusu yapay zekâ, grafik tasarım süreçlerinde otomasyon sağlayarak tasarımcılara zaman ve
maliyet açısından avantajlar sunmaktadır. Özellikle tekrar eden, zaman alıcı görevlerin
otomatikleştirilmesi, tasarımcıların daha yaratıcı ve karmaşık tasarım problemlerine odaklanmalarını
mümkün kılmaktadır.
Bu kapsamda araştırmanın problem cümlesi, yapay zekânın grafik tasarım süreçlerine entegrasyonunun
yaratıcılık üzerindeki etkileri nedir? Şeklinde belirlenerek elde edilen verilere dayanarak incelenen altı
sanatçı ve yedi eser kapsamında sınırlandırılmıştır. Metodoloji olarak ise nitel araştırma yöntemleri
kapsamında yürütülen çalışmada, mantıksal akıl yürütme ve tarihsel perspektif analizi teknikleri
benimsenmiştir. Bulgular, yapay zekânın grafik tasarım sürecinde otomasyon ve veri analizi yetenekleri
sayesinde tasarımcıların daha verimli çalışmasına ve tekrarlanan görevlerin otomatikleştirilmesine
olanak tanıdığını, sonuçlar ise yapay zekânın grafik tasarım entegrasyonunun yaratıcılık üzerinde
kolaylaştırıcı etkiler yarattığını göstermiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Görsel Sanatlar (Diğer) |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 20 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 17 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 3 Sayı: 5 |