Küreselleşmenin etkisiyle daha da girift hale gelen uluslararası sistem, ülkelerin günümüz rekabet koşullarına uyum sağlayabilen esneklikte olmasını kaçınılmaz bir şekilde dayatmaktadır. Ülkeler ekonomik olarak varlıklarını güçlendirebilmek için yatırım alabilme, nitelikli iş gücünü artırabilme, istihdam kapasitelerini artırma, ihracat gelirlerini yükseltme ve turizm gelirlerini güçlendirme amaçları başta olmak üzere; kendilerini hem dış dünyaya tanıtma hem de gerek iç gerekse dış politikalarını meşru hale getirebilmek için ulus markalama ve ülke imajı geliştirme stratejileri uygulamaktadır. Bu çalışmada, ulus markalamanın temelleri, ülkelerin ulus markalama faaliyetleri neticesinde oluşturulan “İyi Ülke Endeksi” ve “Ulus Markalama Endeksi” üzerindeki etkileri, Çin Halk Cumhuriyeti’nin uygulama pratikleri ve faaliyetleri üzerinden değerlendirilmektedir.
Ulus Markalama Ülke İmajı Çin Halk Cumhuriyeti Ulus Marka Endeksi İyi Ülke Endeksi.
Ulus Markalama Ülke İmajı Çin Halk Cumhuriyeti Ulus Marka Endeksi İyi Ülke Endeksi.
Ulus Markalama Ülke İmajı Çin Halk Cumhuriyeti Ulus Marka Endeksi İyi Ülke Endeksi.
Ulus Markalama Ülke İmajı Çin Halk Cumhuriyeti Ulus Marka Endeksi İyi Ülke Endeksi.
Ulus Markalama Ülke İmajı Çin Halk Cumhuriyeti Ulus Marka Endeksi İyi Ülke Endeksi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Siyaset Bilimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 18 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 2 |